Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
22.6.2017

Ruokatieto

Sähköisen ja paperisen viestinnän parhaat puolet hyötykäytössä

– Suomaalisuuden arvostus ruuassa on nyt huippulukemissa, olemme suorastaan aallonharjalla, toteaa Ruokatieto Yhdistyksen toiminnanjohtaja Tiina Lampisjärvi

– Viestintä on ydintoimintaamme. Pienenä yhdistyksenä käytämme paljon sähköisiä kanavia. Muun muassa yrityksille viestimme pääsääntöisesti sähköisesti. Pääkohderyhmämme ovat kuitenkin kuluttajat, mukaan lukien lapset ja nuoret. On tärkeää, että he oppivat ymmärtämään mistä ruoka tulee, miten se tuotetaan pellolta pöytään ja mitä kaikkea suomalaiseen ruokatuotantoon ja ruokakulttuuriin sisältyy. Vastuullisuus on tässä olennainen näkökulma, kertoo Lampisjärvi.

 Kohderyhminä kokonaiset ikäluokat 

– Teemme paljon maksutonta oppimateriaalia koulujen ja päiväkotien käyttöön. Sitä jaetaan sekä sähköisesti että painetussa muodossa. Painettujen julisteiden merkitys on suuri erityisesti alakouluissa ja päiväkodeissa.

– Markkinoimme syksyllä 2016 ruokakasvatuksen oppimateriaaleja suorapostituksella kaikkiin Suomen n. 2500 peruskouluun. Alakouluille lähetettiin näytejakeluna uudet Ruuan reitti-julisteet, jotka havainnollistavat raaka-aineiden, kuten maidon matkaa pellolta pöytään. Tällaiset konkreettiset, faktoihin perustuvat julisteet menevät sitten koulujen ja luokkahuoneiden seinille ja tavoittavat siten lapset ja nuoret laajasti. Koulut ovat meille tärkeä kanava. Sitä kautta tavoitamme koko ikäluokan ja voimme auttaa opettajia heidän työssään tarjoamalla ruoka- ja ravitsemustiedon materiaaleja. Opettajien luottamus on meille ensiarvoisen tärkeää, kuuntelemme heidän palautteitaan ja ideoitaan herkällä korvalla. 

 Suorapostituksilla huomioarvoa ja Postikuorilla sujuvuutta arkeen lampisjarvi_jpg_ 400x523.jpg

-  Olemme huomanneet, että suorapostina lähetettävät materiaalit saavat hyvän huomioarvon. Sähköposteja tulee nykyään niin paljon, että erottuminen on vaikeampaa. Olemme saaneet paljon positiivista palautetta sekä materiaaleista että postituksista. Koulut voivat ladata verkkosivuiltamme aineistoja ja lähetämme niitä pyydettäessä myös ns. jälkipostituksina kouluille, kertoo Lampisjärvi.

 icon-quote.png Jälkipostituksiin käytämme Postikuorta. Se on todella näppärä ja sopii meille mainiosti. Sujautamme vain materiaalit kuoriin ja kuoret postilaatikkoon. Suoraviivaista ja helppoa. Postikuorten ansiosta pääsimme eroon ylimääräisistä työvaiheista. Pienillä resursseilla toimivalle yhdistykselle on tärkeää, että arjen rutiinit ovat mahdollisimman vaivattomia. Tilaamme Postikuoret suoraan Postin verkkopalvelusta ja niiden käyttäminen säästää meiltä aikaa ja työvoimaa.

Ruokatieto on yleishyödyllinen yhdistys, joka edistää suomalaista ruokakulttuuria ja tekee laaja-alaisesti työtä ruokakasvatuksen ja ruokatiedon lisäämiseksi. Yhdistyksen omistama Hyvää Suomesta -merkki on ollut arvostetuimmat brändit -tutkimuksessa top-10 joukossa jo 9 vuotta peräkkäin. Merkki kertoo, että elintarvike on Suomessa tuotettu, valmistettu ja pakattu ja se on käytössä jo yli 9000 tuotteella. 

 

Kiinnostuitko postikuoripalveluistamme?  Tutustu tästä Postikuoreen on painettu lähettäjän yhteystiedot ja se on valmiiksi maksettu.  Lähettäminen on helppoa ja vaivatonta.

Aiheet: Asiakascase, Markkinointi ja data

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!