Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi

burger-king-Capture.png

 

Nopea syöminen on kasvussa; pikaruokailu kasvaa 7 % vuosivauhdilla*, tarjonta laajenee koko ajan ja kuluttajalla on paljon vaihtoehtoja mistä valita. Kovassa kilpailussa on sekä tuotteen, konseptin että markkinoinnin oltava teräkunnossa - niiden tulee koskettaa kuluttajaa, tarjota jotain uniikkia ja lunastaa lupauksensa. 

Tähän markkinaan Burger King tuli Suomeen vuonna 2013 ja kasvu on ollut kovaa: nyt 38 ravintolaa ja lisää tulee jatkuvasti ympäri Suomea. Syyskuussa pohjoisin Burger King avasi Levillä ja silloin vuodesta 1957 markkinoilla ollut kansainvälinen klassikkoherkku, Whopper, ylitti napapiirin. 

– Tunnettuuden kasvattaminen ja uusasiakashankinta ovat meille erittäin tärkeitä, sanoo Hanne-Mari Ahonen, Burger King -ketjun Brand Manager Restelistä, – Rakennamme kovaa vauhtia valtakunnallista verkostoa, uusia ravintoloita avataan jatkuvasti ja haluamme kutsua laajasti uusia ihmisiä herkuttelemaan liekillä grillatuilla hampurilaisillamme. Samalla haluamme mitattavuutta ja kustannus-tehokkuutta markkinointitoiminepiteillemme.

icon-quote.png  Postinen on ollut merkittävä myynninlisääjä. Myyntipiikki näkyy heti jakelun jälkeen. Myös sen panos-tuotos on ollut koko ajan kunnossa.

Valtakunnallisuus, kustannustehokkuus ja toimivuus - siinä Burger Kingin vaatimukset medialle

– Ulkomainonta ja Postisen suorajakelu kotitalouksiin ovat keskeisimmät toimenpiteet, joilla olemme vieneet brändiä ja myyntiä eteenpäin tämän vuoden aikana. Ne tukevat hyvin toisiaan kampanjoissa ja tavoittavat laajasti eri kohderyhmiä. Tämän lisäksi viestimme aktiivisesti sosiaalisen median kanavissa, kertoo Ahonen. 

– Kokeilimme Postista ensi kerran lokakuussa 2016 ja varasimme seuraavalle vuodelle heti 7 kierrosta lisää. Olemme huomanneet, että kotitalouksien lähestyminen perinteisin kupongein, printtimedialla on ollut oikea ratkaisu. Postisessa yhdistyy kattava valtakunnallisuus, jota tarvitsemme brändin tunnettuuden nostamiseksi, ja aktivointi kuponkien kautta. Takakannessa on vakiopaikkamme, jossa kerromme tuotteista ja ajankohtaisista uutuuksista ja lisänä on ollut 4 tarjouskuponkia. Olemme kokeilleet myös Postisen liitteenä jaettavia alueellisia mainoksia, ja ne ovat myös toimineet hyvin.


Millaisia tuloksia Postinen on tuonut?

– Postinen on suorastaan ylittänyt odotuksemme, sanoo Ahonen, – Siitä on tullut taktisen markkinointimme selkäranka, sillä panos-tuotos -suhde on koko ajan ollut kohdallaan.
– Asiakkaiden aktivoituminen näkyy kentän kiitoksissa, kun kampanja on pyörähtänyt käyntiin. Myyntipiikki näkyy heti, kun Postinen on jaettu, ja kupongit elävät hyvin koko voimassaoloajan. Olemme päätyneet testaamalla parin kuukauden voimassaoloaikaan.
 
– Erityisen merkittävää on se, että Postisen mainos ja kupongit tuovat ravintoloihin uusia asiakkaita - myös iäkkäämpiä ihmisiä, ja perheitä tietenkin! Kupongit madaltavat kynnystä tulla kokeilemaan jotain uutta, jopa kymmenien kilometrien päästä! 

icon-quote.png  – Olemme olleet erittäin ilahtuneita tuloksista! hymyilee Ahonen, – Tuntuu että olemme löytäneet sen, mikä meille toimii Suomessa. Markkinointitoimenpiteiden suunnittelukin helpottuu, kun voimme miettiä Postin kanssa tietyt peruskierrokset pitkälti etukäteen. Postin kanssa toimiminen on ollut mutkatonta ja helppoa, sanoo Hanne-Mari Ahonen. 

*lähde MARA, Tilastokeskus, Valvira 1-9/2017

 

Haluatko tavoittaa kuluttajia kautta Suomen?

 
Postisella tavoitat samana päivänä, yhdellä ilmoituksella 3,5 miljoonaa suomalaista! Tutustu tästä
 

Aiheet: Asiakascase, Markkinointi ja data

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!