Palaa: Posti.fi

Digitaalinen murros tarvitsee lisää empatiaa

8.4.2021

Postin tuore digitaalisen palvelumuotoilun vetäjä Juho Paasonen haluaa nostaa ihmisen pääosaan digitalisaatiossa. Juho Paasosen työuralle on mahtunut monia globaalisti tunnettuja työnantajia, muun muassa Nokia, Zalando ja maaliskuuhun 2019 asti Google. Siellä hän luotsasi uutta yksikköä, joka kehitti tulevaisuuden etätyön muotoja. Huhtikuusta lähtien palkan on kuitenkin maksanut Posti. Mistä..

Vastuullisuuden trendit vuonna 2019 – neljä neuvoa yrityksille

8.4.2021

Digimurros ja ilmastonmuutos haastavat jokaisen organisaation. Futuristi Ed Gillespiellä on kuitenkin tarjota yrityksille kasvuresepti: kun palvelet koko yhteiskuntaa, menestyt.

Nöyrä mutta rohkea – Postin historiallinen käännekohta vaatii molempia

8.4.2021

Mikä yhdistää asiakaskokemusta ja brändin rakentamista? Molempiin vaaditaan rohkeutta – ja vähintään saman verran nöyryyttä.

Postin uusi toimitusjohtaja Turkka Kuusisto: Posti hakee kasvua paketeista, verkkokaupasta ja logistiikasta

8.4.2021

Rahdin laskujen ulkoasu uudistuu

8.4.2021

Rahdin laskun ulkoasu uudistuu ja laskun sisältöön tulee parannuksia. Uudistuksen myötä voit halutessasi yhdistää yhdelle laskulle kaikki rahdin sopimusnumerot, sekä muut Postin laskuttamat palvelut. Uudella laskulla näet mm. erittelyn käyttämistäsi lisäpalveluista, sekä eri sopimusnumeroilla lähetetyt ja laskutetut palvelut. 

Postimies Pena ja visainen postilaki

8.4.2021

Kun postimies Pena lähtee laukkunsa kanssa jakelureitilleen, ei mielessä päällimmäisenä välttämättä pyöri postilaki. Penan matkassa mummolle kulkevat kortti tyttärenpojalta ja kirje pankista, kirjakerhon kirja pahvikuoressaan sekä jo 1950-luvulta alkaen tilattu aikakauslehti. Penan postilaukussa nämä kaikki ovat saman arvoista postia, sitä ne ovat myös mummolle.

Postilla on tärkeä rooli huoltovarmuuden ylläpitäjänä

8.4.2021

Valtioneuvosto julkaisi viime viikolla valmiuslain käyttöön ottamisen yhteydessä listan Suomen huoltovarmuuden kannalta kriittisistä toiminnoista. Huoltovarmuus tarkoittaa, että yhteiskunnan välttämättömät perustoiminnot turvataan vakavissa häiriötilanteissa ja poikkeusoloissa.

Lisää brändisi näkyvyyttä personoidulla postikuorella

8.4.2021

Digitalisaatio on muuttanut viestien ja laskujen lähettämistä siten, että ne lähetetään aikaisempaa useammin sähköisesti. Onko siis perinteinen postittaminen jäänyt jo historiaan? Eipä suinkaan.

Poikkeusaikojen arjen sankarit

8.4.2021

Koronakriisi on herättänyt meidät näkemään uudella tavalla yhteiskunnan arjen ja perustoimintojen pyörittämisen tärkeyden. Se, mikä tuntui tammikuussa itsestäänselvyydeltä, on muuttunut välttämättömyydeksi, jotta yhteiskunnan pyörät pyörivät myös tänään kriisin keskellä.

Rahtipalvelut mukaan koronataisteluun: pisarasuojien toimitukset käyntiin pikavauhtia

8.4.2021

Postin pitkäaikainen asiakas, Pieksämäellä sijaitseva kassapöytien ja kassa-aluekalusteiden valmistaja Oy Checkmark Ltd tarvitsi nopeasti apua pisarasuojien toimittamiseksi HOK-Elannon Etelä-Suomen alueen päivittäistavaramyymälöihin.

Vuoden kesätyöntekijäksi valittu Inka osoitti esimiestaitonsa Postin Rahtipalveluissa

8.4.2021

Posti palkitsee vuosittain työyhteisön ja asiakkaiden palautteiden ja ehdotusten perusteella Vuoden kesätyöntekijän. Tänä vuonna tittelin sai logistiikkainsinööriopiskelija Inka Brunner, joka työskenteli kesän Rahtipalveluiden ajojärjestelyssä Mikkelissä.

Näppärästi kulkee jättirekka

8.4.2021

Tommi Mattila ajaa yövuoroja melkein 34-metrisellä ja kokonaismassaltaan lähes 70 tonnisella HCT-yhdistelmällä.

Rahtipalveluiden työturvallisuus kipuaa kohti alan kärkeä

8.4.2021

Head of Safety Marjo Rehn kertoo, kuinka saimme työtapaturmien määrän, vakavuuden ja tapaturmista johtuvien sairauspäivien määrän laskuun.

Ihmishengen pelastanut kuljettaja Anita: ”Älä aja ohi, vaan pysähdy ja tarkista, onko hätä!”

8.4.2021

Postin rahtia Oulusta kolmostietä etelään päin ajaneen kuljettajamme Anita Paasikonnun kiireet loppuivat siihen, kun hän moottoritiellä näki edessään henkilöauton poikittain valot päällä.

Rahtikuljettaja Anita Paasikonnusta Vuoden 2020 Sankari

8.4.2021

Ihmishengen marraskuun alussa pelastanut rahtikuljettajamme Anita Paasikontu valittiin tiistaina Vuoden 2020 Ammattina Sankari -kampanjan voittajaksi.

Onnea valmistuneille JAMK-kuljetusosaajille!

8.4.2021

Keväällä 2019 alkanut postilaisille räätälöity JAMK-Kuljetusosaajien koulutus sai marraskuussa hienon päätöksen, kun 19:ää vastavalmistunutta kuljetusosaajaa juhlittiin valmistujaistilaisuudessa.

Lähihoitajan opinnoista kuljetusalan ammattilaiseksi

8.4.2021

20-vuotias postilainen Patriicia Paavilainen on jo tottunut siihen, että päät viereisissä autoissa kääntyvät, kun hän kurvaa yhdistelmärekalla paikalle.

Tunnetko asiakkaasi? Kasvattamalla asiakasymmärrystä lisäät myyntiä ja uusasiakashankintaa

22.5.2019

Tehokas markkinointi ja myynti edellyttävät dataa ja ymmärrystä. Lisäksi voimaan tullut GDPR eli tietosuoja-asetus asettaa entistä kovempia vaatimuksia rekisterinpitäjille, joilla on nykyisin velvollisuus pitää asiakastiedot ajantasaisina.

Rengasmainokset löytävät oikeisiin osoitteisiin Kontaktin avulla

6.5.2019

Syksy ja kevät ovat renkaidenvaihdon sesonkia ja myös Vannetukku Oy:n markkinoinnissa ja myynnissä erityisen kiireistä aikaa. Rengasmainokset ja kutsut renkaidenvaihtoon lähtevät liikkeelle juuri renkaiden vaihtoajan kynnyksellä, jotta asiakkaat ehtivät tarkistaa rengastilanteensa ja tehdä tilauksensa ajoissa ennen ensilumia tai keväällä lumien sulettua.

Kuusi syytä valita suoramainos

6.5.2019

Markkinointialan trendikatsauksissa jylläävät dataohjautuvuus, automaatio, tekoäly ja ylipäätään kaikki uusi ja digitaalinen. Painetulla suoramarkkinoinnilla on kuitenkin edelleen oma vahva sijansa ihmisten arjessa. Tutkimustieto kertoo, että printtisuora on usein nimensä mukaisesti suorin tie asiakkaiden tietoisuuteen.

Virpi Pekkalan pääsiäis-postimerkit kertovat tarinan

10.4.2019

Pääsiäinen on hyvä aika muistaa ystäviä ja läheisiä postikorteilla. Tänä pääsiäisenä kortteihin voi liimata taiteilija Virpi Pekkalan suunnittelemat hyväntuuliset postimerkit, joiden pääosassa seikkailevat pääsiäisnoita, -pupu ja -tipu. Pekkalan sympaattiset hahmot ovat monille tuttuja tuhansista postikorteista.

Teoria sikseen, miten datavetoisuus näkyy arjessa?

1.4.2019

Data-driven on ollut digipalvelukehityksen trendisana jo pitkään, mutta harvoin sen soveltamisesta arjessa puhutaan konkretian tasolla. Konseptuaalisesti datavetoinen design- ja sovelluskehitys on helppo ymmärtää: hyödynnetään dataa ja analytiikkaa palveluiden suunnittelussa, muotoilussa, päätöksenteossa sekä itse sovelluksen tai palvelun kehittämisessä niin paljon kuin mahdollista.

Tutkimus: Suoramainos jää mieleen

7.2.2019

Tutkimusten mukaan osoitteeton suoramainonta on kanava, jossa mainokset muistetaan spontaanisti kaikkein parhaiten. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Imatran kadut kuntopuntarissa

6.2.2019

Postin Katudata-palvelua käytettiin kesällä 2018 apuna Imatran katuverkoston kuntokartoituksessa. Palvelu keräsi myös tietoa liikennemerkkien määrästä ja sijainnista katujen varsilla. Kartoituksessa kerätty tieto luo perustaa muun muassa kaupungin tulevien asfaltointitöiden suunnittelulle.

Viisi teesiä työn ja yhteiskunnan tulevaisuudesta

28.1.2019

Esko Kilpi on yksi maamme kansainvälisesti arvostetuimpia digitaalisen työn tutkijoita. Lisäksi hän on poikkeuksellisen vangitseva puhuja, jolta löytyy punnittuja näkemyksiä muun muassa yhteisöllisestä osaamisesta, vaikeiden ongelmien työstämisestä sekä työn ja johtamisen tulevaisuudesta. Kilpi jakoi visioitaan Postin tapahtumassa. Tässä osa hänen teeseistään.

Vastuullinen markkinointi – sanahelinää vai kassan kilinää?

13.12.2018

Vastuullisuusajattelun muuttuminen yritysten ja ihmisten jokapäiväisiksi teoiksi on asia, josta kiittää koko maapallo. Markkinoinnin puolella vastuullisuus edellyttää paljon muutakin kuin hyvien tekojen viestimistä – myös omien toimintatapojen pitää kestää päivänvaloa.

Avustajan tärkeä ominaisuus on taito kuunnella

5.12.2018

Henkilökohtainen avustaja toi Karin elämään itsenäisyyttä ja vähensi ikääntyvien vanhempien täyttä vastuuta arjen sujumisesta. Liikuntavammaisuus ei olekaan estänyt Karia opiskelemasta tai osallistumasta harrastelijateatteriin. - Asenne on tärkeä. Vamma ei ole este, vaan mahdollisuus löytää ratkaisuja, toteavat Kari ja avustaja Meeri Posti Kotipalveluista. Kari kävi avustajan kanssa tuoreeltaan..

Löydä tarkoitus, niin menestyt

20.11.2018

Futuristi Ed Gillespie kävi lokakuun lopussa Posti Next -tapahtumassa ravistelemassa kuulijoitaan maailman muutoksesta. Satikutia saivat etenkin datataloutta hallitsevat internet-jätit. Hänen kasvureseptinsä yrityksille on selvä: kun palvelet koko yhteiskuntaa, menestyt. Ed Gillespie on futuristi, kirjailija ja vastuullisuuden asiantuntija, joka puhuu isoista aiheista: ilmastonmuutoksesta,..

Kysely: Vain murto-osa vähittäiskaupan pk-yrityksistä käyttää markkinoinnin automaatiota

13.11.2018

Uudet markkinoinnin työkalut ja asiakasrekisterien parempi ylläpito voivat tarjota vähittäiskaupan pk-yrityksille runsaasti käyttämättömiä tehostamismahdollisuuksia.

”Relevanssi voittaa aina frekvenssin” – kolme pointtia markkinoijalle

5.11.2018

Markkinointia palvelevien kanavien, datan, teknologioiden ja työkalujen määrä on kasvanut viime vuosina valtavasti. Samaan tahtiin on mullistunut myös tapa tehdä markkinointia. Ydin on kuitenkin säilynyt ennallaan. Markkinoinnin tavoite on yhä kasvattaa kysyntää kertomalla asiakkaille merkityksellistä tietoa ja tarinoita, jotka herättävät kiinnostuksen ja vahvistavat luottamusta.

Katjan kotikäynneillä asiakas tulee nähdyksi

26.10.2018

Posti Kotipalveluiden moniammatillinen tiimi vastaa jokaisen asiakkaan yksilöllisiin elämäntilanteisiin. Posti Kotipalvelut tarjoaa sekä hoidollista että kuntouttavaa kotihoitoa, jota voivat kuntien lisäksi tilata yksityisasiakkaat. Vanhustyön asiantuntija, geronomi, Katja huolehtii, että jokainen saa elää kotonaan oman näköistään elämää. Silloin kun ollaan asiakkaan luona, hän tulee nähdyksi ja..

Onko markkinointipaletissasi sijaa empatialle?

3.10.2018

Brändin kehittämisen ja arkisen kampanjatyön tuoksinassa me markkinoijat kiinnitämme liian vähän huomiota siihen, mitä asiakkaat oikeasti haluavat. Iso osa kuluttajista ei esimerkiksi toivo lisää mainoksia missään kanavassa. Heille yrityksen lähettämä viesti on yleensä vain turhake, jonka voi blokata tai jättää huomiotta. Ilmiöön on kuitenkin yksi vastalääke.

Tutkimus: suoramarkkinoinnin kanavasuunnitelmat ja kuluttajien toiveet eivät kohtaa

24.9.2018

Postin ja IRO Researchin tutkimukset osoittavat, että markkinointipäättäjien ajatukset kohdennetun asiakkuusviestinnän tulevista kanavavalinnoista ovat kaukana kuluttajien toiveista. Ne ovat ristiriidassa myös markkinointipäättäjien omien kuluttajakokemusten kanssa.

POP Vakuutus tavoittaa muuttajat siellä, missä tarve on suurin

21.9.2018

Markkinointi kannattaa sijoittaa sinne, missä se tarjoaa asiakkaalle eniten hyötyä. Widget-mainos muuttoilmoituslomakkeen kyljessä on osoittautunut POP Vakuutukselle tehokkaaksi keinoksi kotivakuutusten markkinointiin.

Kotikuntoutus on tuonut Railille liikkumisen iloa ja toimintakykyä

18.9.2018

Railin tuikkivat silmät ovat vastassa toiminta- ja fysioterapeutti Juusoa Posti Kotipalveluista. Juuso on kuntouttanut Railia maaliskuusta lähtien hänen kotonaan Vantaalla. - Tyttäret sanovat, että kuntoni on ihan toisenlainen kuin alussa. Silloin en päässyt helposti sängystä ylös, mutta nyt se käy ilman apuvälineitäkin. Kahvat ovat silti tärkeitä tuomassa varmuutta. Eihän siitä mitään tulisi,..

Vähemmän vakoilua, enemmän luottamusta – kuinka tavoittaa kuluttajat vastuullisemmin

12.9.2018

Kevään kestokauhistus GDPR on nostanut vastuullisuuden myös markkinointipiirien puheenaiheeksi. Yrityksissä on huomattu, että markkinointia ei kannata perustaa vain stalkkaamalla saatuihin asiakastietoihin tai kohdeyleisöjä häiritsevään mainontaan. Markkinoinnin työkalupakista löytyy vastuullisempiakin keinoja käyttää dataa ja puhutella asiakkaita.

Taloyhtiöiden asukkaat suosivat Smartpost-automaattia

28.8.2018

Käyttäjät suosittelevat automaattia tutuilleen. Asuin- ja toimistokiinteistöjen tiloihin asennettuja Smarpost-automaatteja löytyy nyt jo monelta paikkakunnalta. Jopa 65,9 % suosittelisi kiinteistössään olevaa automaattia tutuilleen. Muun muassa näin asukkaat kommentoivat palvelua kesällä tehdyssä kyselyssä:  "Aivan upea idea saada paketit omaan rappuun.” "Smartpost-automaatti on aivan loistava..

Kansallispukuja postimerkeissä

13.7.2018

  Kansallispukuja postimerkeissä, komeroiden kätköissä ja kokoelmassani Posti toteutti yhdessä Suomen Kansallispukukeskuksen kanssa kansallispukuaiheiset uutuuspostimerkit. Huippua! Merkeissä esitellään 2000-luvulla tarkistetut eli uudelleen kootut Uskelan ja Jääsken naisten kansallispuvut. 

Katudatan kerääminen ja analysointi tuottaa tehokkaampia ja älykkäämpiä liikenneratkaisuja

28.6.2018

Postilla on maan kattava jakeluverkosto, joka tavoittaa kaikki lähetysten vastaanottajaosoitteet Suomessa. Ajattele, tämä verkosto ajoneuvoineen keräämässä katudataa, eli tietoa liikenteestä, tiestön ja ympäristön kunnosta kaikkialla Suomessa. Tämä on yksi esimerkki uusista ratkaisuista, joita Postin datapalvelut kehittää. Tavoitteena sujuvampi arki.

Älykaupunki Espoo — Katudata tehostaa katujen hoitoa

27.6.2018

Postin kattavaa jakeluverkostoa voi käyttää moneen tarkoitukseen. Espoossa Posti tuottaa päivittäisen jakelutyönsä yhteydessä tilannekuvaa katujen kunnossapidon tarpeisiin. Kaupungin infrapalvelupäällikkö Toni Korjuksen mukaan ajantasainen katudata ja keliennusteet auttavat kohdistamaan toimenpiteet paikkoihin, joissa niistä on eniten apua katujen käyttäjille.

Postipaketin lauantaijakelu tavoittaa jo 40 % suomalaisista

12.6.2018

Verkko-ostosten lauantaitoimitukset jo 2,3 miljoonalle suomaiselle Laajensimme Postipaketin lauantaitoimituksia kolmelle uudelle paikkakunnalle: Jyväskylään, Lahteen ja Poriin.   Perjantaina jakeluun saapuneet Postipaketit toimitetaan heti lauantaiksi kuluttajille automaatteihin tai posteihin noudettavaksi. Etenkin verkkokauppiaat voivat parantaa tällä toimitusnopeuttaan ja..

Katudata - usein kysyttyä

12.6.2018

  Mikä on Katudata-tilannekuvapalvelu? Katudata-tilannekuvapalvelu on älykäs ratkaisu teiden ja ympäristöinfran tehokkaampaan kunnossapitoon.

Kuinka data tekee arjesta helpompaa? Esittelyssä kolme innovaatiota

11.6.2018

Data ja datankäyttö ovat kasvaneet räjähdysmäisesti ja kehitysvauhti vain kiihtyy. Kaikkien palveluntuottajien yhteisenä haasteena on se, kuinka saadaan tämä data tekemään arjesta helpompaa. Myös Posti läpikäy historiansa suurinta murrosta. Mittavat verkostot, suomalaisten ja Suomen perinpohjainen tuntemus sekä laaja digitaalinen osaaminen ovat mahdollistaneet useiden merkittävien innovaatioiden..

Asiakasrekisterisi voidaan vielä korjata GDPR:n mukaiseksi

24.5.2018

Pöhinää, paniikkia ja epätietoutta. EU:n tietosuojalain eli GDPR:n voimaan astuminen on puhuttanut pitkän aikaa ja valmistautumista on tehty. Ei kannata kuitenkaan tehdä hätiköityjä ratkaisuja, vaikka esimerkiksi asiakasrekisteristäsi puutuisikin vielä markkinointilupia tai kaikki asiakastiedot eivät mahdollisesti olisikaan täydellisesti oikein.

Minna Immonen saa kukkien sävyt hehkumaan

9.5.2018

Minna Immonen tunnetaan hehkuvista kukkakuvituksistaan, joista on tehty satoja postikortteja. Posti julkaisi 9. toukokuuta viisi Minnan kuvittamaa postimerkkiä, joiden aiheiksi hän valitsi omia lempikukkiaan, mm. ruusupionin, hortensian, unikon, kissankellon ja päivänkakkaran.

Nouto- ja jakelupalvelu joustaa myyntisesongeissa ja loma-aikoina

12.4.2018

Kesä lähestyy – varauduthan tarvitsemiisi joustoihin nouto- ja jakelupalvelussa Nyt kannattaa miettiä kevään tulevia myyntisesonkeja ja varata lisänoudot ajoissa. Huomioithan myös nouto- ja jakelupalvelun tarpeet kesälomien ajaksi ja muutokset hinnoitteluun palvelun keskeytyksessä.

Arjen sankarit: Muodostelmaluistelu on yhteistyötä

5.4.2018

Postin Yritysasiakaspalvelussa työskentelee kaksi maailmanluokan luistelijaa: Martina Timonen ja Heta Saukkola. Pienestä pitäen jäällä viihtynyt kaksikko tavoittelee kultaa samassa joukkueessa ja työporukassa. - Muodostelmaluistelijalta vaaditaan tietynlaista pelisilmää, yhteistyökykyä ja taitoa hahmottaa, missä kaveri menee, Martina kertoo, - ja tietysti luistelutaitoa. Nämä taidot ovat vieneet..

Smartpost-automaatti on tätä päivää

23.3.2018

Smartpost-automaatti lisää asukkaiden ja käyttäjien tyytyväisyyttä kerrostaloissa ja toimistokiinteistöissä Postin Smartpost-pakettiautomaatti on tätä päivää: se tuo verkkokaupan ostokset ja muut pakettitoimitukset suoraan taloyhtiön tai toimistokiinteistön tiloihin vaivattomasti ja pienin kustannuksin.

Posti Fast Track – saman päivän toimitus kuutena päivänä viikossa

19.3.2018

Verkkokaupan paketit perille yhä nopeammin  Verkkokaupan asiakkaiden vaatimukset nousevat koko ajan. Postin uusi palvelu toimittaa tilaukset perille samana päivänä syksystä alkaen pääkaupunkiseudulla.

Tietosuoja Postissa

15.3.2018

Henkilötietojen asianmukaiseen käsittelyyn suhtaudutaan Postissa vakavasti. Tähän kuuluu tietojen oikeudenmukainen, läpinäkyvä käsittely sekä tietosuojan periaatteiden tunnustaminen ja noudattaminen. Rekisteröidyn oikeuksia kunnioitetaan ja tietoja käsitellään vain laillisin perustein ja siinä laajuudessa kuin on välttämätöntä Postin tarjoamien palveluiden hoitamiseksi.

Kunnalle säästöjä kotihoidon tehtäviä ulkoistamalla

9.3.2018

Väestön ikääntyminen kasvattaa kotona tarjottavien hoitopalveluiden tarvetta ja kustannuksia huomattavasti. Tiedätkö sinä, mihin kotihoidon palveluissanne työskentelevien hoitajien työaika nyt kuluu?

Posti-Paten X Factor

9.3.2018

Tiesitkö, että postilaisten joukossa on ainakin yksi taitava muusikko, joka on esiintynyt niin Suomessa kuin Euroopassa? Häntä on nähty ja kuultu myös valkokankaalla ja radiossa.

Yrityspostinumero – tyylikästä, kätevää ja asiakkaita palvelevaa

21.2.2018

Asiakasnäkökulma ratkaisi yrityspostinumeron valinnassa PRH:n (Patentti- ja rekisterihallituksen) asiakkaille Arkadiankadun toimipiste oli tuttu käyntipaikka yli 20 vuoden ajan. Samaiseen osoitteeseen päätyivät myös lähes kymmenellä eri postilokero-osoitteella lähetetyt kirjepostit.

Neljä myyttiä perinteisestä suorasta

16.2.2018

Ovatko perinteisen suoramainonnan päivät luetut? Uusien digitaalisten kanavien ja sovellusten keskellä saatetaan olettaa, että perinteisen printtisuoran päivät ovat luetut. Se on kuitenkin yksi myytti useista niistä, joita perinteiseen suoramainontaan liitetään.

Näin hyödynnät muuttajadataa käytännössä

16.2.2018

Muuttajadatan avulla voit lähestyä kohdennetusti juuri niitä kuluttajia, jotka ovat muuttamassa tai muuttaneet. Lue tästä, mihin kaikkeen muuttaja- ja asiakasdataa voi käyttää.

Näin teet vaikuttavan suoran

16.2.2018

Innovatiivisesti rakennettu perinteinen suora saavuttaa muita kanavia suurempaa sitoutuneisuutta, paremman vastausprosentin ja siten parempia tuloksia. Kokosimme yhteen vinkit, miten sen teossa onnistut.

Miljoona muuttoa, miljoona mahdollisuutta

15.2.2018

Suomessa muutetaan vuosittain miljoona kertaa. Asiakkaan muuton ei kuitenkaan tarvitse merkitä asiakassuhteen päättymistä. Sen sijaan muuton voi nähdä mahdollisuutena markkinoijalle; muuttajat ovat vastaanottavaista ja ostovalmista kohderyhmää. Yrityksen on tärkeää tuntea muuttajakohderyhmä ja tarjota juuri heille räätälöityä palvelua. Olla oikeassa paikassa, oikeaan aikaan.

Asiakasprofilointi avaimena myyntimenestykseen

15.2.2018

Asiakkaat ovat yrityksen ydin. Ei siis ihme, että hyvä asiakastuntemus on yksi yrityksen menestyksen kulmakivistä. On tiedettävä kenelle, mitä ja miksi tarjotaan. Kuluttaja-asiakkaiden profilointi, eli asiakaskannan tarkka kuvaus, auttaa yritystä omien asiakkaiden erityispiirteiden tunnistamisessa.

Henkilökohtainen avustaja Pirjo hyppäsi tuntemattomaan

5.1.2018

Oli kaunis syksy, kun aloitin työt henkilökohtaisena avustajana. Halusin repäistä itseni irti edellisestä työstä, koska se aiheutti paljon stressiä. Olin miettinyt, minkälaista olisi olla henkilökohtaisena avustajana?

Näin vältyt paperisen saapumisilmoituksen maksullisuudelta

12.12.2017

Lisää vastaanottajan sähköiset yhteystiedot pakettilähetyksiin Postipaketin paperinen saapumisilmoitus on maksullinen 1.2.2018 alkaen. Vastaanottajan yhteystiedot (nimi, osoite, matkapuhelinnumero ja sähköpostiosoite) kannattaakin aina pyytää mahdollisimman täydellisinä ja toimittaa Postille sähköisessä ennakkotiedossa eli EDI-sanomassa. Suosittelemme käyttämään Postipaketin yhteydessä maksutonta..

Joulukortti on merkityksellinen

11.12.2017

  - Jouluna mieleen tulevat ihmiset, jotka ovat eri elämänvaiheissa olleet merkityksellisiä itselle. Joulukortilla halutaan välittää tätä tunnetta ja pitää yllä ystävyyttä matkojenkin taa, Postin tuotepäällikkö Johanna Rouhe kertoo. Lue lisää Postin joulukorttitutkimuksesta.

Kolme konstia joulukortin matkalle

1.12.2017

Joulukorttien lähettämisessä on hienointa tämä: Kun kortin saaja ottaa sen käteensä, tunnustelee ja kääntelee sitä, katselee ja lukee terveiset, niin siinä hetkessä kaikki korttiin lataamani lämpöiset tunteet ja joulumieli siirtyvät suoraan hänen sydämeensä.  Kokosin sinulle kolme konstia joilla varmistat, että lämpimät ajatuksesi pääsevät perille ajoissa.

Etäpalvelut tulevat kotiin

20.11.2017

Etäpalvelut kotihoidossa ovat päivän trendi Lääkäri- ja terapiakäynneistä hoidetaan yhä suurempi osa etäkäynteinä, samoin työterveyshuollon palveluista. Ikääntyneiden palveluissa eri toimijat kehittävät kilpaa erilaisia etäpalvelukeskuksia ja -palveluja. Hukkuvatko asiakkaan toiveet ja tarpeet kehityksen vauhdissa? Asiakkaille on tärkeintä tietää, että tarvittava apu löytyy oikeaan aikaan,..

Postityöntekijä kunnan kotihoidon apuun - miten se on mahdollista?

20.11.2017

Panostamme työntekijöidemme osaamiseen ja ammattitaitoon

Lasten ideoimat tulevaisuuden esineet Omakuvapostimerkeissä

25.10.2017

Suomi 100 -juhlavuoden kunniaksi Arabian taideosastoyhdistys kutsui kaikki Suomen neljäsluokkalaiset oppilaat ideoimaan tulevaisuuden esineitä. Oppilaat saivat suunnitella oman esineensä, ja valitut viisi luokkaa pääsivät toteuttamaan ideansa savesta.

Kymmenen faktaa Postin Kotipalveluista

22.9.2017

Posti aikoo kasvaa kotipalveluissa, mutta puheet jakajien tekemästä saattohoitopalveluista olivat uutisankka, kirjoittaa Postipalveluista vastaava johtaja Turkka Kuusisto.

Kysyvä ei tieltä eksy – Sanna ei eksy koskaan

22.9.2017

Pyysimme työntekijöiltämme ilmiantoja arjen sankareista. Saimme vastauksena sydämellisiä viestejä täynnä ilotulitusta - esimerkiksi Sannaa kuvailtiin näin:

Kesätyöntyöntekijöiden mielestä kesä oli antoisa

15.9.2017

Iikka jakoi ja lajitteli postia Lielahdessa. Hän oli Postin ehdokas Vuoden kesätyöntekijäksi. Ei ihme, sillä esimiehensä Tampereen eri työpisteissä kehuvat miestä kilpaa ja myös asiakkaat ovat tyytyväisiä Iikan työhön ja palveluasenteeseen.

Tapaa Jasmin Anoschkin Galleria ARTagissa 13.9.

12.9.2017

Tapaa henkilöt postimerkkien takana

Laadun merkitys kilpailutuksissa

5.9.2017

Kilpailutukset ovat meille kaikille sosiaali- ja terveysalalla toimiville tuttuja. Osa kilpailuttaa, osa osallistuu kilpailutuksiin ja asiakkaat elävät tuloksen kanssa.

Tiesitkö tämän Postista?

5.9.2017

Posti kehittää uutta asiakkaiden tarpeisiin - kotiin tarjottavat palvelut tuovat lisää työtä.

Bittiaika puskee työkalu- ja varaosakauppaan – tutkimus povaa hidasta mutta varmaa muutosta

30.8.2017

Uusi B-to-B verkkokauppatutkimus kertoo, että digitalisaatio on muuttamassa myös jähmeinä pidettyjä työkalu- ja varaosakaupan jakelukuvioita. Japanilaisen Makitan Suomen maahantuonnissa kehitys näkyy etenkin muutoksina tilaus- ja toimitustavoissa sekä myyntiedustajien työssä.

Pusuja ja halauksia!

30.8.2017

Kuvanveistäjä Jasmin Anoschkin toivottaa Suomelle hyvää satavuotissyntymäpäivää. Hän kannustaa muistamaan ystäviä ympäri maailman aidolla kirjeellä tai kortilla, pusuin ja halauksin. Kakun ympärille on ihana kokoontua ystävien kanssa. Jasmin kahvittelee myös omien taideteostensa seurassa.

Millaisia muistoja lapsuudesta tuttu postimerkki sinussa herättää?

29.8.2017

Suomi 100 -hengessä on ajankohtaista pysähtyä hetkeksi muistelemaan maamme merkittäviä tapahtumia. Millainen on Suomen kehitys tieteessä, taiteissa, arjen käyttöesineissä ja esimerkiksi sosiaalisissa uudistuksissa? Tämä kaikki on taltioitu postimerkkeihin, jotka ovat suomalaisuuden ja Suomen historian aarreaitta. Suosittelen, että teet nojatuolimatkan juhlavuodeksi julkaistun Postimerkkien Suomi..

Koko perheen kesädrinksut

14.7.2017

Postilaiset tekivät SuomiAreenan MTV-lavalla herkullisia juomia koko perheen kesädrinksukoulussa. Nappaa reseptit talteen!

Kesätyöntekijät asiantuntijatehtävissä

14.7.2017

 

Nooran kymmenes kesä Postilla

7.7.2017

Yle: Tällainen on hoivatyötä tekevän postinkantajan päivä

4.7.2017

Posti toteuttaa uusia kotipalveluita Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirille. Yle kävi tutustumassa postityöntekijä Kirsi Europaeuksen työpäivään. 

Yle Summerin Tumen työpäivä postimiehenä

3.7.2017

Yle Summerin Tumen työpäivä postimiehenä - katso video Miten sujuu Suomen tunnetuimpiin tubettajiin lukeutuvalta Yle Summerin juontajalta Tumelta postimiehen työt? No, ihan hyvin ne sujuvat. Tume eli Tuomas Kukkonen oli lajittelemassa paketteja päivän ajan Postin logistiikkakeskuksessa Vantaalla osana Yle Summerin uutta kesäsarjaa, jossa Tume kokeili olla "oikeissa töissä" kymmenessä eri..

Postin Smartpost-automaatit kaikkiin Bonavan uudiskerrostaloihin

19.6.2017

Bonava ja Posti julkistivat joulukuussa 2016 uuden Smartpost-automaattipalvelun pakettien lähettämiseen ja vastaanottamiseen. Bonava tuo Smartpost-automaatit lähivuosina kaikkiin rakennuttamiinsa kerrostaloihin pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella ja Oulussa. 

Postin 2 400 kesätyöntekijää varmistavat sujuvan kesän - Anttonilla alkoi jo viides kesä Postissa

16.6.2017

Anttonia on pyydetty töihin myös jouluna ja muulloin, kun vakituiset työntekijät lomailevat.

Ruoat verkkokaupasta suoraan omaan kotitaloon

12.6.2017

Ruoan verkkokauppaostokset kerrostalojen aulatiloihin

12.6.2017

Vietämme keskimäärin yli kaksi tuntia joka viikko ruokakaupassa. Nyt tuon ajan voi käyttää muuhun itselleen sopivaan tekemiseen ja olemiseen, kun ensimmäisenä Suomessa ruoan verkkokauppaostokset voi tilata suoraan kerrostalojen aulatiloissa oleviin Smartpost-automaatteihin.

YIT:n uusiin kerrostalokohteisiin Smartpost-automaatit

12.6.2017

Henkilökohtainen avustaja Paula nauttii työstään

7.6.2017

Paula Nurmi mittaa kahvia keittimeen Kerttu ja Olli Simolan keittiössä. Hän on toiminnan ihminen ja oikea aarre, kuten Kerttu kuvailee. Paula työskentelee Posti Kotipalveluissa henkilökohtaisena avustajana, joka huolehtii asiakkaiden arjen sujumisesta.

Sote-uudistus tuulettaa palvelumallit

7.6.2017

Hyvin harva meistä työikäisistä asuu vanhempana palvelutalossa. Onnellinen ja hyvä elämä kotona on tulevaisuutta, jonka mahdollistavat kotiin saatavat palvelut ja uudet digitaaliset ratkaisut. Palvelut tulevat ihmisen luo, uskoo Tamora Oy:n toimitusjohtaja Jaana Utti.

Pakettien hinnoittelupalvelu korvautuu Posti SmartShipillä

7.6.2017

Pakettien hinnoittelupalvelu korvautuu 30.9.2017 mennessä Posti SmartShip -palvelulla Pakettien hinnoittelupalvelu poistuu 30.9.2017 ja siihen mennessä hinnoittelupalvelua paketeille käyttäneiden yritysten tulee ottaa Posti SmartShip käyttöön. Kirjelähetysten hinnoittelupalvelu jatkuu ennallaan.  Posti SmartShipillä paketit hinnoitellaan sopimuspalvelujen hinnaston mukaisesti ja lähetetyt paketit..

Maailman neljänneksi suurimmassa markkinassa, Japanissa, odottaa yli 87 miljoonaa ostajaa

6.6.2017

Rakuten mahdollistaa suomalaiset tuotteet Japanin markkinoille

Arktisten lintujen kevätmuutto on mahtava elämys

19.5.2017

Petteri Tolvanen toimii ohjelmapäällikkönä WWF:ssä ja harrastaa lintuja vapaa-ajallaankin. Niinpä hän tunnistaa uusien Arktika-postimerkkien linnut lennosta. - Tietysti tunnistan, olen ikäni harrastanut lintuja ja vietän kaiken liikenevän ajan linturetkillä. 

Henkinen muutos on digitalisaation isoin juttu

18.5.2017

Henkinen muutos on digitalisaation isoin juttu – Palta Digitalisaatio nähdään Postissa yhä enemmän mahdollisuutena. Tulevaisuudessa kilpailuetu löytyy asiakaskokemuksesta. Kun kirjepostin määrä alkoi vuoden 2008 tienoilla vähentyä, moni uskoi sen johtuvan talouden taantumasta. Todelliseksi ja peruuttamattomaksi syyksi osoittautui kuitenkin maailman muuttuminen. Laskut siirtyvät yhä useammin..

Annetaan ilon ja naurun kiertää

12.5.2017

Tervolassa asuva Marika Saari kirjoittaa ja lähettää muutamia postikortteja kerran kuussa. Aktiivinen korttien lähettäminen alkoi noin vuosi sitten. Aiemmin korttien lähettäminen oli lähinnä jäänyt joulukortteihin ja satunnaisiin ystävänpäiväkortteihin.

Posti kasvaa sisälogistiikkaan yhteisyrityksellä SOLin kanssa- Flexo tuo 300 uutta työpaikkaa

3.5.2017

Posti ja SOL ovat perustaneet yhteisen sisälogistiikkapalveluja tarjoavan yrityksen, Flexo Palvelut Oy:n. Kilpailu- ja kuluttajavirasto on antanut hyväksynnän yhteisyritykselle, jolla Posti tavoittelee strategista kasvua sisälogistiikassa. Posti arvioi Flexon tuovan 300 uutta työpaikkaa tänä vuonna.  Posti Group Oyj ja Solemo Oy (SOL) allekirjoittivat huhtikuussa sopimuksen yhteisyrityksen..

Tutkimus: Kotiin saatavien palvelujen verohelpotuksia ei tunneta

25.4.2017

Moni seniori hyötyisi palveluista, joilla voi täydentää muun muassa kunnallista kotihoitoa. Taloustutkimuksen huhtikuussa tekemän tutkimuksen mukaan yksityisiä palveluja ostetaan Suomessa varsin vähän kotiin. Vain 8 % 15−79-vuotiaista vastanneista oli tilannut yksityisiä palveluita kotiin vuoden aikana. Tutkimuksen mukaan 60 % suomalaisista ei tunne oikeutta kotipalveluiden verohelpotuksiin.

Kotiin saatavien palvelujen turvaamiseksi tarvitaan monitoimijamallia

7.4.2017

Kotihoidossa on tilaa ja tarvetta erilaisille toimijoille, sillä Suomessa on Euroopan vanhin väestö vuonna 2020. Ryhdyimme Posti Kotipalveluissa ratkaisemaan asiaa asiakastarpeesta käsin. Millaisiin tehtäviin asiakkaat tarvitsevat kotona tukea? Huomasimme, että jopa 40 % kotihoidon tehtävistä on arjen askareissa avustamista. Kuntien kotihoidon asiakasmäärä kasvaa, ja samalla kasvaa paine lisätä..

Postissakin tutuksi tullut tullikoira Dani jäi eläkkeelle.

31.3.2017

Postissakin tutuksi tullut tullikoira Dani jäi eläkkeelle Tullikoira Dani juhlisti 31.3. virallista eläköitymispäiväänsä tervehtimällä läheisimmät yhteistyökumppaninsa, Finavian ja Postin. Epäviralliset muodollisuudet järjestettiin Helsinki-Vantaan lentokentällä T2-terminaalissa. Vauhdikas ja iloinen tullikoira otti avosylin vastaan kaikki rapsutukset ja huomionosoitukset. Dani ei piilotellut..

Postin rekka näkee valtatien vaarat - älyliikennekokeilu E75:llä

29.3.2017

Posti on mukana maaliskuussa alkaneessa älyliikennekokeilussa, jossa yhdistetään kameroiden ja sensoreiden keräämää tietoa liikenneturvallisuuden parantamiseksi. Kokeneet ammattikuljettajat vakioreitillään keräävät tärkeää tietoa kevään vaihtelevissa keleissä.

Laatu on palautettu – korjaustoimenpiteemme purivat

29.3.2017

Vuoden 2016 loppupuolella Posti sai palautetta huonosta jakelun laadusta. Tilanne oli kaikkien osapuolten näkökulmasta kestämätön, vaikkakin häiriöt olivat paikallisia ja toistuvia vain murto-osassa jakelutoimipaikkojamme. Osassa näistä paikoista ne olivat päässeet kroonistumaan. Tämä näkyi alueen jakelussa niin kustantajille kuin kuluttajillekin.

Postin taidepalkinto kuvanveistäjä Jasmin Anoschkinille

24.3.2017

Postin taidepalkinto on postimerkkitaiteen palkinto, joka jaetaan nyt ensimmäistä kertaa. Palkinnon saa kuvanveistäjä Jasmin Anoschkin. Palkintoon kuuluu 10 000 euron rahapalkinto ja postimerkkijulkaisu taiteilijan töistä.

Vastuullisesti yhdessä joka päivä

23.3.2017

Kevät on vastuullisuusraporttien kulta-aikaa – niin myös Postissa! Postin uunituore vastuullisuusraportti on julkaistu! Postin lähes 400 vuoden aikamatkalla on tapahtunut suuria muutoksia. Viime vuodesta kirjoittaminen on ollut verrattain haasteellista. Postilain uudistaminen, yleispalveluvelvoite ja omistajuus ovat olleet tapetilla.

Postin vuoden 2016 vuosikertomus ja yritysvastuuraportti julkistettu

23.3.2017

 

Postin vuosikertomus ja yritysvastuuraportti 2016

13.3.2017

Pakettiautomaatti on julkkis

6.3.2017

Lauantain 4.3. Putouksen live-lähetyksessä nähtiin Tulikokeen keskiössä Postin Pakettiautomaatti. Katsojat saivat ennakkoon äänestää Varustelekan ja EMP.fi:n tuotteista ne jotka halusivat suoraan lähetykseen. Näyttelijät saivat tuotteet Postin Pakettiautomaattiin ja näistä heidän piti keksiä laulu. Löytyipä yhden luukun takaa piiloutuneena Minka Kuustonenkin. Katso tästä pätkä Kaisa Helan..

Äänestä suosikkipiirustustasi postimerkkiin

6.3.2017

Posti julkaisee tänä keväänä Suomen luonto -aiheisen postimerkin, jonka kuvitus tulee lasten piirustuskilpailusta. Pikku Kakkonen, Postimuseo ja Posti pyysivät helmikuussa lapsilta satoja piirustuksia, joista kymmenen on valittu yleisöäänestykseen. - Työt olivat toinen toistaan upeampia ja kaikki piirustukset olivat postimerkin arvoisia, mutta karsinta oli tehtävä, raadissa mukana ollut Postin..

Uudet kirjeluokat – helppoa kuin heinän teko

27.2.2017

Tutustu uusiin kirjeluokkiin “kalevalaisessa runomitassa”, niin osaat lähetellä ja postitella!

Postin palvelukuljettaja Vesa Viljanen on Lapuan Aurinkoinen Asiakaspalvelija vuosimallia 2017

15.2.2017

Lapuan Yrittäjänaiset palkitsivat palvelukuljettaja Vesa Viljasen ystävänpäivänä Lapuan Aurinkoinen Asiakaspalvelija 2017 -palkinnolla.

Postin pakettiautomaatit MTV3:N Putous-ohjelmassa

9.2.2017

Putous on koko kansan leirinuotio, joka kokoaa ennätysmäärän suomalaisia lauantai-iltaisin tv:n ääreen. Se synnyttää puheenaiheita ja nostaa kansan keskuudesta tunnistettavia hahmoja ja yhdistää kaikenikäisiä. Posti on mukana Putouksen ohjelmayhteistyökumppanina koko kauden ajan yhdessä Varusteleka ja EMP.fi verkkokauppojen kanssa. Kuluttajat valitsevat näiden verkkokauppojen tuotteista ne, jotka..

Postimies Pena vierailee viidesti

6.2.2017

Postilakiuudistus on taas tapetilla ja Penalle on sadellut kysymyksiä: Onko ihan totta, että et enää käy meidän postilaatikolla kuin kolme kertaa viikossa kaupungeissa? Viekö postilakiuudistus sinulta työt? Kestääkö kirjeen matka todellakin jatkossa viikon?

Datalaitteet voi nyt kierrättää tietoturvallisesti uudella SEIFFI-palvelulla

6.2.2017

SER-kierrätys, Posti ja Kuusakoski Oy avaavat 6.2. uuden SEIFFI-palvelun, jolla voi kierrättää datalaitteet tietoturvallisesti Postin 1400 palvelupisteen kautta.

Romulle uusi elämä

2.2.2017

Ympäristöystävällistä, tehokasta ja nopeaa Noin 2 miljoonaa tonnia vuodessa erilaisia materiaaleja käsittelevä ja kierrättävä Kuusakoski haluaa oppia tuntemaan lisää materiaaleja ja kehittää uusia innovaatioita entistä tehokkaampien kierrätysratkaisujen eteen. Jopa 90 prosenttia materiaalista menee kierrätykseen tai hyötykäyttöön. Tiivis yhteistyö Postin kanssa on kestänyt viisi vuotta...

Osallistu palvelumuotoilun työpajaan Finlandia-talolla

29.12.2016

Asiakaskokemuksen kehittäminen on ollut jo vuosien ajan yksi tärkeimmistä muutoksia ajavista voimista organisaatioissa Päivitä tuote- ja palvelukehitysprosessisi uuteen aikaan ja lähde kokeilemaan palvelumuotoilua sekä haastamaan ajattelutapasi Futuricen ja Tekesin järjestämään ilmaiseen Lean Service Creation tuote- ja palvelumuotoilutyöpajaan — Ahto´17.

Joululoma on opiskelijalle työaikaa – Postin kausiapulaisilla kädet täynnä joulumieltä

16.12.2016

Tällä viikolla Posti on varautunut jakamaan jopa 40 miljoonaa lähetystä ja yli miljoona pakettia. Postia ja paketteja lajittelee ja jakaa yhteensä noin 17 000 työntekijää, joista 3 200 on joulusesonkiin palkattuja kausiapulaisia.

Postissa tehdään joulua jo hyvässä vauhdissa - tällä viikolla noin 40 miljoonaa lähetystä.

13.12.2016

 

Joulukortti, sympaattinen konsepti

9.12.2016

Joulukortti tuo henkilökohtaisen lämpimän ajatuksen lähettäjältä, näin ajattelee tänäkin vuonna peräti 81 prosenttia suomalaisista. Ikä ei vaikuta kokemukseen juurikaan: aivan nuorimmista 80 prosenttia vastasi näin ja ikääntyneimmistä kokee samoin huimat 87 prosenttia. Joulukorttien lähettäminen on meille suomalaisille yhteydenpitoa, joka lähentää ja vahvistaa suhteita. Vaikka emme olisikaan..

Joulun muistilista - 23 tehtävää jouluksi

30.11.2016

Jouluun kuuluu olennaisena osana joulufiilistely. Joulun valmistelu on henkilöstä riippuen, joko tärkeä osa aitoa joulukokemusta tai pieni stressin aihe. Kokosimme yhteen joulun muistilistan, johon keräsimme asioita, jotka yleensä kuuluvat joulukuuhun ja joulun tuloon.

Postilaisten uratarinoita: Traineesta päälliköksi

23.11.2016

 Millaista on työskentely Postilla? Kaksi traineesta asiantuntijaksi edennyttä postilaista kertovat uratarinansa.

Lataa kuljetuksen tarkistuslista

10.11.2016

Kuljetuksen tarkistuslistan avulla voit käydä läpi rahtikuljetuksen vaiheet tilauksesta lähetyksen vastaanottamiseen. Näin voit varmistaa omalta osaltasi kuljetuksen sujuvan matkanteon.  Saat mm. tietää: Mitä rahtikirjan täyttämisessä on hyvä ottaa huomioon Miten rahditusperusteet liittyvät tilausprosessiin Ota näppärä check-list talteen.

43. kerta toden sanoo

10.11.2016

Suomessa joulupostimerkkejä on ollut saatavana jo vuodesta 1973 alkaen, eli nyt on peräti 43. vuosi. Aika kivasti meiltä. Tänään julkaistaan joulutervehdykselle ihan oma ikimerkki, tällä kerralla helpottamaan juhlaa eikä arkea.

Korteissa on tunnelmaa − tutkimus lähettämisen motiiveista

4.11.2016

Kortti ja kirje liitetään vahvasti positiivisiin, henkilökohtaisiin tunteisiin, selviää IROResearchin Postille toteuttamasta tutkimuksesta. Siinä missä sosiaalinen media on arkipäiväistynyt, on kortin ja kirjeen arvo yksilöllisyydessä ja henkilökohtaisuudessa.

Romulle uusi elämä

3.11.2016

Noin 2 miljoonaa tonnia vuodessa erilaisia materiaaleja käsittelevä ja kierrättävä Kuusakoski haluaa oppia tuntemaan lisää materiaaleja ja kehittää uusia innovaatioita entistä tehokkaampien kierrätysratkaisujen eteen. Jopa 90 prosenttia materiaalista menee kierrätykseen tai hyötykäyttöön. Tiivis yhteistyö Postin kanssa on kestänyt viisi vuotta.

Sonera luottaa Postin nopeisiin verkkokauppatoimituksiin

1.11.2016

”Soneran ja TeleFinlandin verkkokaupoissa kello 18 mennessä tehdyt tilaukset kerätään varastolla samana iltana ja asiakkaat saavat tilaamansa puhelimen pääsääntöisesti jo seuraavana päivänä Postin pakettiautomaattiin. Nopean toimituksen lisäksi panostamme erityisesti asiakaskysynnän ja -toiveiden mukaiseen valikoiman kehittämiseen”, sanoo Soneran laiteliiketoiminnasta vastaava johtaja Markku..

Traineet tulivat taloon

21.10.2016

Postin strategiahankkeet saivat lokakuussa vahvistusta neljästä nuoresta osaajasta, kun syksyn 2016 trainee-ohjelma pyörähti käyntiin. Puolen vuoden ohjelmassa traineet pääsevät käsiksi muutoshallintaan ja projektien vetämiseen tiiviissä yhteistyössä projektijohdon kanssa.

Ota Posti SmartShip haltuusi - webinaarit

14.10.2016

  Webinaari 7.3.2018: Seurattavien kirjeiden lähettäminen Posti SmartShip -tilauskanavasta HUOM. palveluihin on tullut muutoksia vuoden 2019 aikana. Pika- ja arvokirjeistä löydät tietoa myös Kirjepalvelujen nettisivulta. Muutoksista huolimatta webinaarissa on edelleen käyttöön liittyvää ajantasaista tietoa. Ota käyttöön ja tutustu miten Posti SmartShip -tilauskanavasta lähetetään seurattavia..

Credit24:n luotonhakijan tunnistamista tehdään 600 postissa

29.9.2016

Pikavippien kanssa ei joudu kuin ongelmiin. Nopeilla luotoilla rahoitetaan vain kaikkea turhaa. Alan toimijoiden taustat ovat hämärän peitossa. Ei suinkaan! IPF Digital Finland Oy:n haluaa olla suunnannäyttäjänä kohti vastuuntuntoista ja asiakaslähtöistä luotonantotapaa. Toukokuusta 2016 saakka asiakkaat ovat voineet tunnistautua ja jättää luottohakemuksen yli 600 postissa. Luottohakemuksen..

Postimies Pena ja sisar hento oranssi

29.9.2016

Vielä on ruskaa puissa, mutta pian maa peittyy keltaisiin lehtiin. On aika tarttua haravaan ja hoitaa syystyöt kuntoon. Tänä vuonna postimies Pena haravoi Postin väreissä, tutun mummon pihalla. Samalla pihalla, jossa kesällä leikkasi nurmikon kerran viikossa. Mummon ei tarvitse asiasta huolehtia ja sukulaiset satojen kilometrien päässä tietävät asian hoituvan. Tehtäväsarkaa Penalle olisi myös..

Palkeet luottaa ohjelmistorobotiikassa OpusCapitaan

28.9.2016

Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus Palkeet on tehnyt OpusCapitan kanssa sopimuksen ohjelmistorobotiikan ratkaisun toimittamisesta. Hankinnan myötä käynnistyy yksi Suomen ensimmäisistä julkisen sektorin ohjelmistorobotiikan hankkeista. Palkeiden ohjelmistorobotiikkaprojekti on osa valtioneuvoston digitalisoinnin kärkihanketta.

Postimies Pena ja keltainen valopilkku

22.9.2016

Aavemaisesti leijuva syysaamun usva vastakynnetyn pellon päällä, hiljainen kyläraitti, soran rapina postiauton alla. Postimies Penalla on allaan varsinainen maisemakonttori, vaikka työ onkin muuta kuin maisemien ihailua entisillä kotikonnuilla.

Postimies Pena ja reilun pelin henki

21.9.2016

Postimies Penan vapaa-aikaan on kuulunut jo useita vuosia futisjunnujen valmentaminen. Jalkapallossa säännöt ovat kaikille samat, ja Kaikki pelaavat -ajatus sekä reilun pelin henki ovat johtoajatuksia.

Keskitetty maakuntamalli mahdollistaa myös keskitetyt logistiikkaratkaisut

20.9.2016

Käynnissä ovat julkisen sektorin kaikkien aikojen mittavimmat rakenne- ja toimintatapauudistukset. Integroimalla uudistuksiin keskitetyt logistiikkaratkaisut voidaan merkittävästi edesauttaa asetettujen säästö- ja laatutavoitteiden syntymistä.

Postimies Pena ja hintakapina

20.9.2016

Postimies Pena on nähnyt monia muutoksia postinjakajan urallaan. Postilaukun sisältö pysyi pitkään melko samana, paitsi viime vuosina. Reppu on keventynyt uhkaavasti ja siihen on selkeä syy: sähköpostit, sähköiset laskut ja some eli sosiaalinen media. Paperisia viestejä uhkaa ennen pitkää sukupuutto.

Postin tuoma kirje ja mainosposti huomataan sähköistä viestiä paremmin

30.5.2016

Jokaisessa kodissa on hyvin todennäköisesti paikka, johon päivän posti laitetaan lähempää tutustumista varten. Fyysinen posti on näkyvillä pitkään, monesti useita päiviä. Postia käsitellään useita kertoja ja sitä siirretään huoneiden välillä. Postin kautta saadut laskut myös maksetaan yleisemmin eräpäivään mennessä kuin sähköpostitse vastaanotetut. Mitä mieluisammasta lähettäjästä on kyse, sitä..

Posti lisää palvelupisteitä yritysasiakkaille – Postin yrityspisteitä jo 25 paikkakunnalla

25.5.2016

Sujuvat postipalvelut tekevät yrityksen arjesta toimivaa. Posti on perustanut yritysasiakkaille lähetysten postituspisteitä jo 16 paikkakunnalle. Kesällä uusia yrityspisteitä perustetaan verkostoon yhdeksän. Yrityspisteet sijoitetaan yrityskeskittymien lähelle, missä ei usein ole muita Postin palvelupisteitä. Yritysten tarpeisiin suunnitellusta yrityspisteestä voi lähettää jonottamatta valmiiksi..

Digitalisaatio kirittää kaupan toimitusketjun kilpailukykyä?

24.5.2016

Digitalisaatio on päivän sana. Myös logistiikassa puhutaan yhä useammin digitaalisesta toimitusketjusta. Suomella on tässä kirittävää, esimerkiksi tavarankuljetusten lähetystiedot siirtyvät 80 prosenttisesti sähköisesti kun muissa Pohjoismaissa vastaava luku on 90-95 prosenttia (Logistiikkayritysten Liitto ry).

Mikä korttityyppi olisit? Metsästäjä-keräilijä vaiko suosittu ilahduttaja?

19.5.2016

Kevään ja kesän kuuma korttisesonki on edessä: pian muistetaan valmistujia, onnitellaan sankareita, lähetetään kutsuja juhliin ja terveisiä kesäreissuista. Löydä oma korttityyppisi ja ota kaikki irti korttien lähettämisestä.

Kiihkeää sisäistä pöhinää vai arvoa Asiakkaalle?

9.5.2016

Huomattu ja kustannustehokas monimediakampanja

14.4.2016

Postin ystävänpäiväkortin kampanjan tavoite toteutui hienosti. Suomalaiset lähettivät ystävänpäiväkortteja enemmän kuin edellisinä vuosina ja kampanja lisäsi entisestään kiinnostusta korttien lähettämiseen. Tämän lisäksi mainonnasta pidettiin ja se huomattiin. Kampanjan vahvana veturina toimi laajan kohderyhmän Postinen. Kampanjassa käytettiin laajasti eri medioita. Monikanavaisuus ja materiaalin..

Vartiotorni on logistiikkapäällikön päiväuni

13.4.2016

Onko yrityksesi logistiikka ja toimitusketju kunnossa? Suurin osa yrityksistä vastaa että on. Heillä on loistava logistiikkapäällikkö, joka kilpailuttaa palveluntarjoajat ja tarvittaessa jokaisen lähetyksen erikseen. Mutta kannattaako toimitusketju hoitaa palasina? Tuskinpa. Moni yritys hoitaa ja kilpailuttaa toimitusketjunsa osina: kuljetukset, varastointi, myymälä- ja verkkokauppatoimitukset ja..

Kumipyöristä ja dieselin katkusta premium-tason kokemus?

4.4.2016

Autovalmistajat, varsinkin saksalaiset, tykkäävät puhua "premium"-autoistaan lentävin lausahduksin, kuten edelläkävijä, ylivoimainen, moderni, luokkansa paras, edistyksellisin ja hintansa arvoinen. Sanoja, joita olisi mukava käyttää myös Postin kuljetuspalveluista. Mutta mitä ajattelevat asiakkaamme? Erityyppiset yritykset ajattelevat vaatimustasosta hyvin erilailla.  Suurissa kansainvälisissä..

Älyliikennekokeilu: kelirikot kartalle Postin autoista

1.4.2016

Posti osallistuu Liikenneviraston pintakelirikkoseurantaan. Avoimen nettikartan kautta jaettu tieto ajokelvottomista sorateistä auttaa erityisesti puunkuljettajia.   Viime vuoden keväällä Oriveden, Ruoveden ja Mänttä-Vilppulan alueilla ensikerran toteutettu kelirikkoseuranta saa jatkoa. Paraikaa postinjakajat havainnoivat tiestön kuntoa omilla postireiteillään. Edellisvuoden tapaan autoissa on..

Postcrossaus koukuttaa

29.3.2016

Postrcrossing ilmiönä alkoi kiinnostaa minua erityisesti, kun totesin, että harrastajat ovat hyvinkin aktiivista asiakaskuntaamme.  Niinhän siinä kävi, että innostuin itsekin. On aina hauskaa "hurahtaa" johonkin uuteen. Kun tuo "uusi" liittyy postikorttien lähettämiseen, antauduin auliisti.  Lyhyesti sanottuna postcrossaamisessa on kyse siitä, että lähetetään kortteja aivan tuntemattomille..

Monikanavaisuus tuo lisää kauppaa

7.3.2016

Älykkäitä ratkaisuja verkkokaupan toimitusketjuun. Hong Kong tarvitsi laajan tuotevalikoiman ja kasvavien pääomakustannusten vuoksi verkkokauppansa varastointiin ja toimituksiin uuden toimintamallin. Postin kehittämä ratkaisu nosti tehokkuutta ja kasvatti myyntiä yli 20 %.

Digitalisoituva logistiikka – totta, mutta koska?

3.3.2016

Lyhyt tuttavuuteni kuljetuspalveluiden maailmaan on nostanut itselleni monia kysymyksiä. Paperisten rahtikirjojen, lähetyslistojen ja tulosteiden kirjo on hämmästyttävä jos verrataan tilannetta kuluttajapalveluihin yleensä tai vaikkapa verkkokauppaan. Tuotteen etsiminen verkkokaupasta, tilaaminen, maksaminen ja tilauksen seuranta tapahtuu kaikki digitaalisesti. Toki rahdissakin osa tilauksista..

Toimitamme verkkokaupan tilaukset myös asiakkaasi työpaikalle

15.2.2016

Muistathan, että voit tarjota asiakkaillesi kotiinkuljetuksen ja Postista tai pakettiautomatista noutamisen lisäksi kaksi muuta suosittua toimitustapaa: Nouto myymälästä ja Postin toimitus työpaikalle.

Paketit asiakkaille myös viikonlopuksi

15.2.2016

Toimitamme noudettavat paketit pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa noutopisteisiin myös lauantaisin. Kuluttaja-asiakkaasi saavat perjantaina käsitellyn paketin noudettavakseen heti lauantaina. Kuluttajat ovat ottaneet tämän palvelun erittäin hyvin vastaan. Loppuvuoden kokeilussamme suurin osa lähetyksistä noudettiin heti viikonlopun aikana tai viimeistään maanantaina, lauantain ollessa..

Sähköiset kuljetustilaukset ilman käsittelymaksua

15.2.2016

Muistathan, että kuljetustilaus kannattaa tehdä aina sähköisesti esim. Prinetissä tai nettilomakkeella posti.fi/kuljetustilaus. Tällöin niistä ei veloiteta käsittelymaksua. Puhelimella ja sähköpostilla tehtävistä kuljetustilauksista veloitetaan 1.2.2016 alkaen käsittelymaksu 6,50 euroa/kuljetus. Käsittelymaksu ei koske tilauksia, jotka on tehty sähköisen kanavan, esimerkiksi Prinetin kautta...

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!