Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
6.6.2017

Rakuten on Japanin suurin markkinapaikka

Japanin markkina on maailman 4. suurin ja siitä yli neljännes tapahtuu Rakutenin markkinapaikan kautta. Rakuten on yksi maailman suurimmista sähköisistä markkinapaikoista Alibaban ja Amazonin rinnalla ja markkinajohtaja Japanissa.

Meillä oli ilo isännöidä asiakastilaisuutta suomalaisille verkkokaupoille ja suomalaisten tuotteiden valmistajille yhdessä Flying Lynxin kanssa. Puhujiksi ja kertomaan miten Japaniin kannattaa myydä olimme kutsuneet asiantuntijat Rakutenilta Mr. Katsuhiko Kayaman sekä Rakuten partnerilta i-orderilta Ms. Kie Tokeshin.

Hyödynnä Suomi-buumi

Suomalaisten valmistajien tuotteille on Japanissa lupaavat kuluttajamarkkinat. Vaikka Suomi on kaukana, puhtaat suomalaiset tuotteet ja design kiinnostavat japanilaisia kuluttajia. Suomi on jopa naapurimaitamme Ruotsia ja Tanskaa edellä kiinnostavuudessa. Suomalaisuudella on Japanissa erittäin hyvä maine, jota kannattaakin hyödyntää nyt.

Helpoin tapa myydä Japaniin

Helpoin tapa saada tuotteet Rakutenin markkinapaikkaan on Rakuten Finland Mall –sivuston avulla. Siinä prosessissa suomalaisia verkkokauppoja tukee Suomessa Flying Lynx. Japanin päässä verkkosivua hallinnoi i-order joka myös tukee japanilaisia verkko-ostajia. Lähetykset Suomesta Japaniin kulkevat jopa kahdessa päivässä Postin avulla. Näiden kumppanuuksien avulla Suomalainen verkkokauppias voi olla huolehtimatta niin kieliasioista kuin asiakaspalvelustakaan ja palvella nopeasti japanilaista kuluttajaa.

Haluatko tehdä verkkokauppaa Japaniin? Muista nämä 3 asiaa

Japanilainen kuluttaja haluaa olla ”King or Queen”.verkkokauppa-japani.jpg

1. Käännökset

Käännetty teksti ei vakuuta japanilaista ostajaa jos he tunnistavat sen käännökseksi, eivätkä silloin osta. Käännöksiltä odotetaan lokalisointia ja asioiden kertomista japanilaiseen tapaan. Monet käyttämistämme sanoista ja termeistä saattavat olla jopa kiellettyjä japanilaisessa lainsäädännössä. 

2. Tuotetiedot

Tuotetiedot tekstimuodossa lisäävät sivuston hakukonenäkyvyyttä mutta japanilaiset kuluttajat vakuutetaan kuvilla ja toisten ostajien suosituksilla. Kuvallisia elementtejä käytetään havainnollistamaan tuotteen ominaisuuksia ja hyötyjä paljon meillä totuttua enemmän. 

3. Asiakaspalvelu

Japanilaiset ovat tottuneet laadukkaaseen asiakaspalveluun ja he odottavat samaa myös ulkomaalaisilta yrityksiltä. He haluavat asioida äidinkielellään japaniksi ja verkkokaupan asiakaskokemukselta odotetaan samaa välittömyyttä kuin kasvokkain asioidessa - Hymyllä.

Domo Arigato! 

 
Rakuten is the largest ecommerce channel in Japan, with over 25% market share and over 87 million registered shoppers on the platform. It is a merchant-centric marketplace where Rakuten supplies the platform and customer traffic and the brands and retailers control their own storefront, product pages, and customer experiences within the marketplace. In the recent years, Rakuten has opened up doors for overseas company to sell to its customers in Japan which is the fourth largest ecommerce country in the world.

Aiheet: Verkkokauppa, Pinnalla

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!