Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi

Jimm's PC-Store Oy

  • tietotekniikan, komponenttien ja viihde-elektroniikan verkkokauppa
  • perustettu 2001
  • liikevaihto 2016 oli n. 43,0 milj. euroa
  • henkilöstö 43
  • noutopalvelupiste Turussa

Suomen paras verkkokauppa peukuttaa Postia

PC-pelaajien ja tietokoneen tehokäyttäjien verkkokauppa Jimm’s PC-Store Oy on myynyt tietokoneita, komponentteja ja viihde-elektroniikkaa yli 16 vuotta. Posti on toiminut yrityksen logistiikkakumppanina koko sen toimintahistorian ajan.

Jimm’sin asiakaskunta koostuu nuorekkaista ja nuorista miehistä, joita yhdistää PC-pelien pelaaminen ja tietokoneiden kasaaminen. Hinta.fi:n järjestämässä ”Paras verkkokauppa 2017” -äänestyksessä Jimm’s kiilasi kirkkaimpaan kärkeen. Erityiskiitosta se sai toimituksistaan ja asiakaspalvelustaan.

  icon-quote.png Keskitymme Jimms’illä asiakaspalvelun laatuun. Olemme Suomessa ainoa alan verkkokauppa, jonka asiakaspalvelu palvelee ympäri vuorokauden kaikkina viikonpäivinä. Asiakaspalvelumme auttaa asiakkaita ennen ostotapahtumaa, sen aikana ja jälkeen, Jimm’s PC-Store Oy:n toimitusjohtaja Antti Järvinen kertoo.

Jos autojen tai ruoan ostamista verkosta vielä ihmetellään, on verkkokauppa tietotekniikka-alalla oletus. Verkkokauppoja on ollut alalla jo parikymmentä vuotta, ja kansainvälisen toimijoiden mukaantulon myötä kilpailu on kiristynyt entisestään. Myös asiakkaiden odotukset ovat jatkuvasti kasvaneet.

Asiakasuskollisuutta rakennetaan joka päivä

Verkkokauppojen elinehto perustuu nopeisiin toimituksiin. Posti noutaa Jimm’sin lähetykset kolme kertaa päivässä ja toimittaa ne logistiikkakeskuksensa kautta tilaajien valitsemiin toimituspaikkoihin. Ne voivat olla joko Postin toimipaikkoja, pakettiautomaatteja tai kotiintoimituksia. Kotiintoimitusta lukuun ottamatta, muut toimitukset ovat asiakkaille ilmaisia.

Posti kuljettaa Jimm’sin lähetykset perille parin päivän sisällä tilauksesta. Jos toimittamiseen syntyy poikkeuksellista viivettä, alkaa asiakaspalveluun sataa välittömästi kyselyjä. Järvisen mielestä Posti ennakoi nykyään hyvin Jimm’sin tarpeet sesonkiaikoina.

  icon-quote.png Olemme tosi hienosti pystyneet hoitamaan Postin kanssa sesonkipiikit sopimalla esimerkiksi Black Fridayna tai joulun alla normaalista poikkeavia noutoaikoja sekä lisänoutoja. Ruuhkahuippuina meiltä lähtee paketteja ympäri Suomea yli 2000 päivässä, jolloin kuljetusten täytyy hyrrätä kuin rasvattu moottori.

jimms-IMG_6133.jpg

Verkkokaupassa asiakkaalle ei synny kivijalkakaupan tavoin tottumusta ja kiintymystä tuttuun kauppaan tai myyjään, vaan asiakasuskollisuus rakentuu asiakaslupauksen lunastamiseen. Toimituksessa on oltava oikeat tavarat, niiden pitää saapua ehjinä ja sovittuna aikana perille. Myös palauttamisen pitää olla mahdollista. Takuuasioiden lisäksi asiakkaalla pitää olla mahdollisuus tutustua tuotteisiin ja hänen pitää pystyä halutessaan palauttamaan tuote samalla tavalla kuin myymälässä.

  icon-quote.png Postin kanssa palautukset toimivat ihmisläheisesti ja palauttaminen on helppoa, kun sen voi tehdä esim. pakettiautomaattiin alkuperäisellä lähetystunnuksella.

Yhteistyötä Pelle Pelottomasti

Jimm’s arvostaa Postin kehityslähtöistä asennetta se on mielellään osallistunut Postin kehityshankkeisiin kuten esimerkiksi Smartpost-automaattien pilotointiin.

  icon-quote.png  Posti on meille mieluisa kumppani, koska se haluaa jatkuvasti itse kehittyä ja kehittää myös asiakkaidensa logistiikkaa. Arvostamme Postin intoa ja kykyä kehittää uusia toimintamalleja sekä -järjestelmiä. Vaikka välillä kokeillaan vähän erikoisempiakin juttuja eivätkä ne kaikki johda aina joka kerta maaliin, saamme silti arvokasta tietoa liiketoimintaamme varten.

Järvinen uskoo verkkokauppatoimitusten entisestään nopeutuvan tulevaisuudessa. Hän ennustaa, että suurimmissa kaupungeissa ennen klo 9.00 tai ennen klo 12.00 verkosta tilatut tuotteet jaetaan vielä saman päivänä aikana.

 

Aiheet: Asiakascase, Verkkokauppa

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!