Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
21.9.2018
”Widgetin avulla olemme saavuttaneet näkyvyyttä ja kiinnostusta hyvässä kohdassa ostopolkua.”

Markkinointi kannattaa sijoittaa sinne, missä se tarjoaa asiakkaalle eniten hyötyä. Widget-mainos muuttoilmoituslomakkeen kyljessä on osoittautunut POP Vakuutukselle tehokkaaksi keinoksi kotivakuutusten markkinointiin.

Markkinointi voi parhaimmillaan olla palvelua, joka nostaa asiakastyytyväisyyttä. Tähän päästään, kun markkinointi ja mainonta on rakennettu sujuvoittamaan kuluttajien arkea ja tuomaan heille apua oikealla hetkellä.

Yksi tällainen hetki on muutto. Silloin muuttajan täytyy joka tapauksessa päivittää muun muassa sähkösopimus, nettiyhteys ja kotivakuutus. Muuttoa helpottaa, jos sopimusasiat voi hoitaa kuntoon samalla kuin muuttoilmoituksenkin. Siksi Posti tarjoaa yrityksille mahdollisuuden palvella ja kertoa tuotteistaan heti muuttoilmoituksen tekemisen yhteydessä.

Valtaosa suomalaisista täyttää muuttoilmoituksensa Postin verkkopalvelussa. Muuttoilmoituslomakkeella vierailee keskimäärin 40 000 muuttajaa kuukaudessa. Sen kyljessä näkyvät widget-mainokset ovat palvelullisia elementtejä, joista kuluttaja voi helposti hankkia muuttoajankohtana tärkeitä palveluita, siirtyä yrityksen verkkosivuille tai pyytää yhteydenottoa.

Popvakuutus

 

POP Vakuutus otti muuttajille kohdistetun widget-mainonnan keinovalikoimaansa huhtikuussa 2018. Digital Performance Manager Mikko Peltomäki kertoo, että widgetillä on tärkeä rooli kotivakuutustuotteiden markkinoinnissa ja myynnissä.

– Vakuutuspäätös tulee eteen aina, kun edessä on muutto. Kotivakuutus on silloin pakko päivittää. Palveleva mainonta auttaa meitä pääsemään mukaan valintaprosessiin, varteenotettavaksi vaihtoehdoksi. Me olemme vakuutusalalla uusi toimija, joten tuotteemme eivät välttämättä nouse tunnettuuden puolesta kärkikolmikkoon. Siksi meille on erityisen tärkeää olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan silloin, kun ihmiset päättävät kotivakuutuksesta.

 

Näkyvyyttä ostopolun oikeassa kohdassa

Vuonna 2012 perustettu POP Vakuutus on moderni vakuutusyhtiö, joka keskittyy henkilöasiakkaiden vahinkovakuutuksiin sekä niiden digitaaliseen jakeluun ja markkinointiin.

– Valttejamme ovat edulliset hinnat, innovatiiviset vakuutustuotteet ja erinomainen digitaalinen asiakaskokemus. Tarjoamme yksinkertaisia ja selkeitä vakuutuspalveluja. Meiltä voi hankkia vakuutukset helposti vaikka kotisohvalta, Peltomäki linjaa.

POP Vakuutuksen päätuote on autovakuutus, mutta myös kotivakuutuksen markkinaosuutta halutaan kasvattaa aiempaa tehokkaammin. Peltomäen mukaan Postin widget on tärkeä osa yhtiön markkinointi- ja mediamixiä.

– Widgetin avulla olemme saavuttaneet näkyvyyttä ja kiinnostusta hyvässä kohdassa ostopolkua. Esimerkiksi hakusanamainonta ja tuotevertailut ovat olennaisia silloin, kun asiakas on jo aktiivisesti etsimässä kotivakuutusta. Muuttoilmoituslomakkeen widget tulee asiakkaan ostopolulla niitä aiemmin. Se on lukujenkin perusteella kannattavaa tekemistä, joka on tuonut meille laadukasta liikennettä. Konversioprosentti on samaa luokkaa kuin parhaissa hakusanamainonnan tuloksissa.

Jatkossa Peltomäki odottaa tulosten paranevan entisestään. Esimerkiksi elo-syyskuu on POP Vakuutukselle tärkeä sesonki, kun monet opiskelijat vaihtavat asuinpaikkaa. Silloin yhtiö markkinoi erityisesti opiskelijoille sopivia vakuutustuotteita.

– Uskon, että muuttoilmoituslomake on monille muillekin mainostajille hyvä paikka tarjota palveluitaan. Sen käyttäjillä on yleensä tiettyjä selkeitä tarpeita.

Linkit

Lisätietoa:  popvakuutus.fi

 

Popvakuutus 

 

Lue lisää Postin markkinointipalveluista muuttajille!

  Lue lisää
 

Aiheet: Markkinointi ja data, Asiakascase

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!