Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
16.2.2018

Muuttajadatan avulla voit lähestyä kohdennetusti juuri niitä kuluttajia, jotka ovat muuttamassa tai muuttaneet. Lue tästä, mihin kaikkeen muuttaja- ja asiakasdataa voi käyttää.

Vuosittain lähes miljoonaa suomalaista muuttaa. Postin datapalvelujen avulla tavoitat sekä nykyiset että potentiaaliset muuttavat asiakkaat eri kanavissa muuttoprosessin eri vaiheissa.

Lähes jokainen suomalainen ilmoittaa muutostaan Postille ja maistraatille muuttoilmoituslomakkeella. Posti on markkinoiden ainoa toimija, jolta voit saada tiedon henkilön muutosta jo ennen muuttoajankohtaa.

Tänäänkin lähes 2500 muuttajaa tarvitsee yhtä ja toista – vuokrapakun, sähkösopimuksen, sisustustarvikkeita, kotivakuutuksen tai kuntosalikortin. Muuttaja tekee useita hankintoja ennen muuttoa ja sen jälkeen. Hyödyntäessäsi muuttajadataa olet liikkeellä juuri oikeaan aikaan ja tarjoat kuluttajille heidän kaipaamiaan palveluita silloin, kun he niitä etsivät.

Postin muuttajakyselyn mukaan muuttajat haluavat tarjouksia ja tietoa uuden lähialueensa palveluista. Erityisesti näin on silloin, kun he eivät tunne paikallisia palveluita entuudestaan.

Ennakkomuuttotieto auttaa palvelemaan nykyisiä asiakkaita ja tehostamaan uusasiakashankintaa

Postin ennakkomuuttotiedon avulla voit lähestyä omia tai potentiaalisia asiakkaita, jotka ovat muuttamassa. Voimme muodostaa ennakkomuuttokohderyhmiä joko omasta asiakasrekisteristäsi tai potentiaalisista uusista asiakkaista.

Muuttajille on mahdollista markkinoida myös digikanavissa näkymällä Postin sähköisellä muuttoilmoituslomakkeella tai kohdentamalla heille display-mainontaa eri verkkosivuilla.

Ajantasaisella asiakasrekisterillä palvelet paremmin

Muutto on erinomainen hetki saada uusia asiakkaita, mutta silloin on myös hyvä mahdollisuus varmistaa olemassa olevan asiakassuhteen pysyvyys ja lisämyynti. Muutoista on syytä pysyä perillä, sillä silloin asiakkaan tiedot muuttuvat.

Yli 20 prosenttia asiakasrekistereiden tiedoista muuttuu vuoden aikana. Jos asiakastietoja ei päivitä säännöllisesti, asiakassuhteen pysyvyys vaarantuu, kun suuri määrä asiakasdataa vanhentuu. Myös Euroopan unionin tietosuoja-asetus GDPR velvoittaa rekisterinpitäjiä pitämään asiakastietonsa entistäkin ajantasaisempina.

Kun nimi-, osoite- ja puhelinnumerotiedot ovat kunnossa, asiakaskohtaaminen tehostuu ja viestisi kohdentuu paremmin. Näin rahaa ei kulu hukkakontakteihin, ja vältyt turhalta selvitystyöltä. Avullamme pidät asiakasrekisterisi ajan tasalla joko kertapäivityksenä tai jatkuvalla ratkaisulla.

Eri tuotteita yhdistämällä voidaan koota juuri sinun yrityksellesi parhaiten sopiva tapa tavoittaa muuttajat oikeaan aikaan ja oikeassa kanavassa, kuten suoraan sähköisellä muuttoilmoituslomakkeella, verkkomainonnalla, puhelimitse tai printtisuoralla.

Lataa tutkimus suomalaisista muuttajista

 
Muutto on tapahtuma, jolloin markkinoijan kannattaa olla hereillä. Lataukseen
 

Aiheet: muuttajat, Markkinointi ja data

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!