Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi

Kespet Oy:n Vaajakosken-tehtaalta lähtee viikoittain noin 130 lavametriä peltipäällysteitä, peltiraaka-aineita, profiileja, teknisiä eristeitä ja asennustarvikkeita.

Rakennusalaa ja teollisuutta palveleva perheyritys käynnistyi vuonna 1977 yrittäjä Markku Hietalan autotallissa. Sittemmin Kespet on kasvanut alansa johtavaksi LVI- ja teollisuuseristystuotteiden sekä -tarvikkeiden toimittajaksi. Vaajakoskella sijaitsee pääkonttori ja tehdas, jossa valmistetaan suomalaisia tuotteita noin viidenkymmenen henkilön voimin. Lisäksi Helsinkiin on perustettu toinen myyntitoimipaikka.

Päivittäin rekka-autollinen lavatavaraa

Vaajakosken tehtaan logistiikan parissa työskentelevällä varastopäälliköllä Riku Salmisella on pitkä kokemus kuljetusten ja lähetysten järjestelyistä.

”Pääsääntöisesti meiltä lähtee lavatavaraa, joskus myös paketteja. Toimitukset ovat yksittäisiä lavoja tai isompia projektikokonaisuuksia. Pakkaamista riittää, päivittäin täältä lähtee noin rekka-autollinen tavaraa.”

Salminen kertoo kuljetusten tilausten hoituvan automaattisesti, kun Kespetin tietojärjestelmät keskustelevat Postin järjestelmien kanssa. Samalla periaatteella tulostuvat myös rahtikirjat.

Dashboard säästää aikaa ja parantaa asiakaspalvelua

”Kuljetusten seurantaan käytän Postin Dashboardia. Sieltä näkee, missä kuljetus menee ja mitä sille on viimeksi tapahtunut”, sanoo Salminen ja kertoo digitaalisen Dashboard-palvelun parantavan ajantasaisilla tiedoillaan Kespetin asiakaspalvelua.

”On huomattavasti helpompaa, kun ei enää tarvitse soitella Postin ajojärjestelyyn ja kysellä, missä joku yksittäinen lähetys menee. Aiemmin minun piti pyytää Postin ajojärjestelijää selvittämään. Sitten minulle soitettiin takaisin, ja ilmoitin tiedon asiakkaallemme. Nyt näen tilanteen suoraan Dashboardista ja voin kertoa sen heti asiakkaalle.”

Entä mikä olisi tyypillinen esimerkki käytännön tilanteesta, jossa Dashboard säästää tällä tavalla aikaa ja parantaa palvelua?

”Joskus käy niin, että esimerkiksi isommasta parinkymmenen lavan toimituksesta osa on jäänyt yön yli terminaaliin, koska kaikki eivät ole mahtuneet samaan kuljetukseen. Dashboardin avulla osaan kertoa lopputoimitusta kyselevälle asiakkaalle, että viimeisetkin ovat jo tulossa seuraavalla kuljetuksella.”

Tietotekniikka logistiikan sujuvoittajana

Vuosikymmenien aikana Kespet on kasvanut. Samalla kuljetusten määrä on moninkertaistunut. Kuljetusten osalta viime vuosien suurimmat muutokset ovat yrityksen varastopäällikön mielestä tapahtuneet tietotekniikan puolella. ”Järjestelmät ovat kehittyneet, ja sehän on pelkästään positiivista!”

 Lisätietoa, Kespet Oy

Tiesitkö tämän?

Postin sopimusasiakkaana saat käyttöösi Posti Dasboardin tilaamalla käyttäjätunnukset osoitteesta https://www.posti.fi/yritysasiakkaat/asiointiportaali/

SmartShipin kautta voit tilata yrityksellenne kaikki Postin paketti- ja rahtilähetykset. Tulostat järjestelmästä kuljetusasiakirjat, tilaat kuljetuksen ja hallitset omia osoitetietojasi.

Lisätietoa logistiikan palveluista löytyy osoitteesta www.posti.fi/logistiikka

Lue lisää palveluistamme!

  Ota yhteyttä
 

Aiheet: Logistiikka, Asiakascase

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!