Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
8.5.2019
 

Tekniikka varmistaa ihmisten toimintaa:
laatu paranee, kun inhimilliset muistinvaraiset virheet ehkäistään.

Sähköinen tiedonvälitys lähettäjän ja vastaanottajan välillä on jo arkipäivää. Keväällä 2018 rahtikirja jäi lähetyksen luovutusvaiheessa tarpeettomaksi ja vastaanottajan allekirjoitus tehdään suoraan kuljettajan mukana olevan tiedonkeruulaitteen ruudulle. Jatkossa Posti tulee sähköistämään koko tilaus-toimitusketjun laskutuksesta toimitukseen paperittomine rahtikuljetuksineen. Mitä tämä tarkoittaa asiakkaalle? Jo nyt toivomme, että kaikki asiakkaamme tekevät tilauksensa sähköisesti ja varustavat lähetyksensä yksilöllisillä kollilapuilla ja rahtikirjalla. Tämä mahdollistaa meille kuljetusyrityksenä oikeisiin tietoihin perustuvan, tehokkaan ja laadukkaan reittisuunnittelun.

Asiakkaan saamat edut, kun koko ketju on sähköistetty:

  • lähetyksen tiedot ovat kuljetusprosessin alusta asti sähköisessä muodossa ja ne vastaavat tilattua palvelua: asiakas tietää, mitä palvelulupausta kuljetusyhtiöltä odottaa
  • lähetystapahtumat rekisteröidään kuljetuksen aikana kollitasolla entistä useammassa pisteessä: enemmän tietoa lähetyksen liikkeistä – palvelulupaus ja palvelun tarkkuus täsmentyvät
  • koko toimitusketju on sähköinen: seuranta ja raportointi helpottuvat, nopeutuvat ja tarkentuvat
  • tekniikka varmistaa ihmisten toimintaa: laatu paranee, kun inhimilliset muistinvaraiset virheet ehkäistään; myös lähetykselle tilatut lisäpalvelut huomioidaan varmemmin.
  • kaikki lähetystiedot – myös matkan aikana tehdyt muutokset ja allekirjoitukset – tallentuvat sähköiseen arkistoon: vastaanottajan kuittaama rahtikirja on lähettäjän nähtävillä lähes reaaliaikaisesti seurantajärjestelmän avulla
  • digitaalisuus tuo uusia kehitysmahdollisuuksia: kuulemme mielellämme ehdotuksia ja toiveita asiakkailtamme.

 

Aiheet: Logistiikka

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!