Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
14.4.2016
Ystävänpäiväkortti
Postin ystävänpäiväkortin kampanjan tavoite toteutui hienosti. Suomalaiset lähettivät ystävänpäiväkortteja enemmän kuin edellisinä vuosina ja kampanja lisäsi entisestään kiinnostusta korttien lähettämiseen. Tämän lisäksi mainonnasta pidettiin ja se huomattiin. Kampanjan vahvana veturina toimi laajan kohderyhmän Postinen.

Kampanjassa käytettiin laajasti eri medioita. Monikanavaisuus ja materiaalin monistaminen eri medioissa eri viestikärjillä on tärkeää kampanjan huomaamisen, mahdollisimman laajan tavoittavuuden (nettopeitto) ja kustannustehokkuuden kannalta.

Mediaratkaisu

Mainontaa ostettiin tv:n ja netti-tv:n lisäksi digitaalisista kanavista (display, mobiili, some, Youtube ja blogiyhteistyö). Postin omista medioista Postinen, koteihin jaettava suoramainokset niputtava kääre, tavoittaa laajimmin kohderyhmän. Postiseen tutustuu kahdesti viikossa 2,3 miljoonaa suomalaista. Postisen lisäksi ystävänpäiväkortin viesti oli esillä sekä posti.fi:ssä että Postin uutiskirjeessä, joka lähetettiin Postin sähköisiin palveluihin rekisteröityneille kuluttaja-asiakkaille.

Huomioarvo, kustannustehokkuus ja toimivuus

Ystävänpäiväkortin kampanjalla oli hyvä huomioarvo ja se oli erittäin kustannustehokas.

  • Nettohuomionarvo oli 76 % kohderyhmässä naiset 18-44 v.
  • Huomioarvon selkeät draiverit olivat Postinen (51 %) ja TV-mainonta (48 %).
  • Kustannustehokkain media oli Postinen (investoinnit / 1000 kontaktia oli noin 10 €), toisena oli TV (43 € / 1000 kontaktia).

Kampanjalla haettiin ystävänpäiväkortille myös uusia lähettäjiä. 31 % tutkimukseen vastaajista sanoi, että kampanja lisäsi kiinnostusta lähettää ystävänpäiväkortteja. Erityisesti ilahduttavaa oli 18-29-vuotiaiden  kiinnostuksen nousu (41 %). Eniten kiinnostusta ystävänpäiväkorttien lähettämiseen lisäsi Postinen (36 %), toisena tv (24 %).

Postinen osoitti toimivuutensa

Postisen huomioarvo on todistettu vuoden aikana kymmenellä huomionarvotutkimuksella, joiden mukaan 90 % Postisen vastaanottajista huomaa sen (3,1 miljoonaa) ja 67 % tutustuu siihen (2,3 miljoonaa). Postiseen painetut mainokset muistetaan hyvin (vaihteluväli 32- 48 %).

Postisen välissä jaettavien suoramainosten muistaminen ja lukeminen sekä mainosten herättämä ostokiinnostus ovat myös korkealla tasolla. Parhaimmassa tapauksessa 92 % mainoksen saajista muisti sen, 85 % luki sen ja ostokiinnostus heräsi 65%:lla. Postiseen myydään mediatilaa etukanteen, 3.sivulle ja takakanteen.

 Lisätietoa kampanjasta: Laura Luoma, Head of Products and Services, laura.luoma@posti.com 

 

Kiinnostaako kustannustehokas mediaratkaisu? Lue lisää Postisen mediakortista!

Kiinnostaako kustannustehokas mediaratkaisu?

 
Postinen on Suomen laajapeittoisin valtakunnallinen media. Tutustu
 

Aiheet: Tutkimus

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!