Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
11.11.2016

Posti SmartShip yhdistää paketti- ja rahtikuljetusten tilaamisen

Olemme ottaneet käyttöön uuden tilauskanavan, joka yhdistää paketti- ja rahtikuljetusten tilaamisen. Posti SmartShip –niminen verkkopalvelu korvaa pienten ja keskisuurten verkkokauppiaiden käyttämän Prinetti-ohjelmiston. Uudistuksen hyötyjinä ovat erityisesti verkkokauppiaat, jotka haluavat tarjota asiakkaille enemmän tietoa verkkokaupassa myytävien tuotteiden eri toimitusvaihtoehdoista.

pulse247-ismo-ruotsalainen2.jpg

icon-quote.png Tämä on merkittävä päivitys verkkokauppiaalle. SmartShip mahdollistaa useampia toimintoja. Esimerkiksi lähetyksen voi peruuttaa, jos syystä tai toisesta tilaukseen tulee muutoksia. Aikaisemmin peruutuksen on joutunut soittamaan puhelimella, kertoo verkkokauppaohjelmisto MyCashflow:ta tarjoavan Pulse247:n toimitusjohtaja Ismo RuotsalainenMyCashflow on käytössä noin 1 500 verkkokaupassa. Näistä noin tuhat on käyttänyt Postin Prinettiä.

Myös isommat rahtikuljetukset voi tilata jatkossa Posti SmartShipin kautta

Tärkein syy paketti- ja rahtikuljetusten yhdistämiseksi samaan tilauskanavan onkin yritysten muuttunut käyttäytyminen. Lähetykset ovat nykyään pienempiä ja niitä kulkee useammin. Ennen yrityksillä saattoi olla viikkotoimitus ja sitä varten kerättiin rahti. Nyt toimitus tilataan täsmälleen tarpeeseen.

Muutokset pieniä

Posti SmartShip on mahdollista yhdistää yritysten  järjestelmiin vanhan Prinetin tapaan. Sen jälkeen osoitekortit ja pakettien noutopyynnöt lähtevät verkkokaupasta suoraan Postille ilman erillistä tietojen syöttämistä. 

Postin tuotepäällikön Janne Virtalan mukaan iso osa yrityksistä on ostanut verkkokaupan toteutuksen ulkopuoliselta ohjelmistoyritykseltä, joka hoitaa muutostyöt. Ohjelmistotaloille rajapintakuvaukset kuljetustilausten integroimiseksi löytyy Posti Apista.


icon-quote.pngOhjelmistotalo on tässä avainpelaaja. Verkkokauppiaan ei välttämättä tarvitse ymmärtää siitä teknologiasta vaan kauppias voi keskittyä myymään ja markkinoimaan, Virtala sanoo.

Pulse247:n Ruotsalainen kertoo, että MyCashflow:ta käyttäviin verkkokauppoihin muutokset tehdään vuoden 2017 alussa. Joulu on verkkokauppiaiden kiireellisintä aikaa eikä silloin ole hyvä hetki tehdä mitään muutoksia, Ruotsalainen sanoo.

Verkkokauppiaan tehtäväksi jää hakea Postilta autentikointiavaimet ja siirtää verkkokauppa vanhasta Prinetista uuteen Posti SmartShipiin. Siirto pitää tehdä viimeistään ensi vuoden lopussa, jolloin Prinetin toiminta loppuu. Jos verkkokauppias on tulostanut osoitekortit itse Prinetissä, pitää hänen viimeistään elokuussa siirtyä käyttämään Posti SmartShip -palvelua.

Lue lisää ja katso esimerkkivideot Posti SmartShipistä täältä

 

Mikä Posti SmartShip?

 
Posti SmartShip on uusi pakettien ja rahtikuljetusten tilauskanava yrityksille. SmartShip korvaa pienten ja keskisuurten yritysten käyttämän Prinetin. Prinetin toiminta loppuu ensi vuoden lopussa. Jatkossa verkkokauppias pystyy viestimään paremmin asiakkaidensa ja Postin kanssa kuljetuksista. Ohjelmistotalot hoitavat tekniset muutokset, joten verkkokauppiaiden ei tarvitse murehtia tekniikasta. Tutustu täällä
 

Aiheet: Verkkokauppa

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!