Palaa: Posti.fi

Suurin osa ostopäätöksistä tehdään jo ennen muuttoa

21.9.2017

Suomessa muuttaa vuosittain lähes miljoona ihmistä. Muutto on markkinoijalle mahdollisuus niin uuden asiakassuhteen luomiseen kuin olemassa olevan asiakassuhteen jatkamiseen.

Muuttajat lukuina

21.9.2017

  Suomessa muuttaa vuosittain miljoona ihmistä. Muutto on usein merkittävä elämäntapahtuma, johon liittyy monenlaisia kulutuspäätöksiä. Markkinoijalle se on mahdollisuus tavoittaa ostovalmis kohderyhmä juuri heille kohdistetulla, merkityksellisellä viestillä. Mutta keitä Suomen muuttajat ovat?

Tavoita uudet asukkaat

21.9.2017

  Muuttajat ovat ostovalmista kohderyhmää. Muuttajien tavoittaminen muuttoa ympäröivinä viikkoina on mahdollisuus vaikuttaa kulutuspäätöksiin juuri silloin, kun niitä tehdään. Myös muuton jälkeisten kuukausien aikana käytetään tavallista enemmän rahaa. Uutta kotia esimerkiksi sisustetaan ja remontoidaan ja uudelta asuinalueelta etsitään palveluita.

Markkinoija, Hyödynnä muuttoilmoitus

21.9.2017

  Suomessa tehdään vuosittain lähes miljoona muuttoa. Muuttajista 80 prosenttia täyttää verkossa Postin ja maistraatin sähköisen muuttoilmoituslomakkeen, mikä tarkoittaa, että tiedämme ketkä ovat muuttamassa. Postin muuttajatarjoaman avulla hankit näkyvyyttä palveluillesi muuttoilmoituksen yhteyteen. Lisäksi voit kohdentaa verkkomainontaa muuttajille ohjelmallisen ostamisen kautta.

Tavoita muuttajat tehokkaasti

24.7.2017

Suomessa muuttaa vuosittain noin miljoona ihmistä. Postin tarjoamien palvelujen avulla tavoitat muuttajat tehokkaasti niin ennen muuttoa, muuttoilmoitusta tehdessä kuin muuton jälkeenkin. Posti on markkinoiden ainoa toimija, joka voi hyödyntää muuttotietoa jo ennen varsinaista muuttotapahtumaa. Tavoitamme myös ennakoivasti mahdolliset muuttajat.

Suomalaista ruokakulttuuria bitteinä ja paperilla

22.6.2017

Sähköisen ja paperisen viestinnän parhaat puolet hyötykäytössä – Suomaalisuuden arvostus ruuassa on nyt huippulukemissa, olemme suorastaan aallonharjalla, toteaa Ruokatieto Yhdistyksen toiminnanjohtaja Tiina Lampisjärvi.  – Viestintä on ydintoimintaamme. Pienenä yhdistyksenä käytämme paljon sähköisiä kanavia. Muun muassa yrityksille viestimme pääsääntöisesti sähköisesti. Pääkohderyhmämme ovat..

Kiertotalouden ytimessä − case Finlayson

20.6.2017

Jotain uutta, jotain vanhaa - Finlayson, RePack ja Posti Perinteikkäästä 200-vuotiaasta Finlaysonista on muutamassa vuodessa tullut kiertotalouden ja vastuullisen liiketoiminnan edelläkävijäbrändi Suomen tekstiilialalla. Finlaysonin kierrätyskampanjat ovat yksi näkyvä osoitus omaperäisestä ajattelusta ja kuluttajien osallistamisesta. - Kiertotalous on megatrendi ja siinä haluamme olla ihan..

Katso webinaaritallenne mainonnan spontaanista muistamisesta

17.5.2017

Markkinointi muuttajille on parhaimmillaan palvelua

3.4.2017

Muutto on ajankohta, joka saa kuluttajan ostamaan. Muuttajan on päivitettävä nykyisiä palvelusopimuksiaan, kuten sähkösopimus ja kotivakuutus, mutta hankittava myös uusia tuotteita ja palveluja. Uusi koti sisustetaan eri tavalla ja isompaan olohuoneeseen ostetaan hienompi televisio. Asuinalueen muuttuessa vaihdetaan yleensä myös ruokakauppaa ja kuntosaliketjua.

Muutto moninkertaistaa hankintojen määrän

3.4.2017

Postin muuttajatutkimuksen mukaan suomalaiset ovat ahkeria muuttajia, jotka vaihtavat vakinaista asuinpaikkaa noin miljoona kertaa vuodessa. Muutto lisää hankintoja ja muuttajat ovat motivoituneita kuulemaan heille tällä hetkellä relevanteista tarjouksista.

Miten markkinointibudjetista saa enemmän irti?

28.3.2017

Markkinoinnissa työskentelevät ovat haasteiden edessä, kun kohdeyleisöt hajautuvat useaan mediaan ja erottautuminen digitaalisesta massasta vaikeutuu . Miten siis rakentaa kustannustehokas kampanja, joka saavuttaa kohderyhmän mahdollisimman hyvin?

Miten suomi muuttaa -  Muuttajatilastoja suomesta

24.2.2017

Miten Suomi muuttaa – muuttajatilastoja Suomesta Noin miljoona suomalaista muuttaa uuteen kotiin ja tutustuu uuden asuinalueensa palveluihin vuosittain Muuton aikana kuluttajat tekevät lukemattomia uusia hankintoja huonekaluista remonttitarvikkeisiin sekä vakuutus- ja sähkösopimuksiin. Vaikka muutto on usein aikaa (ja hermoja) vievä kokemus, parhaat hetket muutossa syntyvät uutta kotia..

EasyFit ja Kotisuora saavat ihmiset liikkeelle

23.1.2017

Kotimainen, franchising-periaatteella toimiva EasyFit on kasvanut nopeasti koko maan kattavaksi liikuntakeskusketjuksi. EasyFit liikuttaa jo lähes 60 000 suomalaista ympäri maata 50:ssä keskuksessa. Ja lisää keskuksia tulee jatkuvasti. - Koko liikunta-alan kasvu on reipasta. Vuonna 2015 kasvu oli 10 % ja alan liikevaihtokin kasvoi 5 % ja kasvu jatkuu, kertoo Ruoholahden EasyFit-yrittäjä ja..

Asiakaslehti tukee brändimielikuvaa ja hoitaa asiakassuhteita

18.1.2017

Helen Oy on panostanut asiakasdialogiin ja asiakasviestintään jo vuosia. Käytössä ovat sekä digi- että printtikanavat. Yksi asiakassuhdemarkkinoinnin perusvälineistä on paperinen asiakaslehti: Helen-lehdellä on jo vuosia ollut merkittävä rooli asiakasviestinnässä ja lehden sisältöjä hyödynnetään myös digikanavissa. – Asiakaslehti on meille sekä brändin vahvistaja että viestintäkanava, sanoo Helen..

Neljä tehokkainta mediakanavaa - mitkä mainostajat jäävät kuluttajien mieleen?

2.1.2017

Taloustutkimuksen tekemässä tutkimuksessa selvitettiin, minkä yritysten mainontaa suomalaiset muistavat spontaanisti nähneensä/kuulleensa eri mainoskanavissa viikon aikana. Sama tutkimus on toteutettu myös vuosina 2010 ja 2008. Mainonnan spontaani muistaminen on yksi tapa mitata mainonnan tehokkuutta. Se kertoo mitkä ja missä mediakanavissa nähdyt mainostajat ovat jääneet kuluttajan mieleen..

Lataa printtisuoran suunnittelukirja

1.1.2016

APUA MARKKINOINNIN SUUNNITTELUUN Nappaa vinkit toimivan kampanjan rakentamiseen. Oppaassa on esimerkkejä tuloksellisen suoran luomisesta ja selkeät vinkit tekemiseen

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!