Palaa: Posti.fi

Onko markkinointipaletissasi sijaa empatialle?

3.10.2018

Brändin kehittämisen ja arkisen kampanjatyön tuoksinassa me markkinoijat kiinnitämme liian vähän huomiota siihen, mitä asiakkaat oikeasti haluavat. Iso osa kuluttajista ei esimerkiksi toivo lisää mainoksia missään kanavassa. Heille yrityksen lähettämä viesti on yleensä vain turhake, jonka voi blokata tai jättää huomiotta. Ilmiöön on kuitenkin yksi vastalääke.

Tutkimus: suoramarkkinoinnin kanavasuunnitelmat ja kuluttajien toiveet eivät kohtaa

24.9.2018

Postin ja IRO Researchin tutkimukset osoittavat, että markkinointipäättäjien ajatukset kohdennetun asiakkuusviestinnän tulevista kanavavalinnoista ovat kaukana kuluttajien toiveista. Ne ovat ristiriidassa myös markkinointipäättäjien omien kuluttajakokemusten kanssa.

POP Vakuutus tavoittaa muuttajat siellä, missä tarve on suurin

21.9.2018

Markkinointi kannattaa sijoittaa sinne, missä se tarjoaa asiakkaalle eniten hyötyä. Widget-mainos muuttoilmoituslomakkeen kyljessä on osoittautunut POP Vakuutukselle tehokkaaksi keinoksi kotivakuutusten markkinointiin.

Vähemmän vakoilua, enemmän luottamusta – kuinka tavoittaa kuluttajat vastuullisemmin

12.9.2018

Kevään kestokauhistus GDPR on nostanut vastuullisuuden myös markkinointipiirien puheenaiheeksi. Yrityksissä on huomattu, että markkinointia ei kannata perustaa vain stalkkaamalla saatuihin asiakastietoihin tai kohdeyleisöjä häiritsevään mainontaan. Markkinoinnin työkalupakista löytyy vastuullisempiakin keinoja käyttää dataa ja puhutella asiakkaita.

Katudatan kerääminen ja analysointi tuottaa tehokkaampia ja älykkäämpiä liikenneratkaisuja

28.6.2018

Postilla on maan kattava jakeluverkosto, joka tavoittaa kaikki lähetysten vastaanottajaosoitteet Suomessa. Ajattele, tämä verkosto ajoneuvoineen keräämässä katudataa, eli tietoa liikenteestä, tiestön ja ympäristön kunnosta kaikkialla Suomessa. Tämä on yksi esimerkki uusista ratkaisuista, joita Postin datapalvelut kehittää. Tavoitteena sujuvampi arki.

Älykaupunki Espoo — Katudata tehostaa katujen hoitoa

27.6.2018

Postin kattavaa jakeluverkostoa voi käyttää moneen tarkoitukseen. Espoossa Posti tuottaa päivittäisen jakelutyönsä yhteydessä tilannekuvaa katujen kunnossapidon tarpeisiin. Kaupungin infrapalvelupäällikkö Toni Korjuksen mukaan ajantasainen katudata ja keliennusteet auttavat kohdistamaan toimenpiteet paikkoihin, joissa niistä on eniten apua katujen käyttäjille.

Katudata - usein kysyttyä

12.6.2018

  Mikä on Katudata-tilannekuvapalvelu? Katudata-tilannekuvapalvelu on älykäs ratkaisu teiden ja ympäristöinfran tehokkaampaan kunnossapitoon.

Kuinka data tekee arjesta helpompaa? Esittelyssä kolme innovaatiota

11.6.2018

Data ja datankäyttö ovat kasvaneet räjähdysmäisesti ja kehitysvauhti vain kiihtyy. Kaikkien palveluntuottajien yhteisenä haasteena on se, kuinka saadaan tämä data tekemään arjesta helpompaa. Myös Posti läpikäy historiansa suurinta murrosta. Mittavat verkostot, suomalaisten ja Suomen perinpohjainen tuntemus sekä laaja digitaalinen osaaminen ovat mahdollistaneet useiden merkittävien innovaatioiden..

Asiakasrekisterisi voidaan vielä korjata GDPR:n mukaiseksi

24.5.2018

Pöhinää, paniikkia ja epätietoutta. EU:n tietosuojalain eli GDPR:n voimaan astuminen on puhuttanut pitkän aikaa ja valmistautumista on tehty. Ei kannata kuitenkaan tehdä hätiköityjä ratkaisuja, vaikka esimerkiksi asiakasrekisteristäsi puutuisikin vielä markkinointilupia tai kaikki asiakastiedot eivät mahdollisesti olisikaan täydellisesti oikein.

Tietosuoja Postissa

15.3.2018

Henkilötietojen asianmukaiseen käsittelyyn suhtaudutaan Postissa vakavasti. Tähän kuuluu tietojen oikeudenmukainen, läpinäkyvä käsittely sekä tietosuojan periaatteiden tunnustaminen ja noudattaminen. Rekisteröidyn oikeuksia kunnioitetaan ja tietoja käsitellään vain laillisin perustein ja siinä laajuudessa kuin on välttämätöntä Postin tarjoamien palveluiden hoitamiseksi.

Neljä myyttiä perinteisestä suorasta

16.2.2018

Ovatko perinteisen suoramainonnan päivät luetut? Uusien digitaalisten kanavien ja sovellusten keskellä saatetaan olettaa, että perinteisen printtisuoran päivät ovat luetut. Se on kuitenkin yksi myytti useista niistä, joita perinteiseen suoramainontaan liitetään.

Näin hyödynnät muuttajadataa käytännössä

16.2.2018

Muuttajadatan avulla voit lähestyä kohdennetusti juuri niitä kuluttajia, jotka ovat muuttamassa tai muuttaneet. Lue tästä, mihin kaikkeen muuttaja- ja asiakasdataa voi käyttää.

Näin teet vaikuttavan suoran

16.2.2018

Innovatiivisesti rakennettu perinteinen suora saavuttaa muita kanavia suurempaa sitoutuneisuutta, paremman vastausprosentin ja siten parempia tuloksia. Kokosimme yhteen vinkit, miten sen teossa onnistut.

Miljoona muuttoa, miljoona mahdollisuutta

15.2.2018

Suomessa muutetaan vuosittain miljoona kertaa. Asiakkaan muuton ei kuitenkaan tarvitse merkitä asiakassuhteen päättymistä. Sen sijaan muuton voi nähdä mahdollisuutena markkinoijalle; muuttajat ovat vastaanottavaista ja ostovalmista kohderyhmää. Yrityksen on tärkeää tuntea muuttajakohderyhmä ja tarjota juuri heille räätälöityä palvelua. Olla oikeassa paikassa, oikeaan aikaan.

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!