Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
13.12.2016

 

 

Posti tuo suomalaisille kotitalouksille kokonaan uudenlaisen ratkaisun pakettien vastaanottamiseen ja lähettämiseen. Uusi Smartpost-pavelu käynnistetään yhdessä asuntorakennuttaja Bonavan kanssa vuoden 2017 helmikuusta alkaen.

Uusiin Bonavan rakennuttamiin kerrostaloihin tulevat pakettiautomaatit helpottavat asukkaiden arkea, kun verkkokauppaostokset, pesulapussit, kierrätykseen menevät puhelimet tai vaikkapa kuukausittain tilattavat painavat koiranruokapussit voi vastaanottaa kerrostalon aulatiloissa olevaan, lukolliseen ja turvalliseen Smartpostiin.

Smartpost-automaatissa on vastaanottamisen lisäksi omat laatikot, joihin voi jättää valmiiksi maksetut paketit, kirjeet ja kortit. Talon asukkaille tuleva perinteinen kirjeposti ei kuitenkaan päädy lokerikkoon. Teräksestä valmistettu automaatti valmistetaan Suomessa. 

- Palvelu poikkeaa aiemmista malleista ja on Suomessa ensimmäinen ja ainoa laatuaan. Talon asukkaat voivat noutaa aulasta verkkokauppatilaukset itselleen sopivana hetkenä. Palvelu on kehitetty kuluttajien tarpeita kuunnellen ja se mullistaa perinteiset paketinjakelumallit, kertoo pakettiliiketoiminnasta vastaava johtaja Toni Laaksonen Postista.

Vuonna 2017 Smartpost-automaattien on suunniteltu tulevan useisiin uusiin Bonavan rakennuttamiin kerrostaloihin pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella ja Oulussa.

- Meille bonavalaisille maailman parhaiden kotien suunnittelu alkaa sen asukkaista. Alkuvuonna 2017 käynnistyvä ainutlaatuinen yhteistyö Postin kanssa lisää Bonava-kotien ja taloyhtiön houkuttelevuutta ja helpottaa arkea sekä mahdollistaa paremman palvelun niin lapsiperheille, liikuntarajoitteisille, senioreille kuin paljon verkkokaupoista ostaville, kertoo Bonava Suomi Oy:n toimitusjohtaja Juuso Hietanen.

Joustavuutta arkeen

Verkkokauppa, palveluiden tarjonta sekä digitalisoituminen muuttavat ihmisten asiointi- ja ostotottumuksia. Ajankäyttö ja liikkuvuus muuttuvat, ja palveluilta odotetaan aikaan tai paikkaan sitoutumatonta joustavuutta. Posti haluaa ensimmäiseksi Bonavan kanssa tuoda suomalaisille kotitalouksille uuden palvelumallin nopeasti käyttöön.

Uusi Smartpost-automaatti tulee ensimmäisenä uusien kerrostalojen aulatiloihin, mutta valmius asennuksiin on myös jo olemassa oleviin kerrostaloihin. Automaatin asennuksessa huomioidaan erityisesti palo- ja turvallisuuslainsäädäntö.

- Väestö ikääntyy ja yhteiskunta kehittää erilaisia tuetun asumisen ratkaisuja, jolloin ihmiset voisivat asua kotonaan mahdollisimman pitkään. Postin automaatti on yksi ratkaisu kotona asumisen mahdollistamiseen. Samoin Smartpost-automaatti tuo ratkaisun julkiselle sektorille esimerkiksi omahoitotarvikkeiden toimituksessa, toteaa Laaksonen.

Verkkokauppojen näkemyksiä ja odotuksia uudelle palvelulle


Postilla on yli 1 400 palvelupistettä ympäri Suomen. Muun muassa kauppojen yhteydessä olevat 480 Postin pakettiautomaattia ovat tutkitusti suosituin pakettien noutopaikka. Posti voi nyt tarjota entistä parempaa palvelua verkkokauppaostosten noudolle, kun pakettiautomaatit saavat sisaren kerrostaloihin tulevasta automaatista.

Sonera.pngSoneran tämänvuotisen asiakastutkimuksen mukaan kuluttajat arvostavat puhelinta valitessa erityisesti kattavaa valikoimaa, nopeaa toimitusta ja korotonta sekä kulutonta maksuaikaa.

- Soneran ja TeleFinlandin verkkokaupoissa aamulla tehdyt tilaukset kerätään varastolla samana iltana ja asiakkaat saavat tilaamansa puhelimen pääsääntöisesti jo seuraavana päivänä. Sonera kehittää laitetoimituksiaan yhä nopeammaksi. Smartpost on erittäin kiinnostava uusi konsepti, jonka kehityksessä Sonera haluaa olla mukana, sanoo Soneran laiteliiketoiminnasta vastaava johtaja Markku Saranpää. 

 

vahankaytetty.pngVähänkäytetty.fi on nykyaikainen ja turvallinen nettikirpputori, joka kasvaa hurjaa vauhtia. Palvelun ylivertaisuus on keskitetyssä logistiikkaratkaisussa, joka mahdollistaa usean tuotteen ostamisen usealta eri myyjältä yhdellä kertaa turvallisesti ja vaivattomasti.

Vähänkäytetty.fi:n toimitusjohtaja Ossi Salo toteaa, että Smartpost on juuri sitä mitä nopeassa kasvussa oleva vertaisverkkokaupan ala on kaivannut. Kuluttajat haluavat saada ostamansa tuotteet nopeasti ja vaivattomasti, mutta suurin pakettilokerikon tuoma hyöty on tuotteiden vaivaton lähettäminen.

 

 

HobbyHall_sininen.png- Hobby Hallilla on Suomessa yli puoli miljoonaa kanta-asiakasta. Toimintamme perusajatuksena on erinomainen asiakaspalvelu ja ostokokemus, joka on lähtökohtana myös verkkokaupan palveluissamme. Se, että asiakkaamme saa verkkokauppaostoksensa omaan kotitaloonsa, on merkittävä askel palvelutason nostolle. Myös ostosten palauttaminen sujuu tarvittaessa joustavasti suoraan omasta kotitalosta, sanoo Supply Chain Manager Leila Diov Hobby Hallista.

 

 

Lisätietoa Smartpost-konseptista

 
Tutustu uuteen elämää helpottavaan palveluun Smartpost
 

Aiheet: Verkkokauppa, Tiedotteet

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!