Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
21.9.2017

Suomalaiset muuttajat tilastoina

Suomessa muuttaa vuosittain lähes miljoona ihmistä. Muutto on markkinoijalle mahdollisuus niin uuden asiakassuhteen luomiseen kuin olemassa olevan asiakassuhteen jatkamiseen.

Muuttajat ovat ostovalmista kohderyhmää

Etsi uusi lähikauppa, kuntosali ja apteekki. Hanki sähkösopimus, nettiyhteys ja kotivakuutus. Muuttajan tehtävälistalla on monenlaisia kulutuspäätöksiä ja se on otollinen ajankohta uusien asiakkaiden tavoittamiseen. Postin muuttajatutkimuksen mukaan esimerkiksi uuden lähikaupan tarjoukset kiinnostavat jopa 62 prosenttia muuttajista.

Muutto laittaa olemassa olevan asiakassuhteen testiin, sillä se on se hetki, kun nykyiset palveluntarjoajat kilpailutetaan. Kun tunnistat asiakasrekisteristäsi muuttamassa olevat asiakkaat jo ennen muuttoa, voit pyrkiä jatkamaan asiakassuhdetta kohdennetusti.

Postin palveluiden avulla tavoitat muuttajat tehokkaasti jo ennen muuttoa

Suuri osa muuttoon liittyvistä kulutuspäätöksistä tehdään jo ennen muuttoa. Silloin hankitaan tyypillisesti esimerkiksi kotivakuutus, varmistetaan sähkö ja nettiyhteys sekä ostetaan muuttamiseen liittyviä palveluita. Jos haluat tavoittaa nykyiset ja potentiaaliset asiakkaasi juuri oikeaan aikaan ei riitä, että kohdistat markkinointiasi heihin vasta muuton jälkeen.

Posti on Suomen markkinoiden ainoa toimija, joka voi tarjota muuttotiedon jo ennen muuttoa. Saat ennakkomuuttotiedon sekä nykyisistä että potentiaalisista asiakkaistasi. 

Jos kiinnostuit muuttajakohderyhmälle markkinoimisesta lataa Miljoona muuttoa vuodessa -tutkimus tai lue, kuinka voit tehdä muuttajamarkkinoinnin avulla tehokasta uusasikashankintaa tai panostaa asiakaspitoon. 

 

Aiheet: Markkinointi ja data, muuttajat

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!