Lataa tutkimus: Business to business
-verkkokaupat 2016

BtoB-verkkokauppa-kasvaa.jpg

Perinteiset B2B-tilauskanavat ovat vaihtumassa verkkokauppaan

Verkkokauppa ja perilletoimitukset ovat voimakkaassa kasvussa B2B-yrityksillä. Jo 57 prosenttia tutkituista korjaamoalan yrityksistä käyttää verkkokauppaa
tavarahankintaan ja tulevaisuudessa sen uskotaan kasvavan yli 90 prosentin.

Lataa koko tutkimus B2B-verkkokaupoista itsellesi täyttämällä viereinen lomake!

Lataa koko tutkimus

 

3 trendiä, jotka vaikuttavat b2b-verkkokaupoissa juuri nyt: 

1. Yrityksiltä yrityksille ja kuluttajaverkkokaupat lähenevät toisiaan

Tutkimuksen* mukaan B2B-verkkokaupoilta vaaditaan tulevaisuudessa yrityskohtaisten hintojen ja muiden toimivien ominaisuuksien lisäksi yhä enemmän B2C-verkkokauppamaisia ominaisuuksia.  Verkkokauppatilaamisen yleistymiseen uskotaan vahvasti niin pienissä kuin suurissakin yrityksissä. 

2. Ostaminen ja hintavertailut ulkomailta helpottuvat

B2B-yritykset arvelevat ostamisen ja hintavertailujen tekemisen ulkomailta tulevaisuudessa helpottuvan. 

3. Toimituksilta vaaditaan suurempaa nopeutta

Samalla kun ostaminen vapautuu ajasta ja paikasta, toimitusketjulta vaaditaan suurempaa ketteryyttä ja kehityskykyä – selkeä esimerkki tästä on vaatimus yhä nopeammista toimituksista. Tuotteita ei enää välttämättä tilata varastoon. Parhaimmillaan ne myydään suoraan valmistajalta loppukäyttäjälle, jolloin ainoastaan rahavirrat kiertävät myyjän kautta. 

Tutkitut yritykset

Tutkimusta varten haastateltiin 200 yritysten työkalu-, varaosa- ja tarvikehankinnoista päättävää henkilöä. Suurempien yritysten edustukseen
vastaaja-aineistossa kiinnitettiin eritystä huomiota, ja yli 20 hengen yrityksiä oli vastaajista puolet (100 kpl). Tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin puhelimitse 8.9.–22.9.2016.

 


Lataamalla tutkimuksen tulet saamaan meiltä lisää mielenkiintoista sisältöä. Posti tallentaa tiedot asiakastietojärjestelmäänsä.