Palaa: Posti.fi

Kaupan transformaatio etenee nyt isoin harppauksin

16.10.2018

Miten vastata muutokseen? Suomessa on selkeästi tunnistettavissa tällä hetkellä meneillään oleva kaupan transformaatio. Keskeistä siinä on se, että verkkokauppa on noussut lähes kaikissa kohderyhmissä hyvin arkipäiväiseksi tavaksi tehdä etenkin käyttötavaran ostoja. 

Onko markkinointipaletissasi sijaa empatialle?

3.10.2018

Brändin kehittämisen ja arkisen kampanjatyön tuoksinassa me markkinoijat kiinnitämme liian vähän huomiota siihen, mitä asiakkaat oikeasti haluavat. Iso osa kuluttajista ei esimerkiksi toivo lisää mainoksia missään kanavassa. Heille yrityksen lähettämä viesti on yleensä vain turhake, jonka voi blokata tai jättää huomiotta. Ilmiöön on kuitenkin yksi vastalääke.

Vähemmän vakoilua, enemmän luottamusta – kuinka tavoittaa kuluttajat vastuullisemmin

12.9.2018

Kevään kestokauhistus GDPR on nostanut vastuullisuuden myös markkinointipiirien puheenaiheeksi. Yrityksissä on huomattu, että markkinointia ei kannata perustaa vain stalkkaamalla saatuihin asiakastietoihin tai kohdeyleisöjä häiritsevään mainontaan. Markkinoinnin työkalupakista löytyy vastuullisempiakin keinoja käyttää dataa ja puhutella asiakkaita.

Asiakasrekisterisi voidaan vielä korjata GDPR:n mukaiseksi

24.5.2018

Pöhinää, paniikkia ja epätietoutta. EU:n tietosuojalain eli GDPR:n voimaan astuminen on puhuttanut pitkän aikaa ja valmistautumista on tehty. Ei kannata kuitenkaan tehdä hätiköityjä ratkaisuja, vaikka esimerkiksi asiakasrekisteristäsi puutuisikin vielä markkinointilupia tai kaikki asiakastiedot eivät mahdollisesti olisikaan täydellisesti oikein.

Kiinalainen verkkokauppa mullistaa markkinaa – Posti on mukana muutoksessa

12.3.2018

Suomalaiset tilaavat yhä enemmän verkko-ostoksia ulkomailta ja erityisesti pientavaroiden tilaukset Kiinasta ovat kasvaneet rajusti. Suosituimpia shoppailupaikkoja Kiinassa ovat AliExpress, Wish, JD.Com ja Light In The Box. Peräti 37 % suomalaisista sanoo viimeisimmän verkkokauppaostoksensa olevan nimenomaan Kiinasta.

Kunnalle säästöjä kotihoidon tehtäviä ulkoistamalla

9.3.2018

Väestön ikääntyminen kasvattaa kotona tarjottavien hoitopalveluiden tarvetta ja kustannuksia huomattavasti. Tiedätkö sinä, mihin kotihoidon palveluissanne työskentelevien hoitajien työaika nyt kuluu?

Sisälogistiikkaa oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa

13.2.2018

Yrityksillä on useita tapoja varmistaa oman sisälogistiikan toimivuus. Sisälogistiikalla tarkoitetaan yleensä alihankintana ostettavaa materiaalien ja tuotteiden käsittelyä. Työ tehdään useimmiten yrityksen omissa tiloissa ja yrityksen omilla järjestelmillä.

Mitä verkkokauppiaan ja koodarin on hyvä tietää Postin uusista Smartpost-automaateista?

19.12.2017

Mitä verkkokauppiaan ja koodarin on hyvä tietää Postin uusista Smartpost-automaateista? Uudet Smartpost-automaatit kasvattavat Postin noutopisteverkostoa kovaa vauhtia. Verkkokauppiaat voivat tarjota kerrostaloihin ja yritysten toimitiloihin sijoitetut automaatit asiakkailleen toimitusvaihtoehdoksi ja siten lisätä helppoutta ja nopeutta verkkokauppaan.

Etäpalvelut tulevat kotiin

20.11.2017

Etäpalvelut kotihoidossa ovat päivän trendi Lääkäri- ja terapiakäynneistä hoidetaan yhä suurempi osa etäkäynteinä, samoin työterveyshuollon palveluista. Ikääntyneiden palveluissa eri toimijat kehittävät kilpaa erilaisia etäpalvelukeskuksia ja -palveluja. Hukkuvatko asiakkaan toiveet ja tarpeet kehityksen vauhdissa? Asiakkaille on tärkeintä tietää, että tarvittava apu löytyy oikeaan aikaan,..

Postityöntekijä kunnan kotihoidon apuun - miten se on mahdollista?

20.11.2017

Panostamme työntekijöidemme osaamiseen ja ammattitaitoon

Hukkuuko tulos varastoinnin sesonkivaihteluihin?

6.10.2017

Hukkuuko tulos varastoinnin sesonkivaihteluihin? 

Kymmenen faktaa Postin Kotipalveluista

22.9.2017

Posti aikoo kasvaa kotipalveluissa, mutta puheet jakajien tekemästä saattohoitopalveluista olivat uutisankka, kirjoittaa Postipalveluista vastaava johtaja Turkka Kuusisto.

Logistiikkaprosessin kehittäminen on elinehto, vanhalla mallilla et pärjää.

11.9.2017

”Digitaalisen kaupankäynnin poikimassa monikanavaisuudessa logistiikkaprosessien kehittäminen on elinehto. Ne jotka sen hanskaavat, tulevat pärjäämään”, sanoo toimitusketjujen johtamisen tutkijatohtori Tomi So

Verkon kautta maailmanmaineeseen

7.9.2017

Vipukirves on suomalainen innovaatio, jonka kysyntä räjähti maailmanlaajuiseksi verkon foorumien ja nettikaupan kautta. Nyt Raisiosta lähtee päivittäin pitkulaisia paketteja puun pilkkojille maapallon kaukaisimpiinkin kolkkiin.

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!