Postinen on kasvanut yritysten suosimaksi ja kuluttajien pitämäksi printtimediaksi, joka huomataan ja jota luetaan. Tutkimme Postisen toimivuutta ja huomioarvoa säännöllisesti ja kehitämme sitä kuluttajien toiveiden mukaisesti.
Markkinointi ja data
Postinen on kasvanut yritysten suosimaksi ja kuluttajien pitämäksi printtimediaksi, joka huomataan ja jota luetaan. Tutkimme Postisen toimivuutta ja huomioarvoa säännöllisesti ja kehitämme sitä kuluttajien toiveiden mukaisesti.
Markkinointi ja data
Tehokas markkinointi ja myynti edellyttävät dataa ja ymmärrystä. Lisäksi voimaan tullut GDPR eli tietosuoja-asetus asettaa entistä kovempia vaatimuksia rekisterinpitäjille, joilla on nykyisin velvollisuus pitää asiakastiedot ajantasaisina.
Asiakascase Markkinointi ja data
Syksy ja kevät ovat renkaidenvaihdon sesonkia ja myös Vannetukku Oy:n markkinoinnissa ja myynnissä erityisen kiireistä aikaa. Rengasmainokset ja kutsut renkaidenvaihtoon lähtevät liikkeelle juuri renkaiden vaihtoajan kynnyksellä, jotta asiakkaat ehtivät tarkistaa rengastilanteensa ja tehdä tilauksensa ajoissa ennen ensilumia tai keväällä lumien sulettua.
Markkinointi ja data
Markkinointialan trendikatsauksissa jylläävät dataohjautuvuus, automaatio, tekoäly ja ylipäätään kaikki uusi ja digitaalinen. Painetulla suoramarkkinoinnilla on kuitenkin edelleen oma vahva sijansa ihmisten arjessa. Tutkimustieto kertoo, että printtisuora on usein nimensä mukaisesti suorin tie asiakkaiden tietoisuuteen.
Markkinointi ja data Verkkokauppa
Data-driven on ollut digipalvelukehityksen trendisana jo pitkään, mutta harvoin sen soveltamisesta arjessa puhutaan konkretian tasolla. Konseptuaalisesti datavetoinen design- ja sovelluskehitys on helppo ymmärtää: hyödynnetään dataa ja analytiikkaa palveluiden suunnittelussa, muotoilussa, päätöksenteossa sekä itse sovelluksen tai palvelun kehittämisessä niin paljon kuin mahdollista.
Tutkimus Markkinointi ja data
Tutkimusten mukaan osoitteeton suoramainonta on kanava, jossa mainokset muistetaan spontaanisti kaikkein parhaiten. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
Asiakascase Markkinointi ja data Katudata
Postin Katudata-palvelua käytettiin kesällä 2018 apuna Imatran katuverkoston kuntokartoituksessa. Palvelu keräsi myös tietoa liikennemerkkien määrästä ja sijainnista katujen varsilla. Kartoituksessa kerätty tieto luo perustaa muun muassa kaupungin tulevien asfaltointitöiden suunnittelulle.
Blogi Markkinointi ja data Pinnalla
Vastuullisuusajattelun muuttuminen yritysten ja ihmisten jokapäiväisiksi teoiksi on asia, josta kiittää koko maapallo. Markkinoinnin puolella vastuullisuus edellyttää paljon muutakin kuin hyvien tekojen viestimistä – myös omien toimintatapojen pitää kestää päivänvaloa.
Ympäristö ja vastuu Markkinointi ja data
Futuristi Ed Gillespie kävi lokakuun lopussa Posti Next -tapahtumassa ravistelemassa kuulijoitaan maailman muutoksesta. Satikutia saivat etenkin datataloutta hallitsevat internet-jätit. Hänen kasvureseptinsä yrityksille on selvä: kun palvelet koko yhteiskuntaa, menestyt. Ed Gillespie on futuristi, kirjailija ja vastuullisuuden asiantuntija, joka puhuu isoista aiheista: ilmastonmuutoksesta,..
Markkinointi ja data
Uudet markkinoinnin työkalut ja asiakasrekisterien parempi ylläpito voivat tarjota vähittäiskaupan pk-yrityksille runsaasti käyttämättömiä tehostamismahdollisuuksia.
Markkinointi ja data
Markkinointia palvelevien kanavien, datan, teknologioiden ja työkalujen määrä on kasvanut viime vuosina valtavasti. Samaan tahtiin on mullistunut myös tapa tehdä markkinointia. Ydin on kuitenkin säilynyt ennallaan. Markkinoinnin tavoite on yhä kasvattaa kysyntää kertomalla asiakkaille merkityksellistä tietoa ja tarinoita, jotka herättävät kiinnostuksen ja vahvistavat luottamusta.
Asiakascase Markkinointi ja data
Otavamedia Postin suoramarkkinointipalvelujen pitkäaikaisena asiakkaana arvostaa sitä, että Postilla on merkittävää datan käsittelyn erikoisosaamista. Sillä se jos mikä on tärkeää yritykselle, jonka asiakasrekisteri on todella suuri ja jolta lähtee päivittäin valtava määrä markkinointiviestejä. Postin palvelu pitää huolen siitä, että viestit tavoittavat mahdollisimman hyvin oikeat vastaanottajat.
Blogi Markkinointi ja data Pinnalla
Brändin kehittämisen ja arkisen kampanjatyön tuoksinassa me markkinoijat kiinnitämme liian vähän huomiota siihen, mitä asiakkaat oikeasti haluavat. Iso osa kuluttajista ei esimerkiksi toivo lisää mainoksia missään kanavassa. Heille yrityksen lähettämä viesti on yleensä vain turhake, jonka voi blokata tai jättää huomiotta. Ilmiöön on kuitenkin yksi vastalääke.
Tutkimus Markkinointi ja data
Postin ja IRO Researchin tutkimukset osoittavat, että markkinointipäättäjien ajatukset kohdennetun asiakkuusviestinnän tulevista kanavavalinnoista ovat kaukana kuluttajien toiveista. Ne ovat ristiriidassa myös markkinointipäättäjien omien kuluttajakokemusten kanssa.