Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi

Budget_Sport_-_Postinen_Case.jpg

Budget Sport on kansainvälinen urheilukaupan halpakonsepti, jonka omistaa Intersport International Corp (IIC). Budget Sportilla on Suomessa 10 myymälää suurimmissa kaupungeissa sekä verkkokauppa.

- Ylpeästi halpa urheilun päivittäistavarakauppa! kiteyttää Budget Sportin osto- ja markkinointipäällikkö Mikko Laakso, - Hinta- ja kustannusjohtajuus ei tarkoita pelkkää hintakilpailua, vaan kokonaistoimintamallia: asiakkaalle tarjotaan laaja valikoima parhaita merkkituotteita, jotka hän voi ostaa nopeammin, helpommin ja edullisemmin. Omatoimiostaminen on Budget Sportin valittu strategia niin kivijalassa kuin verkossakin, sanoo Laakso.

Palvelutarve

Nopearytmisyys, ajankohtaisuus ja ihmisten liikkeelle saaminen ovat myös Budget Sportin markkinoinnin kulmakiviä: - Mainontamme on erittäin taktista, sanoo Mikko Laakso, - Tarvitaan nopearytmistä mediaa ja todella joustavaa tekemistä. Ketteryyden takaa oma inhouse-mainostoimistomme ja viikoittain meillä on näkyvyyttä useissa medioissa; verkossa ja sosiaalisessa mediassa jopa päivittäin. Päivälehtimainonta on ollut meille sopiva ratkaisu ja nyt keskeiseksi työkaluksi ovat nousseet suorajakelut ja suoramainonta.

- Mediakentän pirstoutuessa meidän on löydettävä uusia keinoja valtakunnalliseen, kattavaan tavoittamiseen. Printtiviestin on osuttava myös niihin kohderyhmiin, jotka ovat päivälehtien tavoittamattomissa, sanoo Laakso.

Ratkaisu

- Lisäsimme noin vuosi sitten mediamixiimme Postisen, jonka koko painoksessa olemme nyt ilmoittajana. Myös liitteemme suorajakelu menee kerran kuussa Postisen välissä kaikille toimialueillemme. Valtakunnallisena ilmoitusmediana Postinen toimii meille erinomaisesti. Postisen takakannella päästään täysin poikkeukselliseen peittoon: 2,3 miljoonaan talouteen. Tavoitamme sillä maksimaalisesti omat kohderyhmämme. Taktisen luonteensa ansioista Postinen on meille hyvä mediaympäristö. Teemme kuponkihenkisiä tarjouksia, joista ohjataan myymälään ja verkkokauppaan.

icon-quote.png Posti osaa tarjota ratkaisuja, jotka palvelevat Budget Sportin tavoitteita.

Tuloksia ja kokemuksia

- Mittaamme kaikkia mainonnan tehoja jatkuvasti kaupallisin mittarein. Tähtäämme aina tulokseen ja seuraamme toimenpiteiden toimivuutta reaaliaikaisesti; asiakasvirtaa, myyntiä, kannattavuutta... toteaa Laakso, - Postinen kuuluu nyt ehdottomasti vakiovaihtoehtoihimme. Sekä ilmoitukset että liitejakelut saavat asiakkaat liikkeelle. Hintavetoiselle konseptille tämä on erinomainen kanava, tulokset näkyvät heti etuovella. Kaikissa tärkeissä kampanjoissa ja ajankohdissa Posti kuuluu portofolioomme.

icon-quote.png Tulokset näkyvät heti etuovella.

Mikko Laakso uskoo pitkäjänteiseen ja systemaattiseen tekemiseen, sekä kumppanuuksien tuomaan lisäarvoon:

- Yhteisvoimin ollaan Postin kanssa tehty mm. alueoptimointia ja haettu uusia ratkaisuja. Arvostan Postissa erityisesti heidän ammattitaitoaan, joka näkyy liiketoimintamme ymmärtämisessä. He ymmärtävät mikä on Budget Sportin liikeidea ja tavoitteet, ja tarjoavat ratkaisuja, jotka vastaavat näitä tavoitteita. Tässä he ovat aivan kärkijoukoissa, kun verrataan koko mediakenttää. Postin väelle iso kiitos tästä paneutumisesta.

- Olemme lisänneet tuntuvasti mainontaa vuoden 2015 alusta lähtien ja samalla trendillä jatketaan! Me uskomme, että markkinointi kannattaa ja panostuksemme siihen ovat kanavoituneet Postille uutena kumppanuutena.

 

Mikko Laakso - Budget Sport

icon-quote.png Budget Sportilla menee paremmin kuin koskaan: asiakasvirrat ovat suuremmat kuin koskaan ja kauppaa tehdään paremmin kuin koskaan. Menestyksessä osa kiitoksesta kuuluu myös Postille.

 Kiinnostuitko Budget Sportin tavasta tehdä suoramarkkinointia? Tutustu osoitteettomaan suoramarkkinointiin, eli kotisuoraan.

Lue lisää Tutustu täältä  Osoitteettomalla jakelulla eli Kotisuoralla tavoitat sekä kotitaloudet että  yritykset.

 

Aiheet: Asiakascase, Markkinointi ja data

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!