Palaa: Posti.fi

Postilla on tärkeä rooli huoltovarmuuden ylläpitäjänä

24.3.2020

Valtioneuvosto julkaisi viime viikolla valmiuslain käyttöön ottamisen yhteydessä listan Suomen huoltovarmuuden kannalta kriittisistä toiminnoista. Huoltovarmuus tarkoittaa, että yhteiskunnan välttämättömät perustoiminnot turvataan vakavissa häiriötilanteissa ja poikkeusoloissa.

Postin vuosikatsaus 2019 on julkaistu

18.3.2020

Posti Group Oyj on julkaissut vuosikatsauksensa vuodelta 2019. Vuosikatsaus sisältää tilintarkastetun konsernitilinpäätöksen, hallituksen toimintakertomuksen, vastuullisuusraportin, selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkka- ja palkkioselvityksen. 

Postin uusi toimitusjohtaja Turkka Kuusisto: Posti hakee kasvua paketeista, verkkokaupasta ja logistiikasta

19.2.2020

Tutkimus: Yli 50 % suomalaisista ostaa kerran kuussa verkkokaupasta

19.2.2020

Yli puolet suomalaisista (57 %) osti vähintään kerran tai useammin kuussa verkkokaupoista viime vuonna. Suomalaisista 7 % ostaa keskimäärin kerran viikossa verkosta, kun vastaava luku kehittyneimmissä verkkokauppamaissa kuten esimerkiksi Saksassa on 15 % ja Iso-Britanniassa 23 %. Yhdysvalloissa kolmannes (33 %) ostaa verkosta viikoittain, Kiinassa jo lähes puolet (49 %). Tiedot selviävät..

Vastuullinen markkinointi – sanahelinää vai kassan kilinää?

13.12.2018

Vastuullisuusajattelun muuttuminen yritysten ja ihmisten jokapäiväisiksi teoiksi on asia, josta kiittää koko maapallo. Markkinoinnin puolella vastuullisuus edellyttää paljon muutakin kuin hyvien tekojen viestimistä – myös omien toimintatapojen pitää kestää päivänvaloa.

Avoin ja keskusteleva yhteistyö on avain hyvään tulevaisuuteen

26.11.2018

Hitsauslaitteita valmistavan Kemppi Oy:n ja Postin yhteistyö on hyvä esimerkki siitä, kuinka haasteiden kautta päästään voittoon. Ratkaisu on toimiva tiedonkulku ja avoin, keskusteleva yhteistyö.

Kaupan transformaatio etenee nyt isoin harppauksin

16.10.2018

Miten vastata muutokseen? Suomessa on selkeästi tunnistettavissa tällä hetkellä meneillään oleva kaupan transformaatio. Keskeistä siinä on se, että verkkokauppa on noussut lähes kaikissa kohderyhmissä hyvin arkipäiväiseksi tavaksi tehdä etenkin käyttötavaran ostoja. 

Onko markkinointipaletissasi sijaa empatialle?

3.10.2018

Brändin kehittämisen ja arkisen kampanjatyön tuoksinassa me markkinoijat kiinnitämme liian vähän huomiota siihen, mitä asiakkaat oikeasti haluavat. Iso osa kuluttajista ei esimerkiksi toivo lisää mainoksia missään kanavassa. Heille yrityksen lähettämä viesti on yleensä vain turhake, jonka voi blokata tai jättää huomiotta. Ilmiöön on kuitenkin yksi vastalääke.

Vähemmän vakoilua, enemmän luottamusta – kuinka tavoittaa kuluttajat vastuullisemmin

12.9.2018

Kevään kestokauhistus GDPR on nostanut vastuullisuuden myös markkinointipiirien puheenaiheeksi. Yrityksissä on huomattu, että markkinointia ei kannata perustaa vain stalkkaamalla saatuihin asiakastietoihin tai kohdeyleisöjä häiritsevään mainontaan. Markkinoinnin työkalupakista löytyy vastuullisempiakin keinoja käyttää dataa ja puhutella asiakkaita.

Asiakasrekisterisi voidaan vielä korjata GDPR:n mukaiseksi

24.5.2018

Pöhinää, paniikkia ja epätietoutta. EU:n tietosuojalain eli GDPR:n voimaan astuminen on puhuttanut pitkän aikaa ja valmistautumista on tehty. Ei kannata kuitenkaan tehdä hätiköityjä ratkaisuja, vaikka esimerkiksi asiakasrekisteristäsi puutuisikin vielä markkinointilupia tai kaikki asiakastiedot eivät mahdollisesti olisikaan täydellisesti oikein.

Kiinalainen verkkokauppa mullistaa markkinaa – Posti on mukana muutoksessa

12.3.2018

Suomalaiset tilaavat yhä enemmän verkko-ostoksia ulkomailta ja erityisesti pientavaroiden tilaukset Kiinasta ovat kasvaneet rajusti. Suosituimpia shoppailupaikkoja Kiinassa ovat AliExpress, Wish, JD.Com ja Light In The Box. Peräti 37 % suomalaisista sanoo viimeisimmän verkkokauppaostoksensa olevan nimenomaan Kiinasta.

Kunnalle säästöjä kotihoidon tehtäviä ulkoistamalla

9.3.2018

Väestön ikääntyminen kasvattaa kotona tarjottavien hoitopalveluiden tarvetta ja kustannuksia huomattavasti. Tiedätkö sinä, mihin kotihoidon palveluissanne työskentelevien hoitajien työaika nyt kuluu?

Sisälogistiikkaa oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa

13.2.2018

Yrityksillä on useita tapoja varmistaa oman sisälogistiikan toimivuus. Sisälogistiikalla tarkoitetaan yleensä alihankintana ostettavaa materiaalien ja tuotteiden käsittelyä. Työ tehdään useimmiten yrityksen omissa tiloissa ja yrityksen omilla järjestelmillä.

Mitä verkkokauppiaan ja koodarin on hyvä tietää Postin uusista Smartpost-automaateista?

19.12.2017

Mitä verkkokauppiaan ja koodarin on hyvä tietää Postin uusista Smartpost-automaateista? Uudet Smartpost-automaatit kasvattavat Postin noutopisteverkostoa kovaa vauhtia. Verkkokauppiaat voivat tarjota kerrostaloihin ja yritysten toimitiloihin sijoitetut automaatit asiakkailleen toimitusvaihtoehdoksi ja siten lisätä helppoutta ja nopeutta verkkokauppaan.

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!