Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
30.5.2016

Postin_tuoma_kirje_ja_mainospost._huomataan.jpgJokaisessa kodissa on hyvin todennäköisesti paikka, johon päivän posti laitetaan lähempää tutustumista varten. Fyysinen posti on näkyvillä pitkään, monesti useita päiviä. Postia käsitellään useita kertoja ja sitä siirretään huoneiden välillä. Postin kautta saadut laskut myös maksetaan yleisemmin eräpäivään mennessä kuin sähköpostitse vastaanotetut. Mitä mieluisammasta lähettäjästä on kyse, sitä pidempään posti elää kodin seinien sisäpuolella. Esimerkiksi tutun mainostajan uutta kuvastoa näytetään perheenjäsenelle, siitä puhutaan ja sen perusteella tehdään ostopäätöksiä kaikkialla maailmassa.

Royal Mail tutki postin vaikutusta yhdistämällä perinteisen markkina- ja mediatutkimuksen muun muassa aivotutkimukseen, haastatteluihin ja analyyseihin sekä etnografiseen, kansan elämään liittyvään tutkimukseen. Tutkimukseen voi tutustua osoitteessa www.mailmen.co.uk.

Postisella on tutkitusti korkea huomioarvo

Painettu mainos jää mieleen, kun sen havaitsemiseen käytetään paitsi näkö- myös tuntoaistia. Postinen on mainoskääre, jonka välissä jaetaan suoramainokset kaikkiin mainosmyönteisiin talouksiin Suomessa maanantaisin ja keskiviikkoisin. Postisen huomioarvo on todistettu kymmenellä huomionarvotutkimuksella, joiden mukaan 90 % Postisen vastaanottajista huomaa sen (3,1 miljoonaa) ja 67 % tutustuu siihen (2,3 miljoonaa). Postiseen painetut mainokset muistetaan hyvin (vaihteluväli 32-48 %).

Postisen välissä jaettavien suoramainosten muistaminen ja lukeminen sekä mainosten herättämä ostokiinnostus ovat myös korkealla tasolla. Parhaimmassa tapauksessa 92 % mainoksen saajista muisti sen, 85 % luki sen ja ostokiinnostus heräsi 65 %:lla.

Kirjeet jaetaan aina perille

Kirjeellä on erinomainen huomioarvo, se avataan aina. Kirje sopii henkilökohtaiseen markkinointiviestintään, laskutukseen, tiedottamiseen sekä muuhun suuremmille vastaanottajamäärille tehtävään printtiviestintään. Kirje on luotettava, eikä siinä ole tietoturvariskejä kuten sähköisessä viestinnässä. Jos osoite on virheellinen tai vanhentunut, varmistamme puolestasi, että kirje tavoittaa sen vastaanottajan voimassa olevassa postiosoitteessa ilman eri maksua. Vastaanottaja voi olla muuttanut tai hän on halunnut ohjata postit esimerkiksi vapaa-ajan asunnolle. Jos oikea osoite ei selviä, palautamme kirjeen takaisin sinulle. 

Postinen on Suomen suurin printtimedia, katso lisätietoja Postisen tavoittavuudesta.

Postinen aktivoi toimimaan Tutustu täältä  Tavoitat 3,5 miljoonaa suomalaista kotitaloutta yhtenä pävänä yhdellä  ilmoituksella.

 

Aiheet: Tutkimus

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!