Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
13.6.2017

Asiakkaita myymälään ja leveyttä verkkokaupan valikoimaan

Uhkaako verkkokauppa näivettää kivijalkamyymälät? Kaupan alalla se tiedetään, verkkokauppa kotiintoimituksineen on jo hiljentänyt ovipumppujen laulua. Niin ei kuitenkaan tarvitse olla. Kivijalkamyymälä voi olla verkkokaupalle luonteva lisä, joka palvelee paikallista asiakasta monella tapaa.

Enää verkkokauppaa ei perusteta vain varastossa olevien tuotteiden myyntiä varten. Myös myymälöiden hyllyillä olevat tuotteet voidaan lukea mukaan verkkokaupan varastosaldoihin.

Postilla on tähän valmis it-ratkaisu kytkettäväksi kokonaisvaltaiseen toimitusketjuun. Sillä saadaan paitsi laajennettua verkkokaupan valikoimaa, myös lisää asiakaskontakteja kivijalkamyymälälle.

Verkkokaupasta ostoksen tehnyt kuluttaja näkee, että tuotetta löytyy läheisestä myymälästä. Sieltä se joko toimitetaan asiakkaan kotiin tai työpaikalle. Tai sitten ostoksensa voi noutaa itse myymälästä. Samalla kauppiaalle tarjoutuu mahdollisuus lisämyyntiin.

Suoratoimitusartikkeli_617_varastosaldot_kuvake.jpgMyymälät ja verkkokauppa täydentävät toisiaan

Ketjuille myymälät ovat keskeinen kilpailuetu paikallisen palvelun ja imagon näkökulmasta. Myymälöiden liiketoiminnassa keskeistä on sijoittuminen paikkaan, jossa asiakasvirta on suurin mahdollinen. Myymälöiden liittäminen verkkokaupan tilausten noutopisteeksi tukee hyvin myymälöiden liiketoimintaa. Postin GLUE-palveluun sisältyvillä Yrityksen Noutopisteillä ja pakettipalveluilla myymälät voidaan kytkeä verkkokaupan toimitusten nouto- ja palautuspisteiksi. Tämä lisää asiakasvirtaa myymälöihin ja tuo joustavuutta verkkokaupan palautusten käsittelyyn.

Verkkokaupan ja tavarantoimittajien tietojärjestelmät yhdistävä palvelu

Myymälöissä olevat tuotteet voidaan kytkeä Postin GLUE-palvelulla osaksi verkkokaupan varastoa. Verkkokaupassa tehty tilaus välittyy pilven kautta myymälään, jossa tulostetaan pakettikortit.

Posti huolehtii paketin asiakkaalle kaupan ja Postin välisen sopimuksen mukaisesti. Näin kaupalla on aina tieto missä paketti on menossa, jos asiakas soittaa ja kysyy. Seuranta vähentää asiakaspalvelun kuormitusta ja säästää hermoja. Lisäpalveluna Postin myymäläkeräilyratkaisuihin on saatavana esimerkiksi myymäläpalvelusovellus tabletilla käytettäväksi.

Kilpailukykyä paikallisuudella

Postin myymäläkeräilyratkaisu on jo käytössä muun muassa Hong Kong –tavarataloketjun verkkokaupassa. Myymäläkeräily on kotimaiselle verkkokaupalle kilpailutekijä.

Isoja kansainvälisiä verkkokauppoja vastaan voi pärjätä valjastamalla paikallisen palvelun myymälät osaksi omaa verkkokauppaa. Myymälät voi varustaa verkkokaupan noutopisteiksi.

Kotimainen kauppa voi Postin avulla kasvattaa valikoimiaan ja tehostaa toimintaansa monikanavaisuudella, johon kuuluvat verkkokaupan suoratoimitukset, myymäläkeräilyratkaisut, noutopisteet ja kotiintoimitus. Tutustu verkkokaupan toimitusketjuratkaisuun tästä

Lue lisää!

 
Tutustu logistiikan palveluihin! Ota yhteyttä
 

Aiheet: Logistiikka, Verkkokauppa

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!