Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi
29.9.2016
Pikavippien kanssa ei joudu kuin ongelmiin. Nopeilla luotoilla rahoitetaan vain kaikkea turhaa. Alan toimijoiden taustat ovat hämärän peitossa. Ei suinkaan! IPF Digital Finland Oy:n haluaa olla suunnannäyttäjänä kohti vastuuntuntoista ja asiakaslähtöistä luotonantotapaa. Toukokuusta 2016 saakka asiakkaat ovat voineet tunnistautua ja jättää luottohakemuksen yli 600 postissa. Luottohakemuksen käsittelee IPF Digital Finland.

-    Meille eettisyys on tärkeä arvo ja kaiken toiminnan lähtökohta, kertoo IPF Digital Finland Oy:n Partner Manager Viljami Tiainen. Teemme luonnollisesti luottotietotarkastuksen jokaiselle lainanhakijalle ja myönnämme lainaa vain raha-asiansa hyvin hoitaneille. Olemassa oleville asiakkaille myönnämme lisää lainaa vasta, kun näemme, että laskut tulevat ajallaan maksetuiksi. Tämä on molempia osapuolia – sekä meitä että asiakkaita – palveleva toimintamalli. Asiakastyytyväisyytemme onkin yli 94 %, Tiainen jatkaa.

Credit24.jpg

Maailmalta tuttu toimintamalli Suomeen

Esimerkiksi Baltian maissa ja Australiassa tunnistautuminen ja pienlainan hakeminen paikallisten postien tai vaikkapa supermarkettien kautta on ollut jo vuosia arkipäivää. Nyt tämä toimintamalli on rantautunut Suomeen, kun IPF Digital Finland Oy aloitti yhteistyön Postin kanssa toukokuussa 2016. Yhteistyön tavoitteena on vastata asiakkaiden toiveeseen vaihtoehtoisesta luotonhakutavasta.

-    Postissa kuluttaja voi täyttää luottohakemuksen ja suorittaa ensitunnistamisen, jonka jälkeen IPF Digital Finland Oy myöntää luottopäätöksen. Toimintatapa on Suomessa vakuudettomien kulutusluottojen keskuudessa uusi, vaikka pankit ovatkin perinteisesti toimineet vastaavasti ennen digitalisoitumista. Me uskomme, että luotonhakijalla pitää olla vaihtoehtoja ja samalla, kun pankit sulkeavat konttoreitaan, Credit24-asiakkaat voivat tunnistautua ja täyttää luottohakemuksen yli 600 postista ympäri Suomen. Posti on laajalla konttoriverkostollaan meille tärkeä kumppani ja olemme erittäin tyytyväisiä alkaneeseen yhteistyöhömme, Viljami Tiainen kertoo.

Positiivista palautetta asiakkailta

Postin kanssa toteutettavan yhteistyön ensiaskeleet on nyt otettu ja asiakkaat ovat ottaneet palvelun positiivisesti vastaan. Uusi palvelukanava on saanut kiitosta muun muassa akuutissa rahantarpeessa olevilta ihmisiltä, joilla ei ole pankkitunnuksia kaupungilla liikkuessaan mukana ja niiltä, jotka haluavat henkilökohtaista palvelua verkon omatoimisuuden sijaan. Credit24-pienlainalla rahoitetaan erilaisia arjen yllättäviä menoa.

Yhteistyö Postin kanssa on ollut IPF Digital Finland Oy:lle ensimmäinen laatuaan. Positiivinen palaute asiakkailta vahvistaa, että nopealle luotonannolle on kysyntää myös jatkossa.

-    Tulemme kasvattamaan palvelupisteverkostoa voimakkaasti muun muassa päivittäistavara-, matkailu- ja palvelusektorilla, Viljami Tiainen toteaa.


IPF Digital Finland Oy on osa 14 maassa toimivaa, Lontoon pörssiin listattua International Personal Financea. International Personal Finance on yli 8 000 henkeä työllistävä, vastuuntuntoisena ja eettisenä toimijana tunnistettu rahoitusyhtiö. Suomessa yrityksellä on noin 25 työntekijää.

Credit24 on Suomen tunnetuin kulutusluottotuote (Taloustutkimuksen Suomi tänään 2016 -tutkimus) ja edustaa Suomessa edullisimpia nopeita kulutusluottotuotteita. Credit24 on jatkuva luotto 100-4000 euron luottorajalla ja maksimissaan 36 kuukauden takaisinmaksuajalla.

Kirjoittaja: Hanna Stranius

Tutustu Postiin

 
Posti palvelee! Lue lisää
 

Aiheet: Asiakascase

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!