Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi

Suomessa tapahtuu noin miljoona muuttoa vuodessa. Lue viisi syytä, miksi muuttajat ovat markkinoiden kiinnostavin kohderyhmä.


1. Muuttaessa kohderyhmäsi on aidosti kiinnostunut uuden asuinalueensa Muuttajat muuton keskelläpalveluista

Postin muuttajakyselyn vastaajat halusivat saada tietoa muun muassa:

  • 62 % tarjouksia tai tietoa lähikaupalta
  • 54 % kunnan/kaupungin palveluista
  • 57 % liikuntapalveluista
  • 38 % ravintolapalveluista
  • 26 % kauneudenhoitopalveluista

Tutkimuksen mukaan muuttajat haluavat tietoa lähialueensa palveluista ja ovat motivoituneita kuulemaan, mitä kaikkea heidän uudella asuinalueellansa on heille tarjota.

Houkutteleva tarjous alueen kuntosalilta, tieto alennusmyyntien alkamisesta viereisessä kauppakeskuksessa sekä mainos lähiravintolan burgeriviikoista ovat kaikki hyödyllistä tietoa muuttajan saapuessa uuteen kotiinsa.

2. Muutto on se hetki, jolloin asiakkaasi haluaa ostaa

Muutto on täynnä unelmia ja uusia alkuja - hyvin ajoitettu mainos uudessa kodissa voi muuttaa ostokäyttäytymistä vuosiksi eteenpäin. Uudet huonekaluhankinnat, sisustustarvikkeet sekä keittiökalusteet ovat ajankohtaisia muuton aikana. Uusi asunto tarvitsee usein pientä remonttia ja kulutuspintojen huoltamista. Vanhoja ja tarpeettomaksi käyneitä käyttöesineitä laitetaan uudestaan kiertoon nettikirppiksellä ja ihanan uuden pihan myötä terassitarvikkeet sekä grilli ovat yhtäkkiä tarpeellisia hankintoja. Kumpa vain tietäisi, olisivatko ne tulleet jo kesäaleen?

3. Jos kohderyhmääsi kuuluu nuoria, pysy kuulolla

Erityisen innokkaita muuttajia ovat nuoret, joiden muutto liittyy useimmiten opiskeluun, työpaikan hankintaan tai kotoa pois muuttamiseen. Jos yrityksesi kohderyhmään kuuluu nuoria, on muuttajien tavoittaminen erityisen tärkeää. Nuori tekee muuton aikana monia hankintoja ensimmäistä kertaa ja tarpeet erilaisille palveluille pankkipalveluista kodin tarvikkeisiin ovat huomattavat.

4.  Muutto asettaa myös olemassa olevan asiakassuhteen testiin

Muuttohetkellä harkitaan usein sähkösopimuksen tai kotivakuutuksen kilpailuttamista sekä laajakaistan vaihtoa, jolloin asiakassuhteen jatkuminen voi olla vaarassa. Muutto on se hetki, kun palvelun tarjoajaa arvioidaan. Toivottaako minut uuteen kotiini tervetulleeksi oma sähkö- tai vakuutusyhtiöni vai tarjoaako kilpailija houkuttelevamman tarjouksen? 

5. Pieni investointi, suuri potentiaali

Markkinointi on sekä helpompaa että kannattavampaa, sillä tiedämme jo etukäteen muuton saavan ihmisen ostamaan. Muutto uuteen kotiin on se hetki, kun monet totutut tavat ja rutiinit lähtevät muokkautumaan. Markkinoijan ollessa oikeassa paikassa oikeaan aikaan, voi tästä potentiaalisesta asiakkaasta kehittyä pitkäaikainen ja uskollinen asiakassuhde. 

Haluatko kuulla lisää muuttajakohderyhmälle markkinoinnista? Lataa ja lue nopea tutkimuksemme, Miljoona Muuttoa vuodessa tai lue lisää eri kosketuspinnoista, missä muuttajan voi tavoittaa.

 

Tutkimus muuttajista

Aiheet: Markkinointi ja data

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!