Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi

Hukkuuko tulos varastoinnin sesonkivaihteluihin? Flexo esittelee joustavan ratkaisun

Sisälogistiikkapalvelujen kysyntä kasvaa. Yhä useammassa yrityksessä on huomattu joustavien ja suoriteperusteisten palvelujen edut varastoinnissa.

Vastaus kasvavaan kysyntään

Kesäkuussa 2017 käynnistyneen sisälogistiikkapalveluja tarjoavan Flexo Palvelut Oy:n toimitusjohtaja
Tommi Törmälä kertoo, miksi Postin ja SOLin yhteisyritys perustettiin. 

”Sisälogistiikka tarkoittaa alihankintana tehtävää tavaroiden vastaanottoa, keräilyä, käsittelyä, yhdistelyä ja lähettämistä. Tämän päivän suhdanneherkässä ja sesonkiluonteisessa kaupassa edellytetään varastointikustannuksiltakin joustavuutta ja läpinäkyvyyttä. Flexo on vastaus tähän kysyntään. Ammattilaisemme tekevät työnsä asiakasyritysten tiloissa suoriteperusteisella laskutuksella.”


flexo_toimitusjohtaja-0094__office.jpgRiskitöntä ja kysyntään sopeutuvaa palvelua

Yritysten kilpailukykyyn Flexon tarjoamilla palveluilla on iso vaikutus. Skaalautuvat ja helposti johdettavat sisälogistiikkapalvelut auttavat pitämään asiakastyytyväisyyden korkealla myös verkkokaupalle tyypillisten ruuhkahuippujen aikana. Edes Black Fridayn kaltaiset alennusmyynnit eivät hyydytä verkkokaupan lähtevien toimitusten virtaa. Hiljaisempina aikoina taas voidaan keskittyä kysyntämuutosten vaikutusten minimointiin.

”Flexon ammattilaiset osaavat käyttää asiakkaan järjestelmiä, koneita ja työkaluja. Omilla ajanhallinta- ja henkilöstöhallintajärjestelmillämme varmistetaan, että paikalla on aina tehokkaaseen töiden sujumiseen tarvittava määrä henkilöitä. Asiakas voi seurata eri työvaiheiden kustannuksia, ja laskutus tapahtuu kappaleen, kilon tai muun yksikön perusteella.”

Törmälä korostaa, että Flexo-yhteistyön voi hyvin aloittaa kattamalla vain ajoittaisia joustotyövoimatarpeita ja laajentaa sitten lisävoimien tarpeen ja todettujen hyötyjen mukaan.

Sekä pienille että isoille toimijoille

Flexon palvelut soveltuvat sekä isojen keskusliikkeiden että aloittelevien pienten verkkokauppojen tarpeisiin. Kaikenkokoiset yritykset tai yhteisöt voivat helposti ulkoistaa vaikka koko logistiikkaketjunsa.

Koko maan kattavan 15 varastokeskuksen verkko ja Flexon noin 1000 sisälogistiikan ammattilaista ovat käytettävissä. Vähittäiskauppa voi esimerkiksi ohjata tilaamansa tuotteet suoraan valmistajalta Postin varastoon. Sieltä ne taas toimitetaan loppuasiakkaalle tai myymälään tilausten mukaan. Itse kauppa tai verkkokauppa voi keskittyä ydintoimintaansa.

Flexon lisäarvopalveluihin kuuluvat esimerkiksi myyntipakkausten kokoamiset, tekstiilien höyrytykset ja palautusten käsittelyt.

Puhtaalta pöydältä käyntiin

Flexoa perustettaessa lyötiin yhteen Postin vahva logistiikkaosaaminen ja SOL:n henkilöstöhallinnan sekä palvelujen osaaminen. Sisälogistiikkayritys pääsi käynnistymään puhtaalta pöydältä, joten Flexon tietojärjestelmät ja toimintatavat on kehitetty alusta alkaen sisälogistiikan tarpeisiin. Se taas koituu asiakkaan hyödyksi. Vastaavia ei ole kilpailijoilla käytössä.

Lisäksi Flexo voi tarjota asiakkaalleen kaikki muutkin logistiikkapalvelut. Postin toimitusketjuratkaisut ict-palveluineen on helppo lisätä sisälogistiikan jatkoksi.

”Jos tavaran vastaanottaminen, varastointi ja lähettäminen eivät ole yrityksen ydinosaamista, ovat ne helposti ulkoistettavissa. Kun se tehdään oikein, saadaan ulkoistamisesta merkittävät hyödyt asiakkaalle”, Törmälä kiteyttää.

Tutustu tästä Flexon palveluihin!

 

Aiheet: Blogi, Logistiikka

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!