Kaikki artikkelit Palaa: Posti.fi

Pöhinää, paniikkia ja epätietoutta. EU:n tietosuojalain eli GDPR:n voimaan astuminen on puhuttanut pitkän aikaa ja valmistautumista on tehty. Ei kannata kuitenkaan tehdä hätiköityjä ratkaisuja, vaikka esimerkiksi asiakasrekisteristäsi puutuisikin vielä markkinointilupia tai kaikki asiakastiedot eivät mahdollisesti olisikaan täydellisesti oikein.

Ota sormi pois delete-näppäimeltä, asiakasrekisterisi voidaan vielä korjata.

Mutta pitää olla nopea. Tässä muutama vinkki, jolla saat pelastettua (arvokkaan) asiakasrekisterisi.

Ensimmäiseksi, laita asiakasrekisterisi kuntoon ja varmista että tiedot ovat siellä oikein. Toivottavasti rekisteristäsi löytyvät postiosoitteet, sillä niiden avulla voit tunnistaa ja päivittää asiakastiedot helposti.

Toiseksi, jos markkinointirekisteristäsi jäi uupumaan aktiivisia markkinointilupia, älä vielä heitä asiakkuutta roskiin. Varmista, ettei tälle asiakkaalle lähde sähköistä/digitaalista markkinointia. Voit aina lähettää markkinointia printtisuoralla, ellei kuluttaja ole sitä erikseen kieltänyt. Ohjaa suoramainoksesta laskeutumissivulle, jossa kuluttaja laittaa rastin ruutuun ja antaa sinulle luvan markkinoida myös sähköisesti. Voi olla, että joudut kosiskelemaan hieman, jotta lupa irtoaa.kortin_kirjoitus_280_200

Kolmanneksi, laita printtisuora osaksi markkinoinninautomaatiota. Sähköpostilistaltasi tippuneita tai muuten markkinointiluvattomia voi siis lähestyä printtisuoralla uudelleen ja uudelleen - ellei kuluttaja sitä erikseen kiellä (opt-out). Kohdennettu, kiinnostava ja laadukas sisältö vetää puoleensa ja mikä parasta - se koetaan usein jopa kotiin kannettuna palveluna.

Kerroimme hiljattain webinaarissamme käytännön ratkaisuja asiakasrekisterien laadun kehittämiseksi. Aihe keräsi linjoille yli 300 kuulijaa. Jos et päässyt osallistumaan, voit katsoa webinaaritallenteen ilmaiseksi täältä!

 

Katja Källbacka
tuotepäällikkö, kirje- ja suoramarkkinointipalvelut

___________________________________________________________________________________________________________________________

Miten pelastat vanhan asiakasrekisterisi?

 
Katso webinaaritallenne vanhan datan hyödyntämisestä Siirry webinaariin
 

Aiheet: Markkinointi ja data, Blogi

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!