Palaa: Posti.fi

Laatu on palautettu – korjaustoimenpiteemme purivat

29.3.2017

Vuoden 2016 loppupuolella Posti sai palautetta huonosta jakelun laadusta. Tilanne oli kaikkien osapuolten näkökulmasta kestämätön, vaikkakin häiriöt olivat paikallisia ja toistuvia vain murto-osassa jakelutoimipaikkojamme. Osassa näistä paikoista ne olivat päässeet kroonistumaan. Tämä näkyi alueen jakelussa niin kustantajille kuin kuluttajillekin.

Vastuullisesti yhdessä joka päivä

23.3.2017

Kevät on vastuullisuusraporttien kulta-aikaa – niin myös Postissa! Postin uunituore vastuullisuusraportti on julkaistu! Postin lähes 400 vuoden aikamatkalla on tapahtunut suuria muutoksia. Viime vuodesta kirjoittaminen on ollut verrattain haasteellista. Postilain uudistaminen, yleispalveluvelvoite ja omistajuus ovat olleet tapetilla.

Postimies Pena vierailee viidesti

6.2.2017

Postilakiuudistus on taas tapetilla ja Penalle on sadellut kysymyksiä: Onko ihan totta, että et enää käy meidän postilaatikolla kuin kolme kertaa viikossa kaupungeissa? Viekö postilakiuudistus sinulta työt? Kestääkö kirjeen matka todellakin jatkossa viikon?

Joulukortti, sympaattinen konsepti

9.12.2016

Joulukortti tuo henkilökohtaisen lämpimän ajatuksen lähettäjältä, näin ajattelee tänäkin vuonna peräti 81 prosenttia suomalaisista. Ikä ei vaikuta kokemukseen juurikaan: aivan nuorimmista 80 prosenttia vastasi näin ja ikääntyneimmistä kokee samoin huimat 87 prosenttia. Joulukorttien lähettäminen on meille suomalaisille yhteydenpitoa, joka lähentää ja vahvistaa suhteita. Vaikka emme olisikaan..

Keskitetty maakuntamalli mahdollistaa myös keskitetyt logistiikkaratkaisut

20.9.2016

Käynnissä ovat julkisen sektorin kaikkien aikojen mittavimmat rakenne- ja toimintatapauudistukset. Integroimalla uudistuksiin keskitetyt logistiikkaratkaisut voidaan merkittävästi edesauttaa asetettujen säästö- ja laatutavoitteiden syntymistä.

Digitalisaatio kirittää kaupan toimitusketjun kilpailukykyä?

24.5.2016

Digitalisaatio on päivän sana. Myös logistiikassa puhutaan yhä useammin digitaalisesta toimitusketjusta. Suomella on tässä kirittävää, esimerkiksi tavarankuljetusten lähetystiedot siirtyvät 80 prosenttisesti sähköisesti kun muissa Pohjoismaissa vastaava luku on 90-95 prosenttia (Logistiikkayritysten Liitto ry).

Mikä korttityyppi olisit? Metsästäjä-keräilijä vaiko suosittu ilahduttaja?

19.5.2016

Kevään ja kesän kuuma korttisesonki on edessä: pian muistetaan valmistujia, onnitellaan sankareita, lähetetään kutsuja juhliin ja terveisiä kesäreissuista. Löydä oma korttityyppisi ja ota kaikki irti korttien lähettämisestä.

Kiihkeää sisäistä pöhinää vai arvoa Asiakkaalle?

9.5.2016

Vartiotorni on logistiikkapäällikön päiväuni

13.4.2016

Onko yrityksesi logistiikka ja toimitusketju kunnossa? Suurin osa yrityksistä vastaa että on. Heillä on loistava logistiikkapäällikkö, joka kilpailuttaa palveluntarjoajat ja tarvittaessa jokaisen lähetyksen erikseen. Mutta kannattaako toimitusketju hoitaa palasina? Tuskinpa. Moni yritys hoitaa ja kilpailuttaa toimitusketjunsa osina: kuljetukset, varastointi, myymälä- ja verkkokauppatoimitukset ja..

Kumipyöristä ja dieselin katkusta premium-tason kokemus?

4.4.2016

Autovalmistajat, varsinkin saksalaiset, tykkäävät puhua "premium"-autoistaan lentävin lausahduksin, kuten edelläkävijä, ylivoimainen, moderni, luokkansa paras, edistyksellisin ja hintansa arvoinen. Sanoja, joita olisi mukava käyttää myös Postin kuljetuspalveluista. Mutta mitä ajattelevat asiakkaamme? Erityyppiset yritykset ajattelevat vaatimustasosta hyvin erilailla.  Suurissa kansainvälisissä..

Postcrossaus koukuttaa

29.3.2016

Postrcrossing ilmiönä alkoi kiinnostaa minua erityisesti, kun totesin, että harrastajat ovat hyvinkin aktiivista asiakaskuntaamme.  Niinhän siinä kävi, että innostuin itsekin. On aina hauskaa "hurahtaa" johonkin uuteen. Kun tuo "uusi" liittyy postikorttien lähettämiseen, antauduin auliisti.  Lyhyesti sanottuna postcrossaamisessa on kyse siitä, että lähetetään kortteja aivan tuntemattomille..

Digitalisoituva logistiikka – totta, mutta koska?

3.3.2016

Lyhyt tuttavuuteni kuljetuspalveluiden maailmaan on nostanut itselleni monia kysymyksiä. Paperisten rahtikirjojen, lähetyslistojen ja tulosteiden kirjo on hämmästyttävä jos verrataan tilannetta kuluttajapalveluihin yleensä tai vaikkapa verkkokauppaan. Tuotteen etsiminen verkkokaupasta, tilaaminen, maksaminen ja tilauksen seuranta tapahtuu kaikki digitaalisesti. Toki rahdissakin osa tilauksista..

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!