Palaa: Posti.fi

Kymmenen faktaa Postin Kotipalveluista

22.9.2017

Posti aikoo kasvaa kotipalveluissa, mutta puheet jakajien tekemästä saattohoitopalveluista olivat uutisankka, kirjoittaa Postipalveluista vastaava johtaja Turkka Kuusisto.

Viisas neuvo joka taloyhtiölle -ota tai jätä

19.9.2017

Smartpost on uusi täyden palvelun automaatti, joka järkeistää taloyhtiön juoksevat asiat tuomalla kaupungin kivijalkaliikkeet ja erilaiset palvelut asukkaiden luo. Siihen voi tilata ja palauttaa verkko-ostoksia sekä hoitaa erilaisia arkisia askareita. Ohessa esimerkki kuinka arjen palvelut toimivat: 

Logistiikkaprosessin kehittäminen on elinehto, vanhalla mallilla et pärjää.

11.9.2017

”Digitaalisen kaupankäynnin poikimassa monikanavaisuudessa logistiikkaprosessien kehittäminen on elinehto. Ne jotka sen hanskaavat, tulevat pärjäämään”, sanoo toimitusketjujen johtamisen tutkijatohtori Tomi So

Verkon kautta maailmanmaineeseen

7.9.2017

Vipukirves on suomalainen innovaatio, jonka kysyntä räjähti maailmanlaajuiseksi verkon foorumien ja nettikaupan kautta. Nyt Raisiosta lähtee päivittäin pitkulaisia paketteja puun pilkkojille maapallon kaukaisimpiinkin kolkkiin.

Kymmenen metriä kangasta Postin S-paketissa

6.9.2017

Porilainen yhden naisen verkkokauppa pipoiksi.fi myy itse tehtyjä asusteita, ompelutöitä ja kankaita. Usein tuotteet lähtevät asiakkaille kirjeenä tai S-koon pikkupakettina. Lähetyksen yrittäjä näppäilee menovalmiiksi netissä tai mobiilisovelluksella. Postimaksut hoituvat helposti verkkopankissa.

Laadun merkitys kilpailutuksissa

5.9.2017

Kilpailutukset ovat meille kaikille sosiaali- ja terveysalalla toimiville tuttuja. Osa kilpailuttaa, osa osallistuu kilpailutuksiin ja asiakkaat elävät tuloksen kanssa.

”Jos ei nyt lähde mukaan verkkokauppaan, jää pian ulos”

5.9.2017

Business-to-Business-verkkokauppa kasvaa. Kuluttajapuolelta tutun helpon nettiostamisen parhaat käytännöt siirtyvät pikkuhiljaa myös yritystenväliseen kauppaan. ”Jos ei nyt lähde mukaan, jää pian ulos”, sanoo asiantuntija.

Black Friday tulee – kuluttajat odottavat tarjouksiasi!

29.8.2017

Hullunmylly alkaa 24.marraskuuta. Yhdysvalloista maailmanlaajuiseksi levinnyt kaupan tarjouspäivä on Suomessakin iskenyt kuluttajien tietoisuuteen. Tarjousperjantaita odotetaan, ja sitä hehkutetaan jo nyt verkkokauppojen etusivuilla. Black Friday on startti kampanjoille, jotka usein jatkuvat yli viikonlopun tai koko viikon.

Millaisia muistoja lapsuudesta tuttu postimerkki sinussa herättää?

29.8.2017

Suomi 100 -hengessä on ajankohtaista pysähtyä hetkeksi muistelemaan maamme merkittäviä tapahtumia. Millainen on Suomen kehitys tieteessä, taiteissa, arjen käyttöesineissä ja esimerkiksi sosiaalisissa uudistuksissa? Tämä kaikki on taltioitu postimerkkeihin, jotka ovat suomalaisuuden ja Suomen historian aarreaitta. Suosittelen, että teet nojatuolimatkan juhlavuodeksi julkaistun Postimerkkien Suomi..

Öljyn ale ei jatku ikuisesti

25.8.2017

Öljyn ale ei jatku ikuisesti Mitä tapahtuu logistiikan kustannuksille, kun öljyn hinta nousee entiselle tasolleen? Juuri nyt on hyvä aika varautua tuleviin muutoksiin sisäisiä prosesseja tehostamalla. Yhä enemmän massatavaraa Suomessa on seurattu logistiikkakustannuksia kansallisen tasolla jo vuodesta 1990. Aikasarja on maailman pisimpiä. ”Logistiikan kustannukset olivat huipussaan 2008-2009, kun..

logistiikka on aliarvostettu kilpailuedun lähde

16.5.2017

Suomalaisten teollisuusyritysten kilpailukyky syntyy logistiikasta Turun Yliopiston logistiikkaselvityksen mukaan yritysten ja toimialojen logistiikkakustannukset olivat vuonna 2015 keskimäärin 13,9 % liikevaihdosta, muodostaen merkittävän osuuden yritysten toimintakustannuksista. Vastaavasti Liikenne- ja viestintäministeriön vuoden 2012 logistiikkaselvityksen mukaan noin puolet logistiikan..

Suoratoimitus lisää yrityksen myyntiä ja kannattavuutta

12.4.2017

Menestyneiden verkkokauppojen kaava syytä kopioida Menestyneet verkkokaupat ovat jo vuosia käyttäneet myynnin kasvattamiseksi suoratoimitusta, jossa tavara liikkuu valmistajalta suoraan asiakkaalle. Suoratoimituksen hienous piilee siinä, verkkokaupat pystyvät tarjoamaan suuremman tuotevalikoiman, mutta ne eivät todellisuudessa omista eivätkä edes käsittele tuotteita. 

Mitä kuuluu Eurooppa?

10.4.2017

Verkkokauppa kovenee ja kuluttajien vaatimukset kasvavat Alkuvuodesta ilmestyi useita kiinnostavia tutkimuksia Euroopan verkkokaupan tilasta, joissa keskityttiin muun muassa verkkokaupan valikoimaan, toimituksiin, maksutapoihin ja asiakaskunnan tuntemiseen. Myös Posti teetti tutkimuksen Baltian tavaraverkkokaupasta. Nämä kaikki innostivat pohtimaan suomalaisen verkkokaupan valmiuksia maailmalle..

Laatu on palautettu – korjaustoimenpiteemme purivat

29.3.2017

Vuoden 2016 loppupuolella Posti sai palautetta huonosta jakelun laadusta. Tilanne oli kaikkien osapuolten näkökulmasta kestämätön, vaikkakin häiriöt olivat paikallisia ja toistuvia vain murto-osassa jakelutoimipaikkojamme. Osassa näistä paikoista ne olivat päässeet kroonistumaan. Tämä näkyi alueen jakelussa niin kustantajille kuin kuluttajillekin.

VASTUULLISESTI YHDESSÄ JOKA PÄIVÄ

23.3.2017

Kevät on vastuullisuusraporttien kulta-aikaa – niin myös Postissa! Postin uunituore vastuullisuusraportti on julkaistu! Postin lähes 400 vuoden aikamatkalla on tapahtunut suuria muutoksia. Viime vuodesta kirjoittaminen on ollut verrattain haasteellista. Postilain uudistaminen, yleispalveluvelvoite ja omistajuus ovat olleet tapetilla.

Kuinka aloittaa verkkokaupan kansainvälistyminen

6.3.2017

Monet mittarit, tutkimukset ja ennusteet ovat jo pidemmän ajan povanneet vahvaa kasvua verkkokaupalle. Verkkokauppaostaminen kasvaa kohisten lähes kaikkialla maailmassa. Siitä on tulossa yhä luontevampi osa jokapäiväistä asiointia muun muassa Euroopassa. Mukaan on tullut uusia, kiehtovia mahdollisuuksia ja markkinoita. Ota blogikirjoituksesta talteen vinkit kohdemarkkinoiden valintaan ja..

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!