Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
13.9.2016

harri_kamppa_.jpg

Yritysten logistiikan ulkoistusaste vaihtelee kuljetusten ulkoistuksesta aina koko tilaus-toimitusketjun ulkoistukseen. Olemme tutkineet ja käytännössä todenneet, että mitä syvempi logistiikan ulkoistusaste on, sen tuottavampi se on asiakkaalle.Toimitusketjussa on aina jäykkyyksiä ja kiinteitä kustannuksia. Postilla on tavoite muuttaa asiakkaiden toimitusketjun kaikki kustannukset muuttuviksi kustannuksiksi - aina tilojen kuluista päätyen yksittäisiin pieniin työtehtäviin siellä ja täällä.

Hengästyttävän pitkä lista 

Posti voi kantaa vastuun asiakkaan puolesta varastotilojen muokkauksesta, materiaali- ja tietovirtojen hallinnasta, tilaus-toimitusketjun digitaalisesta hallinnasta, tavaroiden varastoinnista, keräilystä, toimituksista ja kuljetuksista sekä verkkokauppatoimituksista, palautuskeskustoiminnoista, ICT-yhteensopivuudesta, henkilöstön resursoinnista ja raportoinnista. Palvelumme ulottuvat asiakkaan tavarantoimittajien ja maahantuojien varastoihin saakka. Edellä oleva lista on hengästyttävän pitkä – ja erinomaisen merkittävä asiakkaan kannalta.
Kannamme vastuun läpi koko sopimuskauden, kattaen kaikki sesongit ja muutokset. Ja kokonaisuus tehdään niin läpinäkyvästi, että hallinta voi säilyä asiakkaalle Postin mahdollistaessa logistiikkaoperaatiot.

Käännetään kaupan rakennemuutos mahdollisuudeksi

Kesällä yksi Suomen todella pitkäaikaisesta tavarataloketjusta päätyi valitettavasti konkurssiin. Menetys on suuri niin työntekijöille, omistajille, asiakkaille, tavaran toimittajille, kuin koko kaupan alalle. Kilpailutilanne on raastava ja vaikka kuinka logistiikka kirittää kilpailussa, ei se toimi pelastusrenkaana.
Toivomme, että asiakkaamme panostavat esimerkiksi verkkokaupan tuomiin mahdollisuuksiin. Haluamme kääntää uhkia mahdollisuuksiksi. 

Meille on tärkeää, että Suomessa säilyvät nopeat ja paikalliset palvelut ja että ne liittyvät saumattomasti kansainvälisiin yhteistyömalleihin. Tästä esimerkkeinä Postin uudet digitaaliset materiaalivirtojen hallintajärjestelmät ja osallisuutemme yhdessä maailman suurimmasta verkkokauppa-allianssissa. DHL:n kumppaniverkosto tarjoaa yhdenmukaiset ulkomaan pakettitoimitukset 16 Euroopan maassa.

Uutta tuulta purjeisiin

Haluamme omalta osaltamme mahdollistaa asiakkaamme menestyksen ja teemme kaikkemme logistiikan saralla, että näin tapahtuu. Juuri nyt meillä on menossa yhden asiakkaamme kanssa noutopisteen avaaminen. Eli asiakkaamme tuotteet ovat meidän varastossamme, josta asiakkaan asiakkaat voivat ne noutaa.
Toisen yritysasiakkaan kanssa pilotoimme Suomessa ensimmäisenä digitaalista palvelua, jossa voimme seurata ja optimoida reaaliaikaisesti koko tilaus-toimitusketjua. Samalla parannamme toimitusketjun läpinäkyvyyttä, varmistamme häiriöttömän toiminnan ja ratkaisemme poikkeustilanteet nopeasti.

100 % suomalaista 

Suomalaisena Avainlippu-tunnuksen saaneena yrityksenä kannamme vastuun myös tuotteistamme ja palveluistamme Suomessa 100 % hiilineutraalisti. Se tarkoittaa, että logistiikkakumppaninamme myös sinun logistiikka on 100 % hiilineutraalia. 

Mietitään sinulle ja yrityksellesi sopiva logistiikkaratkaisu.Otathan yhteyttä.

Kiinnostuitko?

 
Mietitään sinulle ja yrityksellesi sopiva logistiikkaratkaisu. Ota yhteyttä
 

Aiheet: Blogi, Logistiikka

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!