Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
17.5.2016

Pelastaa Lapset ry

Pelastakaa Lapset on voittoa tavoittelematon suomalainen kansalaisjärjestö, joka pyrkii parantamaan koko lapsiväestön asemaa ja edistää lapsen edun toteutumista. Yhdistys on perustettu vuonna 1922 ja se rahoittaa toimintansa mm. oman varainhankinnan (keräys- ja myyntitoiminta) avulla.

"Yhteydenpito tukijoiden kanssa säilyy, vaikka he muuttaisivat useinkin. Myös parempi asiakastyytyväisyys, kun tukijoiden ei tarvitse itse ilmoittaa osoitteen tai sukunimen muutoksesta. Suoramarkkinointiakaan ei ole järkevää tehdä vanhentuneilla tiedoilla", toteaa Pelastakaa Lapset ry:n lahjoittaja-markkinoinnista vastaava Sanna Karvonen.

Pelastakaa Lapset ry haluaa pitää lahjoittajarekisterin laadun huippukunnossa, sillä markkinointia ei kannata tehdä vanhentuneilla tiedoilla.  Posti päivittää asiakasrekisteriä viikoittain, jotta lahjoittajien tiedot pysyvät aina ajan tasalla.

Datan avulla ymmärrystä ja tuloksia

Jatkuvan asiakasrekisterin päivityksen lisäksi Pelastakaa Lapset ry hyödyntää profilointia kasvattaakseen asiakasymmärrystä – ja varainhankinnan tuloksia. He halusivat tietää tarkemmin muun muassa miten lahjoittajaryhmät eroavat toisistaan, millaisia henkilöitä kussakin ryhmässä on ja mikä markkinointikanava toimii kussakin ryhmässä parhaiten.

Postin tekemään asiakasprofiloinnin avulla voi suunnitella paremmin kohderyhmäkohtaista markkinointia ja viestintää sekä tekemään myös uusasiakashankintaa.

"Profiloinnin avulla tunnemme tukijamme paremmin, jolloin pystymme paremmin kohdistamaan heille viestintää, joka puhuttelee heitä", sanoo Sanna Karvonen.

"Tiedämme, millaiset henkilöt jo lahjoittavat meille. Voimme tällöin kohdistaa myös uusasiakashankinnan toimenpiteitä henkilöille, joilla on samantyyppisiä taustoja, jolloin he todennäköisesti reagoivat positiivisesti viestintäämme".

Lue lisää ratkaisuun liittyvistä palveluista

Pelastakaa Lapset ry
 

Tavoita haluamasi kohderyhmät

 
Kasvata markkinoinnin tehokkuutta kohdistamalla toimenpiteesi oikeisiin kohderyhmiin. Tutustu
 

Aiheet: Asiakascase, Markkinointi ja data

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!