Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
18.1.2017

Helenin asiakaslehti

Helen Oy on panostanut asiakasdialogiin ja asiakasviestintään jo vuosia. Käytössä ovat sekä digi- että printtikanavat. Yksi asiakassuhdemarkkinoinnin perusvälineistä on paperinen asiakaslehti: Helen-lehdellä on jo vuosia ollut merkittävä rooli asiakasviestinnässä ja lehden sisältöjä hyödynnetään myös digikanavissa.

– Asiakaslehti on meille sekä brändin vahvistaja että viestintäkanava, sanoo Helen Oy:n viestinnästä ryhmäpäällikkö Seija Uusitalo- Neljä kertaa vuodessa ilmestyvästä lehdestä tehdään kahta versiota, sähkön myynnin asiakkaille ja sähköverkon asiakkaille, näistä sekä suomen- että ruotsinkieliset versiot. Lehti on siis varsin mittava mediapanostus ja työmäärällisestikin iso investointi. Ostamme lehden tuotannon Otavamedia OMA:lta ja jakelu on Postin vastuulla, Uusitalo jatkaa. 

 

Asiakaslehti on jatkuva yhteys asiakkaaseen ja brändin vahvistaja

- Olemme kehittäneet lehden sisältöä kohti kodin hyötylehteä, joka keskittyy kodin energiankäyttöön ja tukee näin myös liiketoiminnan tarpeita. Seuraamme tarkkaan, miten asiakkaamme kokevat lehden, teemme lukija- ja laatututkimuksia säännöllisesti ja lehden sähköisten sisältöjen lukukertoja seurataan. Kehitämme sisältöä asiakaspalautteen pohjalta.

icon-quote.png Helen-lehden huomio- ja lukuarvot ovat pysyneet hyvinä, se tunnistetaan ja muistetaan hyvin. Lehti rakentaa osaltaan Helen-brändiä, ja seuraamme brändimielikuvan kehittymistä jatkuvasti.

- Asiakaslähtöisyys on meille avainasia. Asiakkaiden tarpeiden tunteminen on sekä myynnin, kasvun että kehitystyön ytimessä, sanoo Seija Uusitalo, - Koko energia-ala on vahvassa murroksessa, joka muuttaa toimintaedellytyksiä pysyvästi. Teknologia tekee jättiharppauksia, järjestelmät ovat muuttuneet kaksisuuntaisiksi ja kuluttajat ovat yhä enemmän energian tuottajia. Asiakkaat voivat vaikuttaa energiajärjestelmään yhä vahvemmin omilla toimillaan ja yhdessä asiakkaiden kanssa kehitetään myös uusia ratkaisuja ja uusia toimintatapoja. 

Printtilehti vie viestit perille asiakasystävällisesti ja kustannustehokkaasti

Printtilehti sopii meille mainiosti, sillä se vie asiakasystävällisessä muodossa perille myös ”pakollisia viestejä” esimerkiksi hinnanmuutoksista sähkömarkkinalain vaatimalla tavalla. Lehden sisällössä erilaisia virallisia tiedotteita voidaan avata laajemmin ja asiakkaan kannalta ymmärrettävämmin, sanoo Uusitalo. - Lehti oli myös tärkeässä roolissa nimimuutoksen läpiviennissä. Kaksi vuotta sitten yhtiömuoto ja yhtiönimi muuttuivat; Helsingin Energiasta tuli Helen, joka sattumoisin oli ollut lehden nimi jo yli 10 vuotta.

- Mediana lehti on kustannustehokas, sillä jakelussa lehtimaksut ovat hyvin kilpailukykyiset kirjepostimaksujen kanssa. Myös laskuliitteet, joita käytämme asiakasviestinnässä, ovat kustannustehokkaita. Laskujen mukana menevät asiakasviestit kohtaavat asiakkaan useammin kuin lehti ja niitä käytetään myös myynnin välineinä. Sekä asiakasviestinnässä että uusasiakashankinnassa uskomme monimedian voimaan, käytämme sekä digi- että printtisuoria tapauskohtaisesti, kohderyhmästä ja kampanjasisällöstä riippuen.

icon-quote.png Postin jakeluyhteistyössä arvostamme asiakaspalvelua ja sitä, että yhteyshenkilömme huolehtii prosessista avaimet-käteen -periaatteella.   

Helen Oy:n liiketoiminta koostuu pääasiassa sähkön, kaukolämmön ja -jäähdytyksen tuotannosta sekä energian jakelusta ja myynnistä. Helen OyHelenillä on lähes 400 000 asiakasta eri puolilla Suomea ja yhtiö kattaa kaukolämmöllä yli 90 % Helsingin lämmitystarpeesta. Helenin tavoitteena on saavuttaa energiantuotannossaan sataprosenttinen ilmastoneutraalius ja sen energiantuotanto onkin palkittu maailman tehokkaimpana.  

Tavoita asiakkaasi maan kattavimmalla jakeluverkolla

  Lue lisää
 

Aiheet: Asiakascase, Markkinointi ja data

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!