Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
16.2.2018

Innovatiivisesti rakennettu perinteinen suora saavuttaa muita kanavia suurempaa sitoutuneisuutta, paremman vastausprosentin ja siten parempia tuloksia. Kokosimme yhteen vinkit, miten sen teossa onnistut.

Sen sijaan, että nopeasti muuttuva digitaalinen maisema löisi viimeisen naulan perinteisen suoramarkkinoinnin arkkuun, se antaa mahdollisuuden tehdä suoramarkkinoinnista entistä tehokkaampaa.

Digitaalisten viestien lisääntyessä käsin kosketeltava, ihmisaisteihin vetoava, henkilökohtaisesti puhutteleva viesti jää tutkitusti mieleen ja aktivoi toimimaan. Ison-Britannian postin Royal Mailin tutkimuksen mukaan vuonna 2016 runsaat 36 prosenttia otannasta teki ostopäätöksen saatuaan postia. Määrä oli edellisvuotta vajaat 10 prosenttiyksikköä suurempi.

Perinteinen suora sopii sekä taktiseen mainontaan että mielikuvan luomiseen. Kun otat kumppaniksesi alan kokeneimman osaajan Postin, saat käyttöösi rekisterinkorjauspalvelut, osoitteettoman ja osoitteellisen jakelun sekä parhaat kohderyhmät.

Asiakassegmentoinnista personoituihin viesteihin

Ota media- ja mainostoimistosi mukaan suoran suunnitteluun alusta alkaen. Alkuun sinun on selvennettävä, mitä haluat toimenpiteilläsi saavuttaa. Etsi siis vastaus kysymykseen: miksi mainostan juuri nyt?

Älykkäästi asiakasdataa hyödyntävän suoramarkkinoinnin tehokkuus piilee brändättyjen viestien välittämisessä henkilökohtaisella tavalla. Kun tunnistat todennäköisimmin tuotteitasi tai palveluitasi tarvitsevat tai haluavat kuluttajat, voit kohdentaa markkinointiponnistuksesi sinne, missä niillä on korkein mahdollisuus tuottaa tulosta.

Suoramarkkinointikampanjan onnistumisen kannalta on tärkeää, että viestin vastaanottajat kokevat sen sisällöltään merkitykselliseksi. Posti voi auttaa sekä asiakasprofiilin tekemisessä että parhaimman kohderyhmän löytämisessä uusasiakashankintaan. Kun tunnet asiakkaasi, voit tunnistaa parhaimmat ja hankkia uusia, tähän profiiliin sopivia asiakkaita.

Parhaimmassa muodossaan perinteinen suora tarjoaa kuluttajille kätevän tavan vastaanottaa tietoa ja tilata tuotteita tai palveluita, joita he haluavat. Päätä kenelle puhut ja hae kohderyhmällesi oikeat argumentit, jotta vältyt hukkaviesteiltä.

Integroi suora osaksi muuta markkinointia

On tärkeää, että perinteinen suora on linjassa markkinointistrategiasi kanssa ja se on integroitu osaksi markkinoinnin kokonaissuunnitelmaa. Voit tukea suoralla muissa kanavissa välittämiäsi viestejä tai ohjata kuluttajan suorasta esimerkiksi digitaalisiin kanaviin.

Kampanjasi ajoituksella on merkittävä vaikutus vastausprosenttiin. Huomioi esimerkiksi koulujen loma-ajat, juhlapyhät, sesongit tai muut ajankohtaisuudet, joilla on vaikutusta tuotteesi tai palvelusi kysyntään.

Arvioi saavutuksiasi oppiaksesi niistä

Lopuksi on tärkeää arvioida suoran onnistumista. Kerää palautetta, tutki ja analysoi. Hyödynnä tiedot seuraavan suoran suunnittelussa. Hyvin kohdennettu suoramarkkinointikampanja antaa sinulle ennen kaikkea ajantasaista ymmärrystä siitä, miten asiakkaat vastaavat tarjontaasi.

Lataa Suoran suunnittelukirja

 
Lataukseen
 

Aiheet: Markkinointi ja data, muuttajat

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!