Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi

Tavaraverkkokauppa Baltian maissa 2016

Baltian maista löytyy paljon markkinapotentiaalia verkkokauppiaille. Tutustu uuteen tutkimukseemme kuluttajien käyttäytymisestä ja heidän odotuksistaan Virossa, Latviassa ja Liettuassa.

Lataa tutkimustulokset verkko-ostamisesta Baltiassa 

Every_other_visitor_is_an_active_buyer_1494x425_grey-back.jpg

Tutkimus yli 1800 verkko-ostajan käyttäytymisestä

Tutkimus Baltian verkkokaupasta kartoitti yli 1800 verkko-ostajan käyttäytymistä ja tapoja Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Tutkimusaiheina olivat muun muassa:
  • Mitä, mistä ja miksi ostetaan ja paljonko rahaa ostoksiin käytetään?
  • Mitkä ovat suosituimmat tavararyhmät?
  • Kuinka usein verkosta ostetaan ja mitkä seikat vaikuttavat verkko-ostosten vastaanottamiseen?

Otteita tutkimustuloksista

  • Aktiiviset verkko-ostajat lisäävät ostojaan 20 %:lla

Baltialaiset kuluttajat ostavat tuotteita kaikista eri hintaryhmistä laajalti aina 1–50 eurosta yli 500 euron hankintoihin.Verkko-ostaminen on tullut jäädäkseen ja liiketoiminta kasvaa. Yhä harvemmin asiakkaat siirtyvät tuotteiden perässä kauppoihin vaan tuotteet etsitään, löydetään ja myös hankintaan verkosta. 

  • Tärkeintä valinnan vapaus ja asioinnin sujuvuus

Viron ja Latvian verkko-ostajat arvostavat valinnan vapautta ostoksena noutopaikkojen valinnassa. Liettualaisille tärkeintä on toimituksen nopeus. Enemmistö Baltian verkko-ostajista pitää uusista noutopisteistä, Parcel Shopeista. Keskeiset sijainnit sekä kauppojen ja kioskien mainiot aukioloajat takaavat miellyttävän asioinnin.

Lataa Baltian verkkokaupan tutkimus kokonaisuudessaan ja saat uusimman tiedon Baltian verkkokaupasta ja kuluttajien käyttäytymisestä. 

 Lue uusin tutkimus Baltian tavaraverkkokaupan tilasta Lataukseen  Lataa tutkimus verkko-ostamisesta Baltian maissa.

Tuotteiden ja palvelujen verkko-ostaminen Baltiassa 2016, Posti Group Oyj ja IRO Research Oy 

Aiheet: Oppaat ja vinkit, Verkkokauppa

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!