Palaa: Posti.fi

Teoria sikseen, miten datavetoisuus näkyy arjessa?

1.4.2019

Data-driven on ollut digipalvelukehityksen trendisana jo pitkään, mutta harvoin sen soveltamisesta arjessa puhutaan konkretian tasolla. Konseptuaalisesti datavetoinen design- ja sovelluskehitys on helppo ymmärtää: hyödynnetään dataa ja analytiikkaa palveluiden suunnittelussa, muotoilussa, päätöksenteossa sekä itse sovelluksen tai palvelun kehittämisessä niin paljon kuin mahdollista.

Tutkimus: Suoramainos jää mieleen

7.2.2019

Tutkimusten mukaan osoitteeton suoramainonta on kanava, jossa mainokset muistetaan spontaanisti kaikkein parhaiten. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Imatran kadut kuntopuntarissa

6.2.2019

Postin Katudata-palvelua käytettiin kesällä 2018 apuna Imatran katuverkoston kuntokartoituksessa. Palvelu keräsi myös tietoa liikennemerkkien määrästä ja sijainnista katujen varsilla. Kartoituksessa kerätty tieto luo perustaa muun muassa kaupungin tulevien asfaltointitöiden suunnittelulle.

Viisi teesiä työn ja yhteiskunnan tulevaisuudesta

28.1.2019

Esko Kilpi on yksi maamme kansainvälisesti arvostetuimpia digitaalisen työn tutkijoita. Lisäksi hän on poikkeuksellisen vangitseva puhuja, jolta löytyy punnittuja näkemyksiä muun muassa yhteisöllisestä osaamisesta, vaikeiden ongelmien työstämisestä sekä työn ja johtamisen tulevaisuudesta. Kilpi jakoi visioitaan Postin tapahtumassa. Tässä osa hänen teeseistään.

Vastuullisuuden trendit vuonna 2019 – neljä neuvoa yrityksille

7.1.2019

Digimurros ja ilmastonmuutos haastavat jokaisen organisaation. Futuristi Ed Gillespiellä on kuitenkin tarjota yrityksille kasvuresepti: kun palvelet koko yhteiskuntaa, menestyt.

Avustajan tärkeä ominaisuus on taito kuunnella

5.12.2018

Henkilökohtainen avustaja toi Karin elämään itsenäisyyttä ja vähensi ikääntyvien vanhempien täyttä vastuuta arjen sujumisesta. Liikuntavammaisuus ei olekaan estänyt Karia opiskelemasta tai osallistumasta harrastelijateatteriin. - Asenne on tärkeä. Vamma ei ole este, vaan mahdollisuus löytää ratkaisuja, toteavat Kari ja avustaja Meeri Posti Kotipalveluista. Kari kävi avustajan kanssa tuoreeltaan..

Löydä tarkoitus, niin menestyt

20.11.2018

Futuristi Ed Gillespie kävi lokakuun lopussa Posti Next -tapahtumassa ravistelemassa kuulijoitaan maailman muutoksesta. Satikutia saivat etenkin datataloutta hallitsevat internet-jätit. Hänen kasvureseptinsä yrityksille on selvä: kun palvelet koko yhteiskuntaa, menestyt. Ed Gillespie on futuristi, kirjailija ja vastuullisuuden asiantuntija, joka puhuu isoista aiheista: ilmastonmuutoksesta,..

Tutkimus: suoramarkkinoinnin kanavasuunnitelmat ja kuluttajien toiveet eivät kohtaa

24.9.2018

Postin ja IRO Researchin tutkimukset osoittavat, että markkinointipäättäjien ajatukset kohdennetun asiakkuusviestinnän tulevista kanavavalinnoista ovat kaukana kuluttajien toiveista. Ne ovat ristiriidassa myös markkinointipäättäjien omien kuluttajakokemusten kanssa.

POP Vakuutus tavoittaa muuttajat siellä, missä tarve on suurin

21.9.2018

Markkinointi kannattaa sijoittaa sinne, missä se tarjoaa asiakkaalle eniten hyötyä. Widget-mainos muuttoilmoituslomakkeen kyljessä on osoittautunut POP Vakuutukselle tehokkaaksi keinoksi kotivakuutusten markkinointiin.

Taloyhtiöiden asukkaat suosivat Smartpost-automaattia

28.8.2018

Käyttäjät suosittelevat automaattia tutuilleen. Asuin- ja toimistokiinteistöjen tiloihin asennettuja Smarpost-automaatteja löytyy nyt jo monelta paikkakunnalta. Jopa 65,9 % suosittelisi kiinteistössään olevaa automaattia tutuilleen. Muun muassa näin asukkaat kommentoivat palvelua kesällä tehdyssä kyselyssä:  "Aivan upea idea saada paketit omaan rappuun.” "Smartpost-automaatti on aivan loistava..

Kansallispukuja postimerkeissä

13.7.2018

  Kansallispukuja postimerkeissä, komeroiden kätköissä ja kokoelmassani Posti toteutti yhdessä Suomen Kansallispukukeskuksen kanssa kansallispukuaiheiset uutuuspostimerkit. Huippua! Merkeissä esitellään 2000-luvulla tarkistetut eli uudelleen kootut Uskelan ja Jääsken naisten kansallispuvut. 

Katudatan kerääminen ja analysointi tuottaa tehokkaampia ja älykkäämpiä liikenneratkaisuja

28.6.2018

Postilla on maan kattava jakeluverkosto, joka tavoittaa kaikki lähetysten vastaanottajaosoitteet Suomessa. Ajattele, tämä verkosto ajoneuvoineen keräämässä katudataa, eli tietoa liikenteestä, tiestön ja ympäristön kunnosta kaikkialla Suomessa. Tämä on yksi esimerkki uusista ratkaisuista, joita Postin datapalvelut kehittää. Tavoitteena sujuvampi arki.

Älykaupunki Espoo — Katudata tehostaa katujen hoitoa

27.6.2018

Postin kattavaa jakeluverkostoa voi käyttää moneen tarkoitukseen. Espoossa Posti tuottaa päivittäisen jakelutyönsä yhteydessä tilannekuvaa katujen kunnossapidon tarpeisiin. Kaupungin infrapalvelupäällikkö Toni Korjuksen mukaan ajantasainen katudata ja keliennusteet auttavat kohdistamaan toimenpiteet paikkoihin, joissa niistä on eniten apua katujen käyttäjille.

Postipaketin lauantaijakelu tavoittaa jo 40 % suomalaisista

12.6.2018

Verkko-ostosten lauantaitoimitukset jo 2,3 miljoonalle suomaiselle Laajensimme Postipaketin lauantaitoimituksia kolmelle uudelle paikkakunnalle: Jyväskylään, Lahteen ja Poriin.   Perjantaina jakeluun saapuneet Postipaketit toimitetaan heti lauantaiksi kuluttajille automaatteihin tai posteihin noudettavaksi. Etenkin verkkokauppiaat voivat parantaa tällä toimitusnopeuttaan ja..

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!