Palaa: Posti.fi

Kysely: Vain murto-osa vähittäiskaupan pk-yrityksistä käyttää markkinoinnin automaatiota

13.11.2018

Uudet markkinoinnin työkalut ja asiakasrekisterien parempi ylläpito voivat tarjota vähittäiskaupan pk-yrityksille runsaasti käyttämättömiä tehostamismahdollisuuksia.

”Relevanssi voittaa aina frekvenssin” – kolme pointtia markkinoijalle

5.11.2018

Markkinointia palvelevien kanavien, datan, teknologioiden ja työkalujen määrä on kasvanut viime vuosina valtavasti. Samaan tahtiin on mullistunut myös tapa tehdä markkinointia. Ydin on kuitenkin säilynyt ennallaan. Markkinoinnin tavoite on yhä kasvattaa kysyntää kertomalla asiakkaille merkityksellistä tietoa ja tarinoita, jotka herättävät kiinnostuksen ja vahvistavat luottamusta.

Katjan kotikäynneillä asiakas tulee nähdyksi

26.10.2018

Posti Kotipalveluiden moniammatillinen tiimi vastaa jokaisen asiakkaan yksilöllisiin elämäntilanteisiin. Posti Kotipalvelut tarjoaa sekä hoidollista että kuntouttavaa kotihoitoa, jota voivat kuntien lisäksi tilata yksityisasiakkaat. Vanhustyön asiantuntija, geronomi, Katja huolehtii, että jokainen saa elää kotonaan oman näköistään elämää. Silloin kun ollaan asiakkaan luona, hän tulee nähdyksi ja..

Onko markkinointipaletissasi sijaa empatialle?

3.10.2018

Brändin kehittämisen ja arkisen kampanjatyön tuoksinassa me markkinoijat kiinnitämme liian vähän huomiota siihen, mitä asiakkaat oikeasti haluavat. Iso osa kuluttajista ei esimerkiksi toivo lisää mainoksia missään kanavassa. Heille yrityksen lähettämä viesti on yleensä vain turhake, jonka voi blokata tai jättää huomiotta. Ilmiöön on kuitenkin yksi vastalääke.

Tutkimus: suoramarkkinoinnin kanavasuunnitelmat ja kuluttajien toiveet eivät kohtaa

24.9.2018

Postin ja IRO Researchin tutkimukset osoittavat, että markkinointipäättäjien ajatukset kohdennetun asiakkuusviestinnän tulevista kanavavalinnoista ovat kaukana kuluttajien toiveista. Ne ovat ristiriidassa myös markkinointipäättäjien omien kuluttajakokemusten kanssa.

POP Vakuutus tavoittaa muuttajat siellä, missä tarve on suurin

21.9.2018

Markkinointi kannattaa sijoittaa sinne, missä se tarjoaa asiakkaalle eniten hyötyä. Widget-mainos muuttoilmoituslomakkeen kyljessä on osoittautunut POP Vakuutukselle tehokkaaksi keinoksi kotivakuutusten markkinointiin.

Kotikuntoutus on tuonut Railille liikkumisen iloa ja toimintakykyä

18.9.2018

Railin tuikkivat silmät ovat vastassa toiminta- ja fysioterapeutti Juusoa Posti Kotipalveluista. Juuso on kuntouttanut Railia maaliskuusta lähtien hänen kotonaan Vantaalla. - Tyttäret sanovat, että kuntoni on ihan toisenlainen kuin alussa. Silloin en päässyt helposti sängystä ylös, mutta nyt se käy ilman apuvälineitäkin. Kahvat ovat silti tärkeitä tuomassa varmuutta. Eihän siitä mitään tulisi,..

Vähemmän vakoilua, enemmän luottamusta – kuinka tavoittaa kuluttajat vastuullisemmin

12.9.2018

Kevään kestokauhistus GDPR on nostanut vastuullisuuden myös markkinointipiirien puheenaiheeksi. Yrityksissä on huomattu, että markkinointia ei kannata perustaa vain stalkkaamalla saatuihin asiakastietoihin tai kohdeyleisöjä häiritsevään mainontaan. Markkinoinnin työkalupakista löytyy vastuullisempiakin keinoja käyttää dataa ja puhutella asiakkaita.

Taloyhtiöiden asukkaat suosivat Smartpost-automaattia

28.8.2018

Käyttäjät suosittelevat automaattia tutuilleen. Asuin- ja toimistokiinteistöjen tiloihin asennettuja Smarpost-automaatteja löytyy nyt jo monelta paikkakunnalta. Jopa 65,9 % suosittelisi kiinteistössään olevaa automaattia tutuilleen. Muun muassa näin asukkaat kommentoivat palvelua kesällä tehdyssä kyselyssä:  "Aivan upea idea saada paketit omaan rappuun.” "Smartpost-automaatti on aivan loistava..

Kansallispukuja postimerkeissä

13.7.2018

  Kansallispukuja postimerkeissä, komeroiden kätköissä ja kokoelmassani Posti toteutti yhdessä Suomen Kansallispukukeskuksen kanssa kansallispukuaiheiset uutuuspostimerkit. Huippua! Merkeissä esitellään 2000-luvulla tarkistetut eli uudelleen kootut Uskelan ja Jääsken naisten kansallispuvut. 

Katudatan kerääminen ja analysointi tuottaa tehokkaampia ja älykkäämpiä liikenneratkaisuja

28.6.2018

Postilla on maan kattava jakeluverkosto, joka tavoittaa kaikki lähetysten vastaanottajaosoitteet Suomessa. Ajattele, tämä verkosto ajoneuvoineen keräämässä katudataa, eli tietoa liikenteestä, tiestön ja ympäristön kunnosta kaikkialla Suomessa. Tämä on yksi esimerkki uusista ratkaisuista, joita Postin datapalvelut kehittää. Tavoitteena sujuvampi arki.

Älykaupunki Espoo — Katudata tehostaa katujen hoitoa

27.6.2018

Postin kattavaa jakeluverkostoa voi käyttää moneen tarkoitukseen. Espoossa Posti tuottaa päivittäisen jakelutyönsä yhteydessä tilannekuvaa katujen kunnossapidon tarpeisiin. Kaupungin infrapalvelupäällikkö Toni Korjuksen mukaan ajantasainen katudata ja keliennusteet auttavat kohdistamaan toimenpiteet paikkoihin, joissa niistä on eniten apua katujen käyttäjille.

Postipaketin lauantaijakelu tavoittaa jo 40 % suomalaisista

12.6.2018

Verkko-ostosten lauantaitoimitukset jo 2,3 miljoonalle suomaiselle Laajensimme Postipaketin lauantaitoimituksia kolmelle uudelle paikkakunnalle: Jyväskylään, Lahteen ja Poriin.   Perjantaina jakeluun saapuneet Postipaketit toimitetaan heti lauantaiksi kuluttajille automaatteihin tai posteihin noudettavaksi. Etenkin verkkokauppiaat voivat parantaa tällä toimitusnopeuttaan ja..

Katudata - usein kysyttyä

12.6.2018

  Mikä on Katudata-tilannekuvapalvelu? Katudata-tilannekuvapalvelu on älykäs ratkaisu teiden ja ympäristöinfran tehokkaampaan kunnossapitoon.

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!