Ihmishengen marraskuun alussa pelastanut rahtikuljettajamme Anita Paasikontu valittiin tiistaina Vuoden 2020 Ammattina Sankari -kampanjan voittajaksi.
Logistiikka
Ihmishengen marraskuun alussa pelastanut rahtikuljettajamme Anita Paasikontu valittiin tiistaina Vuoden 2020 Ammattina Sankari -kampanjan voittajaksi.
Logistiikka
Postin rahtia Oulusta kolmostietä etelään päin ajaneen kuljettajamme Anita Paasikonnun kiireet loppuivat siihen, kun hän moottoritiellä näki edessään henkilöauton poikittain valot päällä.
Blogi Logistiikka
Head of Safety Marjo Rehn kertoo, kuinka saimme työtapaturmien määrän, vakavuuden ja tapaturmista johtuvien sairauspäivien määrän laskuun.
Logistiikka
20-vuotias postilainen Patriicia Paavilainen on jo tottunut siihen, että päät viereisissä autoissa kääntyvät, kun hän kurvaa yhdistelmärekalla paikalle.
Logistiikka
Tommi Mattila ajaa yövuoroja melkein 34-metrisellä ja kokonaismassaltaan lähes 70 tonnisella HCT-yhdistelmällä.
Logistiikka
Posti palkitsee vuosittain työyhteisön ja asiakkaiden palautteiden ja ehdotusten perusteella Vuoden kesätyöntekijän. Tänä vuonna tittelin sai logistiikkainsinööriopiskelija Inka Brunner, joka työskenteli kesän Rahtipalveluiden ajojärjestelyssä Mikkelissä.
Logistiikka
Keväällä 2019 alkanut postilaisille räätälöity JAMK-Kuljetusosaajien koulutus sai marraskuussa hienon päätöksen, kun 19:ää vastavalmistunutta kuljetusosaajaa juhlittiin valmistujaistilaisuudessa.
Logistiikka
Postin pitkäaikainen asiakas, Pieksämäellä sijaitseva kassapöytien ja kassa-aluekalusteiden valmistaja Oy Checkmark Ltd tarvitsi nopeasti apua pisarasuojien toimittamiseksi HOK-Elannon Etelä-Suomen alueen päivittäistavaramyymälöihin.
Pinnalla
Kun postimies Pena lähtee laukkunsa kanssa jakelureitilleen, ei mielessä päällimmäisenä välttämättä pyöri postilaki. Penan matkassa mummolle kulkevat kortti tyttärenpojalta ja kirje pankista, kirjakerhon kirja pahvikuoressaan sekä jo 1950-luvulta alkaen tilattu aikakauslehti. Penan postilaukussa nämä kaikki ovat saman arvoista postia, sitä ne ovat myös mummolle.
Tiedotteet
Rahdin laskun ulkoasu uudistuu ja laskun sisältöön tulee parannuksia. Uudistuksen myötä voit halutessasi yhdistää yhdelle laskulle kaikki rahdin sopimusnumerot, sekä muut Postin laskuttamat palvelut. Uudella laskulla näet mm. erittelyn käyttämistäsi lisäpalveluista, sekä eri sopimusnumeroilla lähetetyt ja laskutetut palvelut.
Digitalisointi
Postin tuore digitaalisen palvelumuotoilun vetäjä Juho Paasonen haluaa nostaa ihmisen pääosaan digitalisaatiossa. Juho Paasosen työuralle on mahtunut monia globaalisti tunnettuja työnantajia, muun muassa Nokia, Zalando ja maaliskuuhun 2019 asti Google. Siellä hän luotsasi uutta yksikköä, joka kehitti tulevaisuuden etätyön muotoja. Huhtikuusta lähtien palkan on kuitenkin maksanut Posti. Mistä..
Pinnalla
Mikä yhdistää asiakaskokemusta ja brändin rakentamista? Molempiin vaaditaan rohkeutta – ja vähintään saman verran nöyryyttä.
Postittaminen
Digitalisaatio on muuttanut viestien ja laskujen lähettämistä siten, että ne lähetetään aikaisempaa useammin sähköisesti. Onko siis perinteinen postittaminen jäänyt jo historiaan? Eipä suinkaan.
Pääsiäinen on hyvä aika muistaa ystäviä ja läheisiä postikorteilla. Tänä pääsiäisenä kortteihin voi liimata taiteilija Virpi Pekkalan suunnittelemat hyväntuuliset postimerkit, joiden pääosassa seikkailevat pääsiäisnoita, -pupu ja -tipu. Pekkalan sympaattiset hahmot ovat monille tuttuja tuhansista postikorteista.
Markkinointi ja data Verkkokauppa
Data-driven on ollut digipalvelukehityksen trendisana jo pitkään, mutta harvoin sen soveltamisesta arjessa puhutaan konkretian tasolla. Konseptuaalisesti datavetoinen design- ja sovelluskehitys on helppo ymmärtää: hyödynnetään dataa ja analytiikkaa palveluiden suunnittelussa, muotoilussa, päätöksenteossa sekä itse sovelluksen tai palvelun kehittämisessä niin paljon kuin mahdollista.
Tutkimus Markkinointi ja data
Tutkimusten mukaan osoitteeton suoramainonta on kanava, jossa mainokset muistetaan spontaanisti kaikkein parhaiten. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
Asiakascase Markkinointi ja data Katudata
Postin Katudata-palvelua käytettiin kesällä 2018 apuna Imatran katuverkoston kuntokartoituksessa. Palvelu keräsi myös tietoa liikennemerkkien määrästä ja sijainnista katujen varsilla. Kartoituksessa kerätty tieto luo perustaa muun muassa kaupungin tulevien asfaltointitöiden suunnittelulle.
Ympäristö ja vastuu
Esko Kilpi on yksi maamme kansainvälisesti arvostetuimpia digitaalisen työn tutkijoita. Lisäksi hän on poikkeuksellisen vangitseva puhuja, jolta löytyy punnittuja näkemyksiä muun muassa yhteisöllisestä osaamisesta, vaikeiden ongelmien työstämisestä sekä työn ja johtamisen tulevaisuudesta. Kilpi jakoi visioitaan Postin tapahtumassa. Tässä osa hänen teeseistään.
Ympäristö ja vastuu
Digimurros ja ilmastonmuutos haastavat jokaisen organisaation. Futuristi Ed Gillespiellä on kuitenkin tarjota yrityksille kasvuresepti: kun palvelet koko yhteiskuntaa, menestyt.
Kotipalvelut
Henkilökohtainen avustaja toi Karin elämään itsenäisyyttä ja vähensi ikääntyvien vanhempien täyttä vastuuta arjen sujumisesta. Liikuntavammaisuus ei olekaan estänyt Karia opiskelemasta tai osallistumasta harrastelijateatteriin. - Asenne on tärkeä. Vamma ei ole este, vaan mahdollisuus löytää ratkaisuja, toteavat Kari ja avustaja Meeri Posti Kotipalveluista. Kari kävi avustajan kanssa tuoreeltaan..
Ympäristö ja vastuu Markkinointi ja data
Futuristi Ed Gillespie kävi lokakuun lopussa Posti Next -tapahtumassa ravistelemassa kuulijoitaan maailman muutoksesta. Satikutia saivat etenkin datataloutta hallitsevat internet-jätit. Hänen kasvureseptinsä yrityksille on selvä: kun palvelet koko yhteiskuntaa, menestyt. Ed Gillespie on futuristi, kirjailija ja vastuullisuuden asiantuntija, joka puhuu isoista aiheista: ilmastonmuutoksesta,..
Tutkimus Markkinointi ja data
Postin ja IRO Researchin tutkimukset osoittavat, että markkinointipäättäjien ajatukset kohdennetun asiakkuusviestinnän tulevista kanavavalinnoista ovat kaukana kuluttajien toiveista. Ne ovat ristiriidassa myös markkinointipäättäjien omien kuluttajakokemusten kanssa.
Asiakascase Markkinointi ja data
Markkinointi kannattaa sijoittaa sinne, missä se tarjoaa asiakkaalle eniten hyötyä. Widget-mainos muuttoilmoituslomakkeen kyljessä on osoittautunut POP Vakuutukselle tehokkaaksi keinoksi kotivakuutusten markkinointiin.
Tutkimus Verkkokauppa
Käyttäjät suosittelevat automaattia tutuilleen. Asuin- ja toimistokiinteistöjen tiloihin asennettuja Smarpost-automaatteja löytyy nyt jo monelta paikkakunnalta. Jopa 65,9 % suosittelisi kiinteistössään olevaa automaattia tutuilleen. Muun muassa näin asukkaat kommentoivat palvelua kesällä tehdyssä kyselyssä: "Aivan upea idea saada paketit omaan rappuun.” "Smartpost-automaatti on aivan loistava..
Pinnalla
Kansallispukuja postimerkeissä, komeroiden kätköissä ja kokoelmassani Posti toteutti yhdessä Suomen Kansallispukukeskuksen kanssa kansallispukuaiheiset uutuuspostimerkit. Huippua! Merkeissä esitellään 2000-luvulla tarkistetut eli uudelleen kootut Uskelan ja Jääsken naisten kansallispuvut.
Markkinointi ja data Katudata
Postilla on maan kattava jakeluverkosto, joka tavoittaa kaikki lähetysten vastaanottajaosoitteet Suomessa. Ajattele, tämä verkosto ajoneuvoineen keräämässä katudataa, eli tietoa liikenteestä, tiestön ja ympäristön kunnosta kaikkialla Suomessa. Tämä on yksi esimerkki uusista ratkaisuista, joita Postin datapalvelut kehittää. Tavoitteena sujuvampi arki.
Markkinointi ja data Katudata
Postin kattavaa jakeluverkostoa voi käyttää moneen tarkoitukseen. Espoossa Posti tuottaa päivittäisen jakelutyönsä yhteydessä tilannekuvaa katujen kunnossapidon tarpeisiin. Kaupungin infrapalvelupäällikkö Toni Korjuksen mukaan ajantasainen katudata ja keliennusteet auttavat kohdistamaan toimenpiteet paikkoihin, joissa niistä on eniten apua katujen käyttäjille.
Verkkokauppa
Verkko-ostosten lauantaitoimitukset jo 2,3 miljoonalle suomaiselle Laajensimme Postipaketin lauantaitoimituksia kolmelle uudelle paikkakunnalle: Jyväskylään, Lahteen ja Poriin. Perjantaina jakeluun saapuneet Postipaketit toimitetaan heti lauantaiksi kuluttajille automaatteihin tai posteihin noudettavaksi. Etenkin verkkokauppiaat voivat parantaa tällä toimitusnopeuttaan ja..
Markkinointi ja data Katudata
Mikä on Katudata-tilannekuvapalvelu? Katudata-tilannekuvapalvelu on älykäs ratkaisu teiden ja ympäristöinfran tehokkaampaan kunnossapitoon.
Markkinointi ja data
Data ja datankäyttö ovat kasvaneet räjähdysmäisesti ja kehitysvauhti vain kiihtyy. Kaikkien palveluntuottajien yhteisenä haasteena on se, kuinka saadaan tämä data tekemään arjesta helpompaa. Myös Posti läpikäy historiansa suurinta murrosta. Mittavat verkostot, suomalaisten ja Suomen perinpohjainen tuntemus sekä laaja digitaalinen osaaminen ovat mahdollistaneet useiden merkittävien innovaatioiden..
Pinnalla
Minna Immonen tunnetaan hehkuvista kukkakuvituksistaan, joista on tehty satoja postikortteja. Posti julkaisi 9. toukokuuta viisi Minnan kuvittamaa postimerkkiä, joiden aiheiksi hän valitsi omia lempikukkiaan, mm. ruusupionin, hortensian, unikon, kissankellon ja päivänkakkaran.
Oppaat ja vinkit
Kesä lähestyy – varauduthan tarvitsemiisi joustoihin nouto- ja jakelupalvelussa Nyt kannattaa miettiä kevään tulevia myyntisesonkeja ja varata lisänoudot ajoissa. Huomioithan myös nouto- ja jakelupalvelun tarpeet kesälomien ajaksi ja muutokset hinnoitteluun palvelun keskeytyksessä.
Pinnalla
Postin Yritysasiakaspalvelussa työskentelee kaksi maailmanluokan luistelijaa: Martina Timonen ja Heta Saukkola. Pienestä pitäen jäällä viihtynyt kaksikko tavoittelee kultaa samassa joukkueessa ja työporukassa. - Muodostelmaluistelijalta vaaditaan tietynlaista pelisilmää, yhteistyökykyä ja taitoa hahmottaa, missä kaveri menee, Martina kertoo, - ja tietysti luistelutaitoa. Nämä taidot ovat vieneet..
Verkkokauppa
Smartpost-automaatti lisää asukkaiden ja käyttäjien tyytyväisyyttä kerrostaloissa ja toimistokiinteistöissä Postin Smartpost-pakettiautomaatti on tätä päivää: se tuo verkkokaupan ostokset ja muut pakettitoimitukset suoraan taloyhtiön tai toimistokiinteistön tiloihin vaivattomasti ja pienin kustannuksin.
Verkkokauppa
Verkkokaupan paketit perille yhä nopeammin Verkkokaupan asiakkaiden vaatimukset nousevat koko ajan. Postin uusi palvelu toimittaa tilaukset perille samana päivänä syksystä alkaen pääkaupunkiseudulla.
Markkinointi ja data Oppaat ja vinkit
Henkilötietojen asianmukaiseen käsittelyyn suhtaudutaan Postissa vakavasti. Tähän kuuluu tietojen oikeudenmukainen, läpinäkyvä käsittely sekä tietosuojan periaatteiden tunnustaminen ja noudattaminen. Rekisteröidyn oikeuksia kunnioitetaan ja tietoja käsitellään vain laillisin perustein ja siinä laajuudessa kuin on välttämätöntä Postin tarjoamien palveluiden hoitamiseksi.
Pinnalla
Tiesitkö, että postilaisten joukossa on ainakin yksi taitava muusikko, joka on esiintynyt niin Suomessa kuin Euroopassa? Häntä on nähty ja kuultu myös valkokankaalla ja radiossa.
Asiakascase
Asiakasnäkökulma ratkaisi yrityspostinumeron valinnassa PRH:n (Patentti- ja rekisterihallituksen) asiakkaille Arkadiankadun toimipiste oli tuttu käyntipaikka yli 20 vuoden ajan. Samaiseen osoitteeseen päätyivät myös lähes kymmenellä eri postilokero-osoitteella lähetetyt kirjepostit.
Markkinointi ja data Muuttajat
Muuttajadatan avulla voit lähestyä kohdennetusti juuri niitä kuluttajia, jotka ovat muuttamassa tai muuttaneet. Lue tästä, mihin kaikkeen muuttaja- ja asiakasdataa voi käyttää.
Markkinointi ja data Muuttajat
Innovatiivisesti rakennettu perinteinen suora saavuttaa muita kanavia suurempaa sitoutuneisuutta, paremman vastausprosentin ja siten parempia tuloksia. Kokosimme yhteen vinkit, miten sen teossa onnistut.
Markkinointi ja data Muuttajat
Suomessa muutetaan vuosittain miljoona kertaa. Asiakkaan muuton ei kuitenkaan tarvitse merkitä asiakassuhteen päättymistä. Sen sijaan muuton voi nähdä mahdollisuutena markkinoijalle; muuttajat ovat vastaanottavaista ja ostovalmista kohderyhmää. Yrityksen on tärkeää tuntea muuttajakohderyhmä ja tarjota juuri heille räätälöityä palvelua. Olla oikeassa paikassa, oikeaan aikaan.
Markkinointi ja data
Asiakkaat ovat yrityksen ydin. Ei siis ihme, että hyvä asiakastuntemus on yksi yrityksen menestyksen kulmakivistä. On tiedettävä kenelle, mitä ja miksi tarjotaan. Kuluttaja-asiakkaiden profilointi, eli asiakaskannan tarkka kuvaus, auttaa yritystä omien asiakkaiden erityispiirteiden tunnistamisessa.
Kotipalvelut
Oli kaunis syksy, kun aloitin työt henkilökohtaisena avustajana. Halusin repäistä itseni irti edellisestä työstä, koska se aiheutti paljon stressiä. Olin miettinyt, minkälaista olisi olla henkilökohtaisena avustajana?
Verkkokauppa
Lisää vastaanottajan sähköiset yhteystiedot pakettilähetyksiin Postipaketin paperinen saapumisilmoitus on maksullinen 1.2.2018 alkaen. Vastaanottajan yhteystiedot (nimi, osoite, matkapuhelinnumero ja sähköpostiosoite) kannattaakin aina pyytää mahdollisimman täydellisinä ja toimittaa Postille sähköisessä ennakkotiedossa eli EDI-sanomassa. Suosittelemme käyttämään Postipaketin yhteydessä maksutonta..
Joulu
- Jouluna mieleen tulevat ihmiset, jotka ovat eri elämänvaiheissa olleet merkityksellisiä itselle. Joulukortilla halutaan välittää tätä tunnetta ja pitää yllä ystävyyttä matkojenkin taa, Postin tuotepäällikkö Johanna Rouhe kertoo. Lue lisää Postin joulukorttitutkimuksesta.
Joulu
Joulukorttien lähettämisessä on hienointa tämä: Kun kortin saaja ottaa sen käteensä, tunnustelee ja kääntelee sitä, katselee ja lukee terveiset, niin siinä hetkessä kaikki korttiin lataamani lämpöiset tunteet ja joulumieli siirtyvät suoraan hänen sydämeensä. Kokosin sinulle kolme konstia joilla varmistat, että lämpimät ajatuksesi pääsevät perille ajoissa.
Pinnalla
Suomi 100 -juhlavuoden kunniaksi Arabian taideosastoyhdistys kutsui kaikki Suomen neljäsluokkalaiset oppilaat ideoimaan tulevaisuuden esineitä. Oppilaat saivat suunnitella oman esineensä, ja valitut viisi luokkaa pääsivät toteuttamaan ideansa savesta.
Muu julkaisu
Pyysimme työntekijöiltämme ilmiantoja arjen sankareista. Saimme vastauksena sydämellisiä viestejä täynnä ilotulitusta - esimerkiksi Sannaa kuvailtiin näin:
Pinnalla
Iikka jakoi ja lajitteli postia Lielahdessa. Hän oli Postin ehdokas Vuoden kesätyöntekijäksi. Ei ihme, sillä esimiehensä Tampereen eri työpisteissä kehuvat miestä kilpaa ja myös asiakkaat ovat tyytyväisiä Iikan työhön ja palveluasenteeseen.
Pinnalla
Tapaa henkilöt postimerkkien takana
Pinnalla
Posti kehittää uutta asiakkaiden tarpeisiin - kotiin tarjottavat palvelut tuovat lisää työtä.
Asiakascase
Uusi B-to-B verkkokauppatutkimus kertoo, että digitalisaatio on muuttamassa myös jähmeinä pidettyjä työkalu- ja varaosakaupan jakelukuvioita. Japanilaisen Makitan Suomen maahantuonnissa kehitys näkyy etenkin muutoksina tilaus- ja toimitustavoissa sekä myyntiedustajien työssä.
Pinnalla
Kuvanveistäjä Jasmin Anoschkin toivottaa Suomelle hyvää satavuotissyntymäpäivää. Hän kannustaa muistamaan ystäviä ympäri maailman aidolla kirjeellä tai kortilla, pusuin ja halauksin. Kakun ympärille on ihana kokoontua ystävien kanssa. Jasmin kahvittelee myös omien taideteostensa seurassa.
Pinnalla
Postilaiset tekivät SuomiAreenan MTV-lavalla herkullisia juomia koko perheen kesädrinksukoulussa. Nappaa reseptit talteen!
Kotipalvelut
Posti toteuttaa uusia kotipalveluita Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirille. Yle kävi tutustumassa postityöntekijä Kirsi Europaeuksen työpäivään.
Pinnalla
Yle Summerin Tumen työpäivä postimiehenä - katso video Miten sujuu Suomen tunnetuimpiin tubettajiin lukeutuvalta Yle Summerin juontajalta Tumelta postimiehen työt? No, ihan hyvin ne sujuvat. Tume eli Tuomas Kukkonen oli lajittelemassa paketteja päivän ajan Postin logistiikkakeskuksessa Vantaalla osana Yle Summerin uutta kesäsarjaa, jossa Tume kokeili olla "oikeissa töissä" kymmenessä eri..
Pinnalla
Bonava ja Posti julkistivat joulukuussa 2016 uuden Smartpost-automaattipalvelun pakettien lähettämiseen ja vastaanottamiseen. Bonava tuo Smartpost-automaatit lähivuosina kaikkiin rakennuttamiinsa kerrostaloihin pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella ja Oulussa.
Pinnalla
Anttonia on pyydetty töihin myös jouluna ja muulloin, kun vakituiset työntekijät lomailevat.
Pinnalla Tiedotteet
Vietämme keskimäärin yli kaksi tuntia joka viikko ruokakaupassa. Nyt tuon ajan voi käyttää muuhun itselleen sopivaan tekemiseen ja olemiseen, kun ensimmäisenä Suomessa ruoan verkkokauppaostokset voi tilata suoraan kerrostalojen aulatiloissa oleviin Smartpost-automaatteihin.
Kotipalvelut
Paula Nurmi mittaa kahvia keittimeen Kerttu ja Olli Simolan keittiössä. Hän on toiminnan ihminen ja oikea aarre, kuten Kerttu kuvailee. Paula työskentelee Posti Kotipalveluissa henkilökohtaisena avustajana, joka huolehtii asiakkaiden arjen sujumisesta.
Kotipalvelut
Hyvin harva meistä työikäisistä asuu vanhempana palvelutalossa. Onnellinen ja hyvä elämä kotona on tulevaisuutta, jonka mahdollistavat kotiin saatavat palvelut ja uudet digitaaliset ratkaisut. Palvelut tulevat ihmisen luo, uskoo Tamora Oy:n toimitusjohtaja Jaana Utti.
Tiedotteet
Pakettien hinnoittelupalvelu korvautuu 30.9.2017 mennessä Posti SmartShip -palvelulla Pakettien hinnoittelupalvelu poistuu 30.9.2017 ja siihen mennessä hinnoittelupalvelua paketeille käyttäneiden yritysten tulee ottaa Posti SmartShip käyttöön. Kirjelähetysten hinnoittelupalvelu jatkuu ennallaan. Posti SmartShipillä paketit hinnoitellaan sopimuspalvelujen hinnaston mukaisesti ja lähetetyt paketit..
Pinnalla Tiedotteet
Rakuten mahdollistaa suomalaiset tuotteet Japanin markkinoille
Ympäristö ja vastuu Pinnalla
Petteri Tolvanen toimii ohjelmapäällikkönä WWF:ssä ja harrastaa lintuja vapaa-ajallaankin. Niinpä hän tunnistaa uusien Arktika-postimerkkien linnut lennosta. - Tietysti tunnistan, olen ikäni harrastanut lintuja ja vietän kaiken liikenevän ajan linturetkillä.
Pinnalla
Henkinen muutos on digitalisaation isoin juttu – Palta Digitalisaatio nähdään Postissa yhä enemmän mahdollisuutena. Tulevaisuudessa kilpailuetu löytyy asiakaskokemuksesta. Kun kirjepostin määrä alkoi vuoden 2008 tienoilla vähentyä, moni uskoi sen johtuvan talouden taantumasta. Todelliseksi ja peruuttamattomaksi syyksi osoittautui kuitenkin maailman muuttuminen. Laskut siirtyvät yhä useammin..
Pinnalla
Tervolassa asuva Marika Saari kirjoittaa ja lähettää muutamia postikortteja kerran kuussa. Aktiivinen korttien lähettäminen alkoi noin vuosi sitten. Aiemmin korttien lähettäminen oli lähinnä jäänyt joulukortteihin ja satunnaisiin ystävänpäiväkortteihin.
Tiedotteet
Posti ja SOL ovat perustaneet yhteisen sisälogistiikkapalveluja tarjoavan yrityksen, Flexo Palvelut Oy:n. Kilpailu- ja kuluttajavirasto on antanut hyväksynnän yhteisyritykselle, jolla Posti tavoittelee strategista kasvua sisälogistiikassa. Posti arvioi Flexon tuovan 300 uutta työpaikkaa tänä vuonna. Posti Group Oyj ja Solemo Oy (SOL) allekirjoittivat huhtikuussa sopimuksen yhteisyrityksen..
Tutkimus Tiedotteet
Moni seniori hyötyisi palveluista, joilla voi täydentää muun muassa kunnallista kotihoitoa. Taloustutkimuksen huhtikuussa tekemän tutkimuksen mukaan yksityisiä palveluja ostetaan Suomessa varsin vähän kotiin. Vain 8 % 15−79-vuotiaista vastanneista oli tilannut yksityisiä palveluita kotiin vuoden aikana. Tutkimuksen mukaan 60 % suomalaisista ei tunne oikeutta kotipalveluiden verohelpotuksiin.
Kotipalvelut
Kotihoidossa on tilaa ja tarvetta erilaisille toimijoille, sillä Suomessa on Euroopan vanhin väestö vuonna 2020. Ryhdyimme Posti Kotipalveluissa ratkaisemaan asiaa asiakastarpeesta käsin. Millaisiin tehtäviin asiakkaat tarvitsevat kotona tukea? Huomasimme, että jopa 40 % kotihoidon tehtävistä on arjen askareissa avustamista. Kuntien kotihoidon asiakasmäärä kasvaa, ja samalla kasvaa paine lisätä..
Pinnalla
Postissakin tutuksi tullut tullikoira Dani jäi eläkkeelle Tullikoira Dani juhlisti 31.3. virallista eläköitymispäiväänsä tervehtimällä läheisimmät yhteistyökumppaninsa, Finavian ja Postin. Epäviralliset muodollisuudet järjestettiin Helsinki-Vantaan lentokentällä T2-terminaalissa. Vauhdikas ja iloinen tullikoira otti avosylin vastaan kaikki rapsutukset ja huomionosoitukset. Dani ei piilotellut..
Ympäristö ja vastuu
Posti on mukana maaliskuussa alkaneessa älyliikennekokeilussa, jossa yhdistetään kameroiden ja sensoreiden keräämää tietoa liikenneturvallisuuden parantamiseksi. Kokeneet ammattikuljettajat vakioreitillään keräävät tärkeää tietoa kevään vaihtelevissa keleissä.
Pinnalla
Postin taidepalkinto on postimerkkitaiteen palkinto, joka jaetaan nyt ensimmäistä kertaa. Palkinnon saa kuvanveistäjä Jasmin Anoschkin. Palkintoon kuuluu 10 000 euron rahapalkinto ja postimerkkijulkaisu taiteilijan töistä.
Pinnalla
Lauantain 4.3. Putouksen live-lähetyksessä nähtiin Tulikokeen keskiössä Postin Pakettiautomaatti. Katsojat saivat ennakkoon äänestää Varustelekan ja EMP.fi:n tuotteista ne jotka halusivat suoraan lähetykseen. Näyttelijät saivat tuotteet Postin Pakettiautomaattiin ja näistä heidän piti keksiä laulu. Löytyipä yhden luukun takaa piiloutuneena Minka Kuustonenkin. Katso tästä pätkä Kaisa Helan..
Pinnalla
Posti julkaisee tänä keväänä Suomen luonto -aiheisen postimerkin, jonka kuvitus tulee lasten piirustuskilpailusta. Pikku Kakkonen, Postimuseo ja Posti pyysivät helmikuussa lapsilta satoja piirustuksia, joista kymmenen on valittu yleisöäänestykseen. - Työt olivat toinen toistaan upeampia ja kaikki piirustukset olivat postimerkin arvoisia, mutta karsinta oli tehtävä, raadissa mukana ollut Postin..
Pinnalla
Tutustu uusiin kirjeluokkiin “kalevalaisessa runomitassa”, niin osaat lähetellä ja postitella!
Pinnalla
Lapuan Yrittäjänaiset palkitsivat palvelukuljettaja Vesa Viljasen ystävänpäivänä Lapuan Aurinkoinen Asiakaspalvelija 2017 -palkinnolla.
Pinnalla Tiedotteet
Putous on koko kansan leirinuotio, joka kokoaa ennätysmäärän suomalaisia lauantai-iltaisin tv:n ääreen. Se synnyttää puheenaiheita ja nostaa kansan keskuudesta tunnistettavia hahmoja ja yhdistää kaikenikäisiä. Posti on mukana Putouksen ohjelmayhteistyökumppanina koko kauden ajan yhdessä Varusteleka ja EMP.fi verkkokauppojen kanssa. Kuluttajat valitsevat näiden verkkokauppojen tuotteista ne, jotka..
Asiakascase Pinnalla Tiedotteet
SER-kierrätys, Posti ja Kuusakoski Oy avaavat 6.2. uuden SEIFFI-palvelun, jolla voi kierrättää datalaitteet tietoturvallisesti Postin 1400 palvelupisteen kautta.
Asiakascase
Ympäristöystävällistä, tehokasta ja nopeaa Noin 2 miljoonaa tonnia vuodessa erilaisia materiaaleja käsittelevä ja kierrättävä Kuusakoski haluaa oppia tuntemaan lisää materiaaleja ja kehittää uusia innovaatioita entistä tehokkaampien kierrätysratkaisujen eteen. Jopa 90 prosenttia materiaalista menee kierrätykseen tai hyötykäyttöön. Tiivis yhteistyö Postin kanssa on kestänyt viisi vuotta...
Pinnalla
Asiakaskokemuksen kehittäminen on ollut jo vuosien ajan yksi tärkeimmistä muutoksia ajavista voimista organisaatioissa Päivitä tuote- ja palvelukehitysprosessisi uuteen aikaan ja lähde kokeilemaan palvelumuotoilua sekä haastamaan ajattelutapasi Futuricen ja Tekesin järjestämään ilmaiseen Lean Service Creation tuote- ja palvelumuotoilutyöpajaan — Ahto´17.
Tiedotteet
Tällä viikolla Posti on varautunut jakamaan jopa 40 miljoonaa lähetystä ja yli miljoona pakettia. Postia ja paketteja lajittelee ja jakaa yhteensä noin 17 000 työntekijää, joista 3 200 on joulusesonkiin palkattuja kausiapulaisia.
Joulu Tiedotteet
Joulu
Jouluun kuuluu olennaisena osana joulufiilistely. Joulun valmistelu on henkilöstä riippuen, joko tärkeä osa aitoa joulukokemusta tai pieni stressin aihe. Kokosimme yhteen joulun muistilistan, johon keräsimme asioita, jotka yleensä kuuluvat joulukuuhun ja joulun tuloon.
Pinnalla
Millaista on työskentely Postilla? Kaksi traineesta asiantuntijaksi edennyttä postilaista kertovat uratarinansa.
Oppaat ja vinkit
Kuljetuksen tarkistuslistan avulla voit käydä läpi rahtikuljetuksen vaiheet tilauksesta lähetyksen vastaanottamiseen. Näin voit varmistaa omalta osaltasi kuljetuksen sujuvan matkanteon. Saat mm. tietää: Mitä rahtikirjan täyttämisessä on hyvä ottaa huomioon Miten rahditusperusteet liittyvät tilausprosessiin Ota näppärä check-list talteen.
Pinnalla Joulu
Suomessa joulupostimerkkejä on ollut saatavana jo vuodesta 1973 alkaen, eli nyt on peräti 43. vuosi. Aika kivasti meiltä. Tänään julkaistaan joulutervehdykselle ihan oma ikimerkki, tällä kerralla helpottamaan juhlaa eikä arkea.
Tutkimus
Kortti ja kirje liitetään vahvasti positiivisiin, henkilökohtaisiin tunteisiin, selviää IROResearchin Postille toteuttamasta tutkimuksesta. Siinä missä sosiaalinen media on arkipäiväistynyt, on kortin ja kirjeen arvo yksilöllisyydessä ja henkilökohtaisuudessa.
Asiakascase
Noin 2 miljoonaa tonnia vuodessa erilaisia materiaaleja käsittelevä ja kierrättävä Kuusakoski haluaa oppia tuntemaan lisää materiaaleja ja kehittää uusia innovaatioita entistä tehokkaampien kierrätysratkaisujen eteen. Jopa 90 prosenttia materiaalista menee kierrätykseen tai hyötykäyttöön. Tiivis yhteistyö Postin kanssa on kestänyt viisi vuotta.
Asiakascase
”Soneran ja TeleFinlandin verkkokaupoissa kello 18 mennessä tehdyt tilaukset kerätään varastolla samana iltana ja asiakkaat saavat tilaamansa puhelimen pääsääntöisesti jo seuraavana päivänä Postin pakettiautomaattiin. Nopean toimituksen lisäksi panostamme erityisesti asiakaskysynnän ja -toiveiden mukaiseen valikoiman kehittämiseen”, sanoo Soneran laiteliiketoiminnasta vastaava johtaja Markku..
Pinnalla
Postin strategiahankkeet saivat lokakuussa vahvistusta neljästä nuoresta osaajasta, kun syksyn 2016 trainee-ohjelma pyörähti käyntiin. Puolen vuoden ohjelmassa traineet pääsevät käsiksi muutoshallintaan ja projektien vetämiseen tiiviissä yhteistyössä projektijohdon kanssa.
Oppaat ja vinkit
Webinaari 7.3.2018: Seurattavien kirjeiden lähettäminen Posti SmartShip -tilauskanavasta HUOM. palveluihin on tullut muutoksia vuoden 2019 aikana. Pika- ja arvokirjeistä löydät tietoa myös Kirjepalvelujen nettisivulta. Muutoksista huolimatta webinaarissa on edelleen käyttöön liittyvää ajantasaista tietoa. Ota käyttöön ja tutustu miten Posti SmartShip -tilauskanavasta lähetetään seurattavia..
Asiakascase
Pikavippien kanssa ei joudu kuin ongelmiin. Nopeilla luotoilla rahoitetaan vain kaikkea turhaa. Alan toimijoiden taustat ovat hämärän peitossa. Ei suinkaan! IPF Digital Finland Oy:n haluaa olla suunnannäyttäjänä kohti vastuuntuntoista ja asiakaslähtöistä luotonantotapaa. Toukokuusta 2016 saakka asiakkaat ovat voineet tunnistautua ja jättää luottohakemuksen yli 600 postissa. Luottohakemuksen..
Pinnalla
Vielä on ruskaa puissa, mutta pian maa peittyy keltaisiin lehtiin. On aika tarttua haravaan ja hoitaa syystyöt kuntoon. Tänä vuonna postimies Pena haravoi Postin väreissä, tutun mummon pihalla. Samalla pihalla, jossa kesällä leikkasi nurmikon kerran viikossa. Mummon ei tarvitse asiasta huolehtia ja sukulaiset satojen kilometrien päässä tietävät asian hoituvan. Tehtäväsarkaa Penalle olisi myös..
Asiakascase
Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus Palkeet on tehnyt OpusCapitan kanssa sopimuksen ohjelmistorobotiikan ratkaisun toimittamisesta. Hankinnan myötä käynnistyy yksi Suomen ensimmäisistä julkisen sektorin ohjelmistorobotiikan hankkeista. Palkeiden ohjelmistorobotiikkaprojekti on osa valtioneuvoston digitalisoinnin kärkihanketta.
Pinnalla
Aavemaisesti leijuva syysaamun usva vastakynnetyn pellon päällä, hiljainen kyläraitti, soran rapina postiauton alla. Postimies Penalla on allaan varsinainen maisemakonttori, vaikka työ onkin muuta kuin maisemien ihailua entisillä kotikonnuilla.
Pinnalla
Postimies Penan vapaa-aikaan on kuulunut jo useita vuosia futisjunnujen valmentaminen. Jalkapallossa säännöt ovat kaikille samat, ja Kaikki pelaavat -ajatus sekä reilun pelin henki ovat johtoajatuksia.
Pinnalla
Postimies Pena on nähnyt monia muutoksia postinjakajan urallaan. Postilaukun sisältö pysyi pitkään melko samana, paitsi viime vuosina. Reppu on keventynyt uhkaavasti ja siihen on selkeä syy: sähköpostit, sähköiset laskut ja some eli sosiaalinen media. Paperisia viestejä uhkaa ennen pitkää sukupuutto.
Tutkimus
Jokaisessa kodissa on hyvin todennäköisesti paikka, johon päivän posti laitetaan lähempää tutustumista varten. Fyysinen posti on näkyvillä pitkään, monesti useita päiviä. Postia käsitellään useita kertoja ja sitä siirretään huoneiden välillä. Postin kautta saadut laskut myös maksetaan yleisemmin eräpäivään mennessä kuin sähköpostitse vastaanotetut. Mitä mieluisammasta lähettäjästä on kyse, sitä..
Tiedotteet
Sujuvat postipalvelut tekevät yrityksen arjesta toimivaa. Posti on perustanut yritysasiakkaille lähetysten postituspisteitä jo 16 paikkakunnalle. Kesällä uusia yrityspisteitä perustetaan verkostoon yhdeksän. Yrityspisteet sijoitetaan yrityskeskittymien lähelle, missä ei usein ole muita Postin palvelupisteitä. Yritysten tarpeisiin suunnitellusta yrityspisteestä voi lähettää jonottamatta valmiiksi..
Tutkimus
Postin ystävänpäiväkortin kampanjan tavoite toteutui hienosti. Suomalaiset lähettivät ystävänpäiväkortteja enemmän kuin edellisinä vuosina ja kampanja lisäsi entisestään kiinnostusta korttien lähettämiseen. Tämän lisäksi mainonnasta pidettiin ja se huomattiin. Kampanjan vahvana veturina toimi laajan kohderyhmän Postinen. Kampanjassa käytettiin laajasti eri medioita. Monikanavaisuus ja materiaalin..
Ympäristö ja vastuu
Posti osallistuu Liikenneviraston pintakelirikkoseurantaan. Avoimen nettikartan kautta jaettu tieto ajokelvottomista sorateistä auttaa erityisesti puunkuljettajia. Viime vuoden keväällä Oriveden, Ruoveden ja Mänttä-Vilppulan alueilla ensikerran toteutettu kelirikkoseuranta saa jatkoa. Paraikaa postinjakajat havainnoivat tiestön kuntoa omilla postireiteillään. Edellisvuoden tapaan autoissa on..
Asiakascase
Älykkäitä ratkaisuja verkkokaupan toimitusketjuun. Hong Kong tarvitsi laajan tuotevalikoiman ja kasvavien pääomakustannusten vuoksi verkkokauppansa varastointiin ja toimituksiin uuden toimintamallin. Postin kehittämä ratkaisu nosti tehokkuutta ja kasvatti myyntiä yli 20 %.
Pinnalla
Muistathan, että voit tarjota asiakkaillesi kotiinkuljetuksen ja Postista tai pakettiautomatista noutamisen lisäksi kaksi muuta suosittua toimitustapaa: Nouto myymälästä ja Postin toimitus työpaikalle.
Tiedotteet
Toimitamme noudettavat paketit pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa noutopisteisiin myös lauantaisin. Kuluttaja-asiakkaasi saavat perjantaina käsitellyn paketin noudettavakseen heti lauantaina. Kuluttajat ovat ottaneet tämän palvelun erittäin hyvin vastaan. Loppuvuoden kokeilussamme suurin osa lähetyksistä noudettiin heti viikonlopun aikana tai viimeistään maanantaina, lauantain ollessa..
Tiedotteet
Muistathan, että kuljetustilaus kannattaa tehdä aina sähköisesti esim. Prinetissä tai nettilomakkeella posti.fi/kuljetustilaus. Tällöin niistä ei veloiteta käsittelymaksua. Puhelimella ja sähköpostilla tehtävistä kuljetustilauksista veloitetaan 1.2.2016 alkaen käsittelymaksu 6,50 euroa/kuljetus. Käsittelymaksu ei koske tilauksia, jotka on tehty sähköisen kanavan, esimerkiksi Prinetin kautta...