Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
4.10.2016

Tokmanni-logo.jpg

Toukokuussa 2016 pörssilistautunut Tokmanni on Suomen suurin halpakauppa myymälöiden määrällä ja liikevaihdolla mitattuna, ja Suomen ainoa valtakunnallinen halpakauppa. Kasvu on viime vuosina ollut tasaisesti markkinaa vahvempaa: liikevaihto kasvoi 2016 tammi-kesäkuussa 4,4% eli selvästi nopeammin kuin markkina, joka kasvoi 1,1% vastaavalla kaudella.

– Suoramainonta on meillä erittäin tärkeässä roolissa asiakasvirtojen ylläpitämisessä, sanoo Tokmannin markkinointijohtaja Tomi Hakanpää. Jakelun luotettavuus ja hinta-laatusuhde ratkaisi Postisen valinnassa.

Koko myymäläverkosto yhdistettiin yhden brändin alle, jonka tunnettuus paranee jatkuvasti. Toimintamallimme on erittäin kustannustehokas; mahdollisimman kevyt organisaatio, tehokas logistiikka ja hankintatoiminta, sekä suuret volyymit. Ydinfilosofia on myydä sekä omia että
merkkituotteita kilpailijoita edullisemmin. Markkinoinnin on myös oltava suoraviivaista, tehokasta ja kattavaa. 

Palvelutarveena laaja tavoittavuus ja säännöllinen ratkaisu

- Uskomme vahvasti kasvuun ja potentiaaliimme. Konseptillamme on tässä taloustilanteessa momentuminsa ja Smart Shopping -trendi on yleismaailmallinen ilmiö: ihmiset ovat kriittisiä, he vertailevat eri ostopaikkojen hintoja aktiivisesti mm. verkossa, hajauttavat ostojaan ja suosivat hintaa. Kuluttajat kokevat, että se on fiksua, vaikka ei olisi säästämisen pakkoakaan. Tämä suosii meitä, sanoo Tomi Hakanpää, ­ – 42 % suomalaisista käy meillä kerran kuussa tai useammin, 48 % käy kerran vuodessa, ja tämän ryhmän tavoittaminen ja aktivointi on meille tärkeää.

"Valtakunnallisella suoramainonnalla on tässä suuri rooli ja sen rinnalla käytämme TV-, radio- ja sanomalehtimainontaa sekä verkkonäkyvyyttä." -Tomi Hakanpää

- Valtakunnallisella suoramainonnalla on tässä suuri rooli ja sen rinnalla käytämme TV-, radio- ja sanomalehtimainontaa sekä verkkonäkyvyyttä. Oleellista on saada laajalla jakelulla, säännöllisesti ja luotettavasti viestimme perille jokaiseen talouteen, jotka kuuluvat 158 myymälämme vaikutuspiiriin. Myymälöiden valikoimissa on myös alueellisia eroja, joten tarjoussisältöjä räätälöidään eri alueille.

Ratkaisuna 2,3 miljoonaa kotitaloutta tavoittava Postinen 

Suoraviivaista, tehokasta ja aktivoivaa mainontaa, sitä Tokmannille tarjoaa Postinen, jonka koko kapasiteetti on 2,3 miljoonaa kotitaloutta.

icon-quote.png  Tavoitamme Postisen välissä jaettavilla Tarjoussanomillamme 2,2 miljoonaa kotitaloutta joka ikinen viikko, läpi vuoden. Se on todella suuri ja merkittävä osa mediapanostustamme. 8-sivuisia, nelivärisiä tabloid-lehtiä jaettiin viime vuonna 114 miljoonaa kappaletta. Koska olemme volyymibisneksessä, niin laaja jakelu isoon väestöpohjaan on meille tärkeää. Tarjoussanomat jaetaan joka maanantai Postisen välissä ja sillä ylläpidetään myymälöidemme asiakasvirtoja koko viikon ajan. Liitteestä on useita alueellisia versioita ja ne tuotetaan inhouse-mainostoimistossamme.

Tuloksia ja kokemuksia

– Tarjoussanomilla on suuri merkitys myyntiimme. Meille on tärkeää, että jakelu menee varmasti perille kuluttajille heti maanantaina. Postisen valitsimme kilpailutuksen kautta, jossa jakelun luotettavuus sekä hinta-laatusuhde ratkaisi Postisen valinnan. Postin kanssa homma toimii ja on joustavaa, sanoo Hakanpää. 

"Tuloksista selvää kieltään kertovat myyntiluvut ja hyvä kasvu." - Tomi Hakanpää

- Tuloksista selvää kieltään kertovat myyntiluvut ja hyvä kasvu. Suorapostitukset toimivat hyvin ja niitä jatketaan samaan malliin. Myyntilukujen lisäksi seuraamme myös mm. tunnettuutta, ostohalukkuutta ja mielikuvan kehittymistä.

icon-quote.png  Postinen toimii mediapaikkana meille hyvin ja yhteistyö Postin kanssa on ollut sujuvaa. Yhdessä mietitään, miten voidaan tehostaa toimintaa ja tehdä asioita entistä paremmin. On tärkeää, että on kumppaneita, jotka auttavat kasvutavoitteisiin pääsemisessä, luovat työkaluja ja uusia keinoja.

 

Kiinnostuitko valtakunnallisista mainosjakeluista?  Tutustu tästä Kotisuoralla ja Postisella tavoitat 3,5 miljoonaa suomalaista.

 

Aiheet: Asiakascase, Markkinointi ja data

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!