Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
20.12.2016

Ovet ja ikkunat verkkokaupasta rakentajalle

Pyhäntäläinen perheyhtiö Piklas on valmistanut 40-vuotisen taipaleensa aikana yli 1,5 miljoonaa ikkunaa. Vuonna 2014 Piklas avasi ikkunoiden verkkokaupan, joka tarjoaa tuotteet suoraan tehtaalta kuluttajille. Vuotta myöhemmin valikoimaan tulivat myös ulko-ovet. Viimeisten kolmen vuoden aikana yrityksen tuotanto on kaksinkertaistunut. Verkkokaupan asiakastoimitusten määrä on jo yli 3000 ja tavaraa tuotantolaitoksen pihasta hakee päivittäin 3-4 Postin rekka-autoa.

Tuotteet valmistetaan mittatilaustöinä asiakkaan toiveiden mukaisesti. Toimitusjohtaja Erkki Tolvasen mukaan kodin ilmeeseen ja tunnelmaan kiinnitetään yhä enemmän huomiota. Mallit, värit ja materiaalit nähdään osana sisustusta ja rakennuksen arkkitehtuuria.

Sen lisäksi, että tuotteemme täyttävät tiukimmatkin rakennusmääräykset ja ne ovat teknisiltä ominaisuuksiltaan huippulaatua, saavat kuluttajat meiltä ennen kaikkea mieltymystensä mukaisia ovia ja ikkunoita. Esimerkiksi ulko-oven värin voi valita 230 erilaisesta väristä. Ulko-ovi onkin usein kodin käyntikortti.

Toimittaminen hyrrää kuin rasvattu kone

Posti kuljettaa Piklaksen verkkokauppatoimitukset tarkoin määritetyn prosessin mukaan. Kun ikkunat ja ovet valmistuvat tehtaalla, lähetetään asiakkaalle ensimmäisen ilmoitus. Mikäli tehtaan tuotanto on etuajassa, saa asiakas halutessaan toimituksen nopeammin. Kun tavara lastataan, lähtee seuraava viesti. Posti kuljettaa toimituksen yön aikana ja seuraavana aamuna Posti soittaa vastaanottajalle sopiakseen tarkemmasta toimitusajasta.

Yhteistyö Postin kanssa on jatkunut pitkään ja se on sujunut erinomaisesti. Olemme yhteistyöhön erittäin tyytyväisiä. Valtakunnallinen verkkokauppa edellyttää koko Suomen kattavia kuljetuspalveluja, joita Posti meille tarjoaa. Arvostamme myös Postin täsmällisiä ja laadukkaita toimituksia. Meille on tärkeää, että tuotteemme menevät sovittuna aikoina ehjinä perille ja asiakasta informoidaan koko toimitusketjun ajan.

Posti ja Piklas kehittävät jatkuvasti yhdessä uusia lähetysten seurantapalveluja. Postin reaaliaikaisessa seurantapalvelussa asiakas näkee lähetyksen jokaisen toimitusketjun vaiheen.

Aikainen lintu madon nappaa

Piklaksen verkkokauppa erottuu kilpailijoistaan kattavan valikoiman, joustavien hintojen ja täsmällisten toimitusten ansiosta. Yrityksen hintaetujärjestelmä tarjoaa jopa 8 prosentin alennuksen, mikäli ostaja valitsee normaalin neljän viikon toimitusajan sijaan myöhäisemmän toimitusajan.

Systeemi on tuttu lentoyhtiöistä. Mitä aiemmin tilaat, sitä halvemmalla saat. Verkkokaupan järjestelmä kertoo heti tilausvaiheessa hinnat eri viikoille. Me puolestamme pystymme jakamaan tuotannon tasaisemmin eri viikoille.

Uskaltaako verkosta sitten ikkunoita tai ovia ostaa? Ja mistä tietää, millaisia ja minkä kokoisia tuotteita pitää valita?

Verkkokauppamme on rakennettu niin, että se opastaa kohta kohdalta. Se esimerkiksi kertoo, mitä karmisyvyys tarkoittaa tai mikä on asennusvara. Suomessa suunniteltuja ja Suomen ankaria sääoloja kestäviä Piklas-tuotteita on helppoa, nopeaa ja turvallista verkosta ostaa.

Lisätietoja: www.piklas.fi

Verkkokaupan ostokset perille sujuvasti

  Tutustu tästä
 

Aiheet: Asiakascase, Verkkokauppa

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!