Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
26.4.2018

Tiesitkö, että monet verkko-ostajat etsivät tietoa verkkokaupan palautuskäytännöistä jo ennen ostopäätöksen tekoa? Kun ostaja vakuuttuu, että asiakaspalautus sujuu tarvittaessa ilman suurta työtä, ostopäätös syntyy helpommin. Lue tästä, miten ohjeistat asiakkaitasi ja hoidat asiakaspalautukset osoitteessa posti.fi/lahettaminen.

Pienyrittäjä, kaipaatko asiakaspalautusten käsittelyyn helppoutta ja suoraviivaisuutta? Kun hoidat mahdolliset palautukset verkossa, pysyt kärryillä palautusten määrästä ja lähetysten liikkeistä. Asiakaspalautusten järjestäminen posti.fi/lahettaminen kautta sopii sinulle, jos lähetysmääräsi jäävät alle 20 pakettiin viikossa.

Omat asiakkaasi hyötyvät, kun annat heille selkeät palautusohjeet, jotka tuovat varmistusta sujuvasta palautusprosessista. Tämä on myös seikka, jota verkko-ostajat punnitsevat jo ostopäätöstä tehdessään. Siksi sujuva palauttaminen tutkitusti lisää kauppaa.

Helpompaa asiointia itsellesi ja asiakkaallesi

Millainen on sitten palautuksen kulku osoitteessa posti.fi/lahettaminen? Hyvin samanlainen kuin paketin lähettäminen yleensä. Ohjaa ensin asiakkaasi ottamaan yritykseesi yhteyttä, jos hän haluaa tehdä palautuksen:

  1. Voit tarjota maksuttoman palautuksen lähettämisen verkkopalvelun avulla: luo lähetys, jonka lähettäjäksi merkitset asiakkaasi ja vastaanottajaksi itsesi, maksa se verkkopalvelussa ja toimita saamasi Helposti-koodi asiakkaallesi. Asiakkaasi voi jättää paketin Helposti-koodilla joko pakettiautomaattiin tai palvelupisteeseen.
  1. Asiakkaasi voi palauttaa lähetyksen samaan tapaan kuin lähettäisi paketin kenelle tahansa.

Jos olet rekisteröitynyt lähettämisen palveluun käyttäjätunnuksella, löydät asiakkaan tiedot aiemman lähetyksen perusteella, mikä säästää aikaasi.

Asiakaspalautusohjeella pidät palautukset hallinnassasi

Verkkokauppiaana et välttämättä iloitse palautuksista. Asiakaspalautusohjeen avulla palauttaminen pysyy kuitenkin aisoissa, kun asiakas toimii ohjeistuksesi mukaan. Voit itse määritellä, kuka saa tehdä palautuksen ja millä maksupolitiikalla. Helposti-koodin avulla seuraat lähettämisen verkkopalvelussa lähetys- ja palautushistoriaasi.

Asiakaspalautuksen tekeminen verkossa Helposti-koodin avulla sekä lähettäjä että vastaanottaja säästyvät jonottamiselta ja toimipisteiden aukioloaikojen vatvomiselta. Voit käynnistää palautusprosessin toimistollasi tai missä vain, ja asiakkaasi voi vain jättää koodilla kirjatun paketin oikeaan paikkaan. Ottamalla asiakaspalautusohjeen käyttöön ohjaat omat asiakkaasi tekemään palautukset sinulle helpoimmalla tavalla, osoitteessa posti.fi/lahettaminen,

Lataa visuaalinen ohje palautusten tekemiseen

 
Voit hyödyntää sitä suoraan omissa asiakaspalautuksissasi esimerkiksi lisäämällä ohjeen verkkosivuillesi tai printtaamalla sen verkkokauppapaketteihisi. Lataa
 

Aiheet: Verkkokauppa

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!