Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi

Postin muuttajatutkimuksen mukaan suomalaiset ovat ahkeria muuttajia, jotka vaihtavat vakinaista asuinpaikkaa noin miljoona kertaa vuodessa. Muutto lisää hankintoja ja muuttajat ovat motivoituneita kuulemaan heille tällä hetkellä relevanteista tarjouksista.

3 syytä miksi ostotarpeet lisääntyvät muuton aikana 20 % muuttajista remontoi uutta asuntoa

  1. Kuluttajien suurimmat hankinnat tapahtuvat usein muuttoa ympäröivien viikkojen aikana, oli kyse sitten sisustuksesta tai uudesta vakuutuspaketista. Uuteen asuntoon ostetaan kiinteitä kalusteita, kodinkoneita ja sisustustarvikkeita. Muutto tarkoittaa hankintojen lisäksi myös usein muutosta ihmisen elämäntilanteessa, jolloin valitaan uusi lähikauppa, kauppakeskus, kuntosali ja lempikahvila.

  2.  Muuttohetkellä harkitaan myös sähkösopimuksen tai kotivakuutusten kilpailuttamista sekä laajakaistan vaihtoa, jolloin asiakassuhteen jatkuminen voi olla vaarassa. Kalliit investoinnit asiakkuusohjelmiin ja asiakassuhteen rakentamiseen voivatkin valua hukkaan, jos markkinoija ei ole paikalla silloin kun kuluttaja lähtee harkitsemaan palveluntarjoajan vaihtoa.

  3. Myös uuden asunnon remontointi lisää hankintoja. Muuttajakyselymme mukaan noin 20 % muuttaneista on remontoinut asuntoaan ennen tai jälkeen muuton. Heistä reilu neljännes on keskittynyt pieneen pintaremonttiin, noin 9 % keittiöremonttiin ja 7 % kylpyhuoneremonttiin.

 

Postin Miljoona muuttoa vuodessa -tutkimuksessa selvisi, että kuluttajat jopa kaipaavat relevanttia mainontaa muuton yhteydessä, 62 % tutkimukseen vastaajista haluaa saada tarjouksia tai tietoa uudelta lähikaupaltaYlipäätään halutaan saada tietoa lähialueen palveluista, erityisesti silloin, kun henkilö on muuttanut kunnasta toiseen eikä tunne paikallisia palveluita entuudestaan.


Ole läsnä kun päätökset uusista hankinnoista tehdään 

Muuttajakohderyhmälle markkinointi antaa yrityksille loistavan tilaisuuden tavoitella uusia uskollisia asiakkaita tai varmistaa olemassa olevan asiakkuuden säilyminen. Kohdennetun markkinoinnin avain on muuttajan tavoittaminen muuttoa ympäröivien viikkojen aikana. Näin olet läsnä muuttajalle merkittävällä hetkellä, jolloin voit ratkaisullasi jopa helpottaa muuttoon liittyvien asioiden hoitoa. Helpoin tapa tutustua muuttajamarkkinointiin on ladata Miljoona muuttoa vuodessa -tutkimusMuuttaja-sivuiltamme voit myös tutustua, missä kaikissa kanavissa pääset tavoittamaan muuttajan.

New Call-to-action

 

Aiheet: Markkinointi ja data

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!