Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
16.11.2016

kurikan-soffa-pojat-logo.png

Kalustetuotannostaan kuuluisa Pohjanmaa ja sen perinteiset pientuottajat saivat Kurikan Soffa-Pojista väsymättömät sohva-lähettiläät jo vuonna 2009. Kristian Tuomi ja Mauri Ala-Nikkola perustivat yrityksen, joka vie suomalaisia, käsityötaidolla tehtyjä sohvakalustoja sinne missä ostajatkin ovat: kyliin, kaupunkeihin, asutuskeskuksiin - Suomen joka kulmalle. Koko toiminta on paljolti riippuvaista siitä, miten mainonta toimii ja saa asiakkaat liikkeelle.

Esittely- ja myyntinäyttely kulkee pyörien päällä noin 1000 km viikossa, ja 4 päivänä viikossa nousee pop-up-sohvakalustekauppa jonkin paikkakunnan nuorisoseuratalolle tai liikekeskukseen. – Mielenkiintoista ja nopeatempoista hommaa! nauraa Kristian Tuomi –Taidetaan tosin olla ihan viimeisiä mohikaaneja, ei ole enää nuorista tienpäälle lähtijöiksi.

Palvelutarve

Kun Kurikan Soffa-Pojat saapuvat pakkakunnalle, niin ihmiset on saatava liikkeelle ja huonekaluostoksille oikeaan osoitteeseen. Tähän tarpeeseen vastaa kohdennettu, osoitteeton suorajakelu, jonka Tuomi tilaa itse suoraan Postin Kontakti-verkkopalvelusta. – Markkinointitapa on ollut meillä alusta lähtein samanlainen. Laitetaan osoitteeton, paikallinen jakelu kotitalouksiin mieluiten pari päivää ennen kuin saavumme paikalle. Mainoksessa on sitten tarkka aika ja paikka, johon kutsumme asiakkaat. 

icon-quote.png  Meille on siis todella tärkeää, että mainos menee perille ja tavoittaa paikkakunnan asukkaat. Muuten ei tule kauppaa, vaan pelkkiä kuluja, sanoo Tuomi. – Tässä liiketoimintamallissa tarvitaan hyvää kulujen hallintaa, joten mietimme tarkkaan jakeluiden määriä paikkakuntakohtaisesti; paljonko kannattaa mainoksia jakaa suhteessa kotitalouksien määrään ja odotettuun myyntiin.

Ratkaisu ja kokemuksia

– Kontakti on meille helppo ja hyvä työkalu, jolla teemme suorajakeluiden suunnittelun ja tilaamisen itse. Postin suorajakelussa on se etu, että mainos jaetaan päiväpostin mukana ja se saa sillä tavalla hyvää huomiota. Printtimainos jää helpommin myös esille kotona ja muistuttamaan meistä, sanoo Tuomi.- Suurilla paikkakunnilla voimme tehdä esimerkiksi 6000 kappaleen jakelun, ja pienillä paikkakunnilla vaikkapa 500 jakelun. Usein pienien paikkakuntien tapahtumat keräävät isomman yleisön, joten aina ei asiakkaiden määrä ole suhteessa jaettuihin mainoksiin, vähän mutu-tuntumalla mennään.

– Teemme reitti- ja suorajakelusuunnitelmat noin 2 viikon jaksoissa. Kontaktissa on helppo suunnitella toimenpiteet, kun kustannukset ja määrät näkee saman tien ruudulta. Muutamalla klikkauksella hoituvat markkinointitoimenpiteet. Kontakti on meillä ihan jokapäiväisessä käytössä ja hyväksi havaittu. 

icon-quote.png  Ja sanomattakin on selvää, että koko toiminta on paljolti riippuvaista siitä, miten mainonta toimii ja saa asiakkaat liikkeelle. Hyvin on toistaiseksi mennyt! toteaa Kristian Tuomi.   

Kiinnostuitko alueellisista mainosjakeluista?

 
Kotisuoran voit kohdistaa myös kielisyyden tai asumismuodon mukaan Tutustu tästä
 

Aiheet: Asiakascase, Markkinointi ja data

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!