Palaa: Posti.fi

Rahtipalvelut mukaan koronataisteluun: pisarasuojien toimitukset käyntiin pikavauhtia

27.4.2020

Postin pitkäaikainen asiakas, Pieksämäellä sijaitseva kassapöytien ja kassa-aluekalusteiden valmistaja Oy Checkmark Ltd tarvitsi nopeasti apua pisarasuojien toimittamiseksi HOK-Elannon Etelä-Suomen alueen päivittäistavaramyymälöihin.

Poikkeusaikojen arjen sankarit

16.4.2020

Koronakriisi on herättänyt meidät näkemään uudella tavalla yhteiskunnan arjen ja perustoimintojen pyörittämisen tärkeyden. Se, mikä tuntui tammikuussa itsestäänselvyydeltä, on muuttunut välttämättömyydeksi, jotta yhteiskunnan pyörät pyörivät myös tänään kriisin keskellä.

Postilla on tärkeä rooli huoltovarmuuden ylläpitäjänä

24.3.2020

Valtioneuvosto julkaisi viime viikolla valmiuslain käyttöön ottamisen yhteydessä listan Suomen huoltovarmuuden kannalta kriittisistä toiminnoista. Huoltovarmuus tarkoittaa, että yhteiskunnan välttämättömät perustoiminnot turvataan vakavissa häiriötilanteissa ja poikkeusoloissa.

Postin vuosikatsaus 2019 on julkaistu

18.3.2020

Posti Group Oyj on julkaissut vuosikatsauksensa vuodelta 2019. Vuosikatsaus sisältää tilintarkastetun konsernitilinpäätöksen, hallituksen toimintakertomuksen, vastuullisuusraportin, selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkka- ja palkkioselvityksen. 

Postin uusi toimitusjohtaja Turkka Kuusisto: Posti hakee kasvua paketeista, verkkokaupasta ja logistiikasta

19.2.2020

Tutkimus: Yli 50 % suomalaisista ostaa kerran kuussa verkkokaupasta

19.2.2020

Yli puolet suomalaisista (57 %) osti vähintään kerran tai useammin kuussa verkkokaupoista viime vuonna. Suomalaisista 7 % ostaa keskimäärin kerran viikossa verkosta, kun vastaava luku kehittyneimmissä verkkokauppamaissa kuten esimerkiksi Saksassa on 15 % ja Iso-Britanniassa 23 %. Yhdysvalloissa kolmannes (33 %) ostaa verkosta viikoittain, Kiinassa jo lähes puolet (49 %). Tiedot selviävät..

Digitaalinen murros tarvitsee lisää empatiaa

1.7.2019

Postin tuore digitaalisen palvelumuotoilun vetäjä Juho Paasonen haluaa nostaa ihmisen pääosaan digitalisaatiossa. Juho Paasosen työuralle on mahtunut monia globaalisti tunnettuja työnantajia, muun muassa Nokia, Zalando ja maaliskuuhun 2019 asti Google. Siellä hän luotsasi uutta yksikköä, joka kehitti tulevaisuuden etätyön muotoja. Huhtikuusta lähtien palkan on kuitenkin maksanut Posti. Mistä..

Kansainvälinen asiakaspalautus (ERS) laajenee 24 maahan

18.6.2019

Suomalaiset verkkokauppiaat voivat nyt ostaa Postilta kansainvälinen asiakaspalautus- eli ERS-palvelun, joka toimii kätevästi molempiin suuntiin:

Fast Track -pikakuljetuspalvelu saatavilla nyt myös Turussa

18.6.2019

 

Nöyrä mutta rohkea – Postin historiallinen käännekohta vaatii molempia

7.6.2019

Mikä yhdistää asiakaskokemusta ja brändin rakentamista? Molempiin vaaditaan rohkeutta – ja vähintään saman verran nöyryyttä.

Lisää brändisi näkyvyyttä personoidulla postikuorella

7.6.2019

Digitalisaatio on muuttanut viestien ja laskujen lähettämistä siten, että ne lähetetään aikaisempaa useammin sähköisesti. Onko siis perinteinen postittaminen jäänyt jo historiaan? Eipä suinkaan.

3,3 miljoonaa suomalaista tavoittava Postinen pysyy yritysten ja kuluttajien suosiossa

28.5.2019

Postinen on kasvanut yritysten suosimaksi ja kuluttajien pitämäksi printtimediaksi, joka huomataan ja jota luetaan. Tutkimme Postisen toimivuutta ja huomioarvoa säännöllisesti ja kehitämme sitä kuluttajien toiveiden mukaisesti.

Tunnetko asiakkaasi? Kasvattamalla asiakasymmärrystä lisäät myyntiä ja uusasiakashankintaa

22.5.2019

Tehokas markkinointi ja myynti edellyttävät dataa ja ymmärrystä. Lisäksi voimaan tullut GDPR eli tietosuoja-asetus asettaa entistä kovempia vaatimuksia rekisterinpitäjille, joilla on nykyisin velvollisuus pitää asiakastiedot ajantasaisina.

Sisälogistiikan ulkoistuksella luodaan kilpailuetua

20.5.2019

Sisälogistiikkamarkkinat ovat reippaassa kasvussa. Selkeästi nopeimmin kasvava alue logistiikkapalveluissa ovat räätälöitävät sisälogistiikan palvelut asiakkaan luona. Nämä palvelut kattavat lähes aina myös sisälogistiikan kehittämispalvelun. Näin kertoo Postin logistiikan ulkoistusratkaisuista vastaavaa Harri Kämppä Osto&Logistiikka-lehdessä.

Finnish Design Shopin kasvulle ei näy rajoja – huippumuotoilulle löytyy asiakkaita ympäri maailmaa

9.5.2019

Finnish Design Shop on valloittanut maailmaa perustamisvuodestaan 2004 asti. Posti on ollut alusta saakka maailmalla tunnetun muotoilukaupan joustava ja ketterä kumppani.

Rahtikirjat bittiavaruuteen ja rekka liikenteeseen

8.5.2019

Sähköinen tiedonvälitys lähettäjän ja vastaanottajan välillä on jo arkipäivää. Keväällä 2018 rahtikirja jäi lähetyksen luovutusvaiheessa tarpeettomaksi ja vastaanottajan allekirjoitus tehdään suoraan kuljettajan mukana olevan tiedonkeruulaitteen ruudulle. Jatkossa Posti tulee sähköistämään koko tilaus-toimitusketjun laskutuksesta toimitukseen paperittomine rahtikuljetuksineen. Mitä tämä..

Rengasmainokset löytävät oikeisiin osoitteisiin Kontaktin avulla

6.5.2019

Syksy ja kevät ovat renkaidenvaihdon sesonkia ja myös Vannetukku Oy:n markkinoinnissa ja myynnissä erityisen kiireistä aikaa. Rengasmainokset ja kutsut renkaidenvaihtoon lähtevät liikkeelle juuri renkaiden vaihtoajan kynnyksellä, jotta asiakkaat ehtivät tarkistaa rengastilanteensa ja tehdä tilauksensa ajoissa ennen ensilumia tai keväällä lumien sulettua.

Kuusi syytä valita suoramainos

6.5.2019

Markkinointialan trendikatsauksissa jylläävät dataohjautuvuus, automaatio, tekoäly ja ylipäätään kaikki uusi ja digitaalinen. Painetulla suoramarkkinoinnilla on kuitenkin edelleen oma vahva sijansa ihmisten arjessa. Tutkimustieto kertoo, että printtisuora on usein nimensä mukaisesti suorin tie asiakkaiden tietoisuuteen.

Suomalainen grillikansa herää talviunilta – voita uusi grilli!

26.4.2019

Monesti huomion meillä Postissa vie joulu ja eritysesti verkkokaupan pakettivirrat. Vaikka vuoden viimeinen kvartaali on kiistatta kiireinen myös sopimuslogistiikassa, tuttavien kesken varastopalveluissa, on meillä suuri volyymipiikki myös maalis-toukokuussa.

Asiakastoive toteutuu – nyt yrityspaketit myös automaattiin

16.4.2019

Pakettiautomaattiin toimitettava Express-paketti palvelee erityisesti pieniä yrityksiä ja yrittäjiä, joilla on aika kortilla. Kyseessä on samalla uusi askel kohti Postin aiempaa joustavampia yrityspakettipalveluita.

Virpi Pekkalan pääsiäis-postimerkit kertovat tarinan

10.4.2019

Pääsiäinen on hyvä aika muistaa ystäviä ja läheisiä postikorteilla. Tänä pääsiäisenä kortteihin voi liimata taiteilija Virpi Pekkalan suunnittelemat hyväntuuliset postimerkit, joiden pääosassa seikkailevat pääsiäisnoita, -pupu ja -tipu. Pekkalan sympaattiset hahmot ovat monille tuttuja tuhansista postikorteista.

Ostokokemus on verkkokaupan tärkein trendi – alan huiput kertoivat miten siinä onnistutaan

9.4.2019

Vuosittain järjestettävä The Delivery Conference kerää verkkokaupan, logistiikan ja digitaalisten ratkaisujen huiput yhteen. Postin asiakasimplementaatiotiimin johtaja Jari Perälä osallistui tapahtumaan ja listasi yhteen tapahtuman mielenkiintoisimmat teemat.

Teoria sikseen, miten datavetoisuus näkyy arjessa?

1.4.2019

Data-driven on ollut digipalvelukehityksen trendisana jo pitkään, mutta harvoin sen soveltamisesta arjessa puhutaan konkretian tasolla. Konseptuaalisesti datavetoinen design- ja sovelluskehitys on helppo ymmärtää: hyödynnetään dataa ja analytiikkaa palveluiden suunnittelussa, muotoilussa, päätöksenteossa sekä itse sovelluksen tai palvelun kehittämisessä niin paljon kuin mahdollista.

Tärkeimmät havainnot rajat ylittävästä verkkokaupasta

15.3.2019

Posti julkaisi kansainvälisen postialan järjestö International Post Corporationin (IPC) Suomea koskevat tulokset vuosittaisesta verkkokauppatutkimuksestaan, jossa tarkastellaan rajat ylittävää verkkokauppaa kuluttajien näkökulmasta. Tässä tärkeimmät Suomea koskevat opit ja havainnot.

Tie verkko-ostajan sydämeen käy vastuullisen toiminnan kautta

11.3.2019

Mitä yhteistä on vastuullisuudella ja verkkokaupalla? Muun muassa se, että molempien taloudellinen ja yhteiskunnallinen merkitys kasvaa jatkuvasti.

Kenkäplankista se alkoi - miltei satavuotias Kiilto menestyy kotimaisin eväin

22.2.2019

Tunnettu kotimainen Kiilto-konserni haluaa olla tulevaisuuteen sitoutunut alansa ympäristöjohtaja. Vastuullisuus on periaate, joka ulottuu valmistuksesta ja palveluiden tuottamisesta aina logistiikkaan saakka.

Tunnista verkko-ostajien toiveet

20.2.2019

Postin tutkimusraportti paljastaa verkkokaupan vetovoimatekijät, kehityskohteet ja trendit suomalaisten kuluttajien näkökulmasta.

Tutkimus: Suoramainos jää mieleen

7.2.2019

Tutkimusten mukaan osoitteeton suoramainonta on kanava, jossa mainokset muistetaan spontaanisti kaikkein parhaiten. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Imatran kadut kuntopuntarissa

6.2.2019

Postin Katudata-palvelua käytettiin kesällä 2018 apuna Imatran katuverkoston kuntokartoituksessa. Palvelu keräsi myös tietoa liikennemerkkien määrästä ja sijainnista katujen varsilla. Kartoituksessa kerätty tieto luo perustaa muun muassa kaupungin tulevien asfaltointitöiden suunnittelulle.

Viisi teesiä työn ja yhteiskunnan tulevaisuudesta

28.1.2019

Esko Kilpi on yksi maamme kansainvälisesti arvostetuimpia digitaalisen työn tutkijoita. Lisäksi hän on poikkeuksellisen vangitseva puhuja, jolta löytyy punnittuja näkemyksiä muun muassa yhteisöllisestä osaamisesta, vaikeiden ongelmien työstämisestä sekä työn ja johtamisen tulevaisuudesta. Kilpi jakoi visioitaan Postin tapahtumassa. Tässä osa hänen teeseistään.

Vastuullisuuden trendit vuonna 2019 – neljä neuvoa yrityksille

3.1.2019

Digimurros ja ilmastonmuutos haastavat jokaisen organisaation. Futuristi Ed Gillespiellä on kuitenkin tarjota yrityksille kasvuresepti: kun palvelet koko yhteiskuntaa, menestyt.

Vastuullinen markkinointi – sanahelinää vai kassan kilinää?

13.12.2018

Vastuullisuusajattelun muuttuminen yritysten ja ihmisten jokapäiväisiksi teoiksi on asia, josta kiittää koko maapallo. Markkinoinnin puolella vastuullisuus edellyttää paljon muutakin kuin hyvien tekojen viestimistä – myös omien toimintatapojen pitää kestää päivänvaloa.

Avustajan tärkeä ominaisuus on taito kuunnella

5.12.2018

Henkilökohtainen avustaja toi Karin elämään itsenäisyyttä ja vähensi ikääntyvien vanhempien täyttä vastuuta arjen sujumisesta. Liikuntavammaisuus ei olekaan estänyt Karia opiskelemasta tai osallistumasta harrastelijateatteriin. - Asenne on tärkeä. Vamma ei ole este, vaan mahdollisuus löytää ratkaisuja, toteavat Kari ja avustaja Meeri Posti Kotipalveluista. Kari kävi avustajan kanssa tuoreeltaan..

Sesonki alkoi vauhdikkaasti - olemme valmiina jouluun

3.12.2018

Postin pakettipalvelujen sydän sykkii tiuhaan logistiikkakeskuksessa – useat toimitusvaihtoehdot palvelevat vastaanottajaa viikon jokaisena päivänä Black Friday innosti ihmiset ostoksille ja pakettimäärät Postin logistiikkakeskuksissa ylittivät kaikkien aikojen ennätykset. Black Fridayn jälkeisenä maanantaina 26.11. käsittelimme huikeat 280000 pakettia, joka tarkoittaa yli 3 pakettia sekunnissa..

Clas Ohlson vastaa suomalaisten toiveeseen - verkko-ostokset perille samana päivänä

30.11.2018

Clas Ohlson vastaa yhteistyössä Postin kanssa suomalaisten toiveeseen ja toimittaa verkko-ostokset perille samana päivänä tilauksesta 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Clas Ohlson ottaa ensimmäisten verkkokauppojen joukossa Suomessa käyttöön Postin saman päivän toimitukset kuutena päivänä viikossa, arkisin ja lauantaisin. Palvelun piiriin kuuluu pääkaupunkiseutu. Posti toimittaa Clas Ohlsonin..

Pikakuljetus verkkokaupasta kotiovelle 1-2 tunnissa

28.11.2018

Posti aloittaa verkkokaupan pikakuljetusten pilotoinnin kovimpaan sesonkiaikaan. Verkkokaupan ostokset saa kotiin jopa 1-2 tunnin kuluttua ostosten tekemisestä. Verkkokauppaostokset kuljetetaan perille sähköskoottereilla (video).

Tunnistatko asennemuutoksen?

28.11.2018

Kuluttajat vaativat tekoja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi Huoli ilmastonmuutoksen vaikutuksista on voimakkaassa kasvussa kuluttajien parissa. Nyt kaikkien on aika tarttua toimeen ja tehdä oma osuutensa tulevaisuuden eteen. Lue miksi Posti on oikea valinta verkkokaupan toimitustavaksi.

Avoin ja keskusteleva yhteistyö on avain hyvään tulevaisuuteen

26.11.2018

Hitsauslaitteita valmistavan Kemppi Oy:n ja Postin yhteistyö on hyvä esimerkki siitä, kuinka haasteiden kautta päästään voittoon. Ratkaisu on toimiva tiedonkulku ja avoin, keskusteleva yhteistyö.

Löydä tarkoitus, niin menestyt

20.11.2018

Futuristi Ed Gillespie kävi lokakuun lopussa Posti Next -tapahtumassa ravistelemassa kuulijoitaan maailman muutoksesta. Satikutia saivat etenkin datataloutta hallitsevat internet-jätit. Hänen kasvureseptinsä yrityksille on selvä: kun palvelet koko yhteiskuntaa, menestyt. Ed Gillespie on futuristi, kirjailija ja vastuullisuuden asiantuntija, joka puhuu isoista aiheista: ilmastonmuutoksesta,..

Kysely: Vain murto-osa vähittäiskaupan pk-yrityksistä käyttää markkinoinnin automaatiota

13.11.2018

Uudet markkinoinnin työkalut ja asiakasrekisterien parempi ylläpito voivat tarjota vähittäiskaupan pk-yrityksille runsaasti käyttämättömiä tehostamismahdollisuuksia.

”Relevanssi voittaa aina frekvenssin” – kolme pointtia markkinoijalle

5.11.2018

Markkinointia palvelevien kanavien, datan, teknologioiden ja työkalujen määrä on kasvanut viime vuosina valtavasti. Samaan tahtiin on mullistunut myös tapa tehdä markkinointia. Ydin on kuitenkin säilynyt ennallaan. Markkinoinnin tavoite on yhä kasvattaa kysyntää kertomalla asiakkaille merkityksellistä tietoa ja tarinoita, jotka herättävät kiinnostuksen ja vahvistavat luottamusta.

Katjan kotikäynneillä asiakas tulee nähdyksi

26.10.2018

Posti Kotipalveluiden moniammatillinen tiimi vastaa jokaisen asiakkaan yksilöllisiin elämäntilanteisiin. Posti Kotipalvelut tarjoaa sekä hoidollista että kuntouttavaa kotihoitoa, jota voivat kuntien lisäksi tilata yksityisasiakkaat. Vanhustyön asiantuntija, geronomi, Katja huolehtii, että jokainen saa elää kotonaan oman näköistään elämää. Silloin kun ollaan asiakkaan luona, hän tulee nähdyksi ja..

Malmilöydöt vauhdittavat kaivosalaa – Posti kuljettajana mukana kasvussa

25.10.2018

Kotimaisessa kaivosteollisuudessa eletään uuden buumin ja isojen investointien aikaa. Tulevaisuuden näkymät ovat hyvät, sillä maallamme on suuri malmipotentiaali.

Seinäjoen kautta kulkee miljoonia tonneja elintarvikkeita vuosittain

18.10.2018

Postin Seinäjoen elintarviketerminaalin kautta pyöräytetään miljoonia tonneja elintarvikkeita vuosittain.

Kaupan transformaatio etenee nyt isoin harppauksin

16.10.2018

Miten vastata muutokseen? Suomessa on selkeästi tunnistettavissa tällä hetkellä meneillään oleva kaupan transformaatio. Keskeistä siinä on se, että verkkokauppa on noussut lähes kaikissa kohderyhmissä hyvin arkipäiväiseksi tavaksi tehdä etenkin käyttötavaran ostoja. 

Luotamme Postin osaamiseen asiakasdatamme päivittämisessä ja rikastamisessa

16.10.2018

Otavamedia Postin suoramarkkinointipalvelujen pitkäaikaisena asiakkaana arvostaa sitä, että Postilla on merkittävää datan käsittelyn erikoisosaamista. Sillä se jos mikä on tärkeää yritykselle, jonka asiakasrekisteri on todella suuri ja jolta lähtee päivittäin valtava määrä markkinointiviestejä. Postin palvelu pitää huolen siitä, että viestit tavoittavat mahdollisimman hyvin oikeat vastaanottajat.

Leipurin jakelee elintarvikkeita Hangosta Utsjoelle – vuosittain 30 000 toimitusta

4.10.2018

Postin kylmäkuljetukset takaavat Leipurin 30 000 vuosittaisen tilauksen toimitusvarmuuden kaikkialla Suomessa. Leipurin Oyj toimittaa elintarvikkeita kautta maan muun muassa leipomoille, catering-yrityksille, kahvilaketjuille ja elintarviketeollisuuteen.

Onko markkinointipaletissasi sijaa empatialle?

3.10.2018

Brändin kehittämisen ja arkisen kampanjatyön tuoksinassa me markkinoijat kiinnitämme liian vähän huomiota siihen, mitä asiakkaat oikeasti haluavat. Iso osa kuluttajista ei esimerkiksi toivo lisää mainoksia missään kanavassa. Heille yrityksen lähettämä viesti on yleensä vain turhake, jonka voi blokata tai jättää huomiotta. Ilmiöön on kuitenkin yksi vastalääke.

Ainutlaatuista palvelua asiakkaillemme! Nyt logistiikan ulkoistuksen koko menu samasta pöydästä

28.9.2018

Syksy käynnistyy upealla uutisella: Posti ja sisälogistiikan edelläkävijä Transval Group yhdistävät voimansa ja pystyvät pian tarjoamaan asiakkailleen ennennäkemättömän logistiikan palvelukokonaisuuden. Postin strategisena tavoitteena on uudistuminen ja kasvu logistiikan ulkoistusratkaisuissa. Uskomme, että digitalisaation ja palveluiden lisääntyvä kysyntä tarjoavat kasvumahdollisuuksia Suomessa..

Tutkimus: suoramarkkinoinnin kanavasuunnitelmat ja kuluttajien toiveet eivät kohtaa

24.9.2018

Postin ja IRO Researchin tutkimukset osoittavat, että markkinointipäättäjien ajatukset kohdennetun asiakkuusviestinnän tulevista kanavavalinnoista ovat kaukana kuluttajien toiveista. Ne ovat ristiriidassa myös markkinointipäättäjien omien kuluttajakokemusten kanssa.

POP Vakuutus tavoittaa muuttajat siellä, missä tarve on suurin

21.9.2018

Markkinointi kannattaa sijoittaa sinne, missä se tarjoaa asiakkaalle eniten hyötyä. Widget-mainos muuttoilmoituslomakkeen kyljessä on osoittautunut POP Vakuutukselle tehokkaaksi keinoksi kotivakuutusten markkinointiin.

Kotikuntoutus on tuonut Railille liikkumisen iloa ja toimintakykyä

18.9.2018

Railin tuikkivat silmät ovat vastassa toiminta- ja fysioterapeutti Juusoa Posti Kotipalveluista. Juuso on kuntouttanut Railia maaliskuusta lähtien hänen kotonaan Vantaalla. - Tyttäret sanovat, että kuntoni on ihan toisenlainen kuin alussa. Silloin en päässyt helposti sängystä ylös, mutta nyt se käy ilman apuvälineitäkin. Kahvat ovat silti tärkeitä tuomassa varmuutta. Eihän siitä mitään tulisi,..

Postin sunnuntaijakelut ja Fast track vauhdittavat joulun verkkokauppaa

13.9.2018

Jaamme paketteja joulusesonkina myös sunnuntaisin – asiakkaille ei lisämaksua palvelusta. Aloitamme verkkokaupan pakettitoimitukset seitsemänä päivänä viikossa. Paketteja noudetaan ja toimitetaan vastaanottajille joulusesonkina normaalien jakelupäivien lisäksi neljänä sunnuntaina 25.11. – 16.12. välisenä aikana.   Jo nyt kuljetamme paketteja kuutena päivänä viikossa läpi vuoden!

Vähemmän vakoilua, enemmän luottamusta – kuinka tavoittaa kuluttajat vastuullisemmin

12.9.2018

Kevään kestokauhistus GDPR on nostanut vastuullisuuden myös markkinointipiirien puheenaiheeksi. Yrityksissä on huomattu, että markkinointia ei kannata perustaa vain stalkkaamalla saatuihin asiakastietoihin tai kohdeyleisöjä häiritsevään mainontaan. Markkinoinnin työkalupakista löytyy vastuullisempiakin keinoja käyttää dataa ja puhutella asiakkaita.

Nopeutta ja kapasiteettia pitkälle tulevaisuuteen – uusi rahtiterminaali tuo etuja Postin asiakkaille

4.9.2018

Heinäkuussa valmistunut Vantaan Viinikkalan jättiterminaali on uusin esimerkki Postin vahvoista investoinneista rahtiliikenteen palveluihin. Terminaalin kautta kulkee toimituksia yrityksille, kuluttajille ja työmaille.

Taloyhtiöiden asukkaat suosivat Smartpost-automaattia

28.8.2018

Käyttäjät suosittelevat automaattia tutuilleen. Asuin- ja toimistokiinteistöjen tiloihin asennettuja Smarpost-automaatteja löytyy nyt jo monelta paikkakunnalta. Jopa 65,9 % suosittelisi kiinteistössään olevaa automaattia tutuilleen. Muun muassa näin asukkaat kommentoivat palvelua kesällä tehdyssä kyselyssä:  "Aivan upea idea saada paketit omaan rappuun.” "Smartpost-automaatti on aivan loistava..

Vauhtia myymälän ja verkkokaupan yhteispeliin

15.8.2018

Euroopan metropolien kauppatavat tulevat Suomeen  Kun verkkokaupan kasvu alkaa olla jo itsestäänselvyys, puhutaan edelläkävijäyrityksissä nyt monikanavaisen kaupan mahdollisuuksista. Verkkokauppaa ja kivijalkamyymälää ei enää nähdä vastakohtina, vaan toisiaan täydentävinä kanavina.

Kansallispukuja postimerkeissä

13.7.2018

  Kansallispukuja postimerkeissä, komeroiden kätköissä ja kokoelmassani Posti toteutti yhdessä Suomen Kansallispukukeskuksen kanssa kansallispukuaiheiset uutuuspostimerkit. Huippua! Merkeissä esitellään 2000-luvulla tarkistetut eli uudelleen kootut Uskelan ja Jääsken naisten kansallispuvut. 

Elintarvikkeita, vihanneksia ja aterioita – Posti laajensi palvelujaan elintarvikelogistiikassa

28.6.2018

Posti on kasvanut elintarviketeollisuuden, päivittäistavarakaupan ja Foodservice-sektorin vahvaksi logistiikkakumppaniksi.

Katudatan kerääminen ja analysointi tuottaa tehokkaampia ja älykkäämpiä liikenneratkaisuja

28.6.2018

Postilla on maan kattava jakeluverkosto, joka tavoittaa kaikki lähetysten vastaanottajaosoitteet Suomessa. Ajattele, tämä verkosto ajoneuvoineen keräämässä katudataa, eli tietoa liikenteestä, tiestön ja ympäristön kunnosta kaikkialla Suomessa. Tämä on yksi esimerkki uusista ratkaisuista, joita Postin datapalvelut kehittää. Tavoitteena sujuvampi arki.

Älykaupunki Espoo — Katudata tehostaa katujen hoitoa

27.6.2018

Postin kattavaa jakeluverkostoa voi käyttää moneen tarkoitukseen. Espoossa Posti tuottaa päivittäisen jakelutyönsä yhteydessä tilannekuvaa katujen kunnossapidon tarpeisiin. Kaupungin infrapalvelupäällikkö Toni Korjuksen mukaan ajantasainen katudata ja keliennusteet auttavat kohdistamaan toimenpiteet paikkoihin, joissa niistä on eniten apua katujen käyttäjille.

Apua kiristyvään kilpailuun - uudet nopeat verkkokaupan toimitustavat

12.6.2018

Uudet ja nopeat palvelut verkkokaupalle –  saman päivän toimitus ja lauantaijakelu  Vaikka suomalaiset kuluttajat ostavat ahkerasti verkkokaupoista, olemme kuitenkin jälkijunassa moniin muihin markkina-alueisiin verrattuna. Kun Suomessa kuluttajan verkko-ostosten keskiarvo on alle parikymmentä pakettia vuodessa, puhutaan esimerkiksi verkkokauppajätti Amazonin ydinalueella 70 paketin..

Postipaketin lauantaijakelu tavoittaa jo 40 % suomalaisista

12.6.2018

Verkko-ostosten lauantaitoimitukset jo 2,3 miljoonalle suomaiselle Laajensimme Postipaketin lauantaitoimituksia kolmelle uudelle paikkakunnalle: Jyväskylään, Lahteen ja Poriin.   Perjantaina jakeluun saapuneet Postipaketit toimitetaan heti lauantaiksi kuluttajille automaatteihin tai posteihin noudettavaksi. Etenkin verkkokauppiaat voivat parantaa tällä toimitusnopeuttaan ja..

Juomalogistiikka digiaikaan - Posti yhdistää Sinebrychoffin tuote- ja tietovirrat

12.6.2018

  Sinebrychoff on Suomen kolmanneksi vanhin yritys. 1819 perustettu pieni panimo on kasvanut maamme johtavaksi oluiden, siiderien sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistajaksi. Tuotteillaan yritys on ollut osa suomalaisten arkea ja juhlaa kohta 200 vuoden ajan: Koff, Karhu, Battery, Coca-Cola tulevat Sinebrychoffilta.

Katudata - usein kysyttyä

12.6.2018

  Mikä on Katudata-tilannekuvapalvelu? Katudata-tilannekuvapalvelu on älykäs ratkaisu teiden ja ympäristöinfran tehokkaampaan kunnossapitoon.

Kuinka data tekee arjesta helpompaa? Esittelyssä kolme innovaatiota

11.6.2018

Data ja datankäyttö ovat kasvaneet räjähdysmäisesti ja kehitysvauhti vain kiihtyy. Kaikkien palveluntuottajien yhteisenä haasteena on se, kuinka saadaan tämä data tekemään arjesta helpompaa. Myös Posti läpikäy historiansa suurinta murrosta. Mittavat verkostot, suomalaisten ja Suomen perinpohjainen tuntemus sekä laaja digitaalinen osaaminen ovat mahdollistaneet useiden merkittävien innovaatioiden..

Rahtikirja sähköistyi – raportointi parani

7.6.2018

Rahtikirjan sähköistyminen on alkanut. Olemme ottaneet käyttöön tiedonkeruun sähköiset ominaisuudet perinteisen paperisen rahtikirjan rinnalle. Suurin käytännön muutos sekä lähettäjälle että vastaanottajalle on se, että kuittaukset tehdään kuljettajan mukana olevalle tiedonkeruulaitteen ruudulle ja mahdolliset varaumat kerätään tiedonkeruulaitteella.

Teknisen eristämisen asiantuntija kasvaa – logistiikkaa tehostaa uusi tietotekniikka

31.5.2018

Kespet Oy:n Vaajakosken-tehtaalta lähtee viikoittain noin 130 lavametriä peltipäällysteitä, peltiraaka-aineita, profiileja, teknisiä eristeitä ja asennustarvikkeita.

Asiakasrekisterisi voidaan vielä korjata GDPR:n mukaiseksi

24.5.2018

Pöhinää, paniikkia ja epätietoutta. EU:n tietosuojalain eli GDPR:n voimaan astuminen on puhuttanut pitkän aikaa ja valmistautumista on tehty. Ei kannata kuitenkaan tehdä hätiköityjä ratkaisuja, vaikka esimerkiksi asiakasrekisteristäsi puutuisikin vielä markkinointilupia tai kaikki asiakastiedot eivät mahdollisesti olisikaan täydellisesti oikein.

Suomalaistehdas huippuvedossa – päivittäin 30 rekallista pehmopaperia maailmalle

18.5.2018

Järvi-Suomen kauniissa maisemissa Mäntän tehtaalla valmistuu vuorokaudessa hulppeat 340 tonnia paperia. Gustav Adolf Serlachiuksen vuonna 1868 perustamassa tehtaassa syntyvät suomalaisesta ensikuidusta,

Joko nyt? Onko Ruoan verkkokauppa jo lähtötelineissä?

11.5.2018

Posti uskoo, että ruoan verkkokauppa saadaan kasvamaan lisäämällä tarjontaa ja markkinointia. Moni kuluttaja olisi valmis tilaamaan verkosta myös valmiita ruoka-annoksia.

Minna Immonen saa kukkien sävyt hehkumaan

9.5.2018

Minna Immonen tunnetaan hehkuvista kukkakuvituksistaan, joista on tehty satoja postikortteja. Posti julkaisi 9. toukokuuta viisi Minnan kuvittamaa postimerkkiä, joiden aiheiksi hän valitsi omia lempikukkiaan, mm. ruusupionin, hortensian, unikon, kissankellon ja päivänkakkaran.

Oma vai ulkoistettu varasto? - Verkkokauppiaan checklist

30.4.2018

Jos verkkokaupassasi myydään fyysisiä tuotteita, tarvitaan niille varasto. Se voi sijaita yrityksen yhteydessä tai se voi olla ulkoistettu varastologistiikkaan erikoistuneelle taholle. Verkkokauppa voi myös toimittaa tuotteet suoraan valmistajan varastosta, kuten monet verkkokauppiaat nykyisin tekevät. Usein ratkaisu on yhdistelmä edellä mainituista. Tässä viisi vinkkiä, jotka auttavat tekemään..

Verkkokaupan markkinoinnin perusteet – lähde tästä liikkeelle

30.4.2018

Harkitsetko verkkokaupan perustamista? Tässä viisi vinkkiä, jotka auttavat verkkokauppasi markkinointia starttaamaan heti oikeille urille.

Pikkuliikkeestä pörssiyritykseksi – näin se onnistui

27.4.2018

Vuonna 1890 helsinkiläinen nuorimies Thomas Wulff avasi pienen paperikaupan Fredrikinkadulle Helsinkiin. Siitä alkoi kotimainen menestystarina, jonka myötä yritys on kasvanut Pohjoismaiden johtavaksi toimisto- ja työpaikkatuotteiden toimittajaksi.

Yrittäjä, Näin lähetät pienet määrät paketteja helposti ja nopeasti verkossa - Posti

26.4.2018

Näin lähetät pienet määrät paketteja helposti ja nopeasti verkossa Tuntuuko pakettien postittaminen pakolliselta pahalta, joka haukkaa silti turhan ison siivun työpäivästä? Lähettäminen verkossa osoitteessa posti.fi/lahettaminen on yrittäjän apulainen, jolla

Aloittelevan verkkokauppiaan asiakaspalautus - lataa tulostettava ohje

26.4.2018

Tiesitkö, että monet verkko-ostajat etsivät tietoa verkkokaupan palautuskäytännöistä jo ennen ostopäätöksen tekoa? Kun ostaja vakuuttuu, että asiakaspalautus sujuu tarvittaessa ilman suurta työtä, ostopäätös syntyy helpommin. Lue tästä, miten ohjeistat asiakkaitasi ja hoidat asiakaspalautukset osoitteessa posti.fi/lahettaminen.

Kevätsesonki alkaa – olethan varautunut!

24.4.2018

Arkipyhät tuovat muutoksia kuljetuksiin Kevään kalenteri sisältää monia arkipyhiä, mikä tuo muutoksia kuljetusaikatauluihin ja hetkellisiä rajoituksia kuljetuskapasiteettiin. Automaatit ja valtaosa palvelupisteistä kuitenkin palvelevat asiakkaitasi normaaliin tapaan.

Stark keskittyy ydintoimintaansa – keskusvarasto ja logistiikkapalvelut Postille

24.4.2018

Rakennustarvikeketju Stark halusi tehostaa logistiikkatoimintojaan, keskittyä ydintoimintaansa ja vahvistaa palvelutasoaan. Ratkaisuna Stark-ketjun Lahden keskusvarasto ja varastopalvelujen tuotanto siirtyivät Postille Orimattilan Pennalan varastokeskukseen vuoden 2017 lopulla.

Rahtikirja sähköistyy – ensimmäinen vaihe käynnistyy 4.6.

23.4.2018

Postin rahtikirja sähköistyy. Ensimmäinen vaihe muutoksessa käynnistyy 4.6., jolloin otamme käyttöön sähköisen rahtikirjan perinteisen paperisen rahtikirjan rinnalle.

Rahdin laskujen ulkoasu uudistuu

20.4.2018

Rahdin laskun ulkoasu uudistuu ja laskun sisältöön tulee parannuksia. Uudistuksen myötä voit halutessasi yhdistää yhdelle laskulle kaikki rahdin sopimusnumerot, sekä muut Postin laskuttamat palvelut. Uudella laskulla näet mm. erittelyn käyttämistäsi lisäpalveluista, sekä eri sopimusnumeroilla lähetetyt ja laskutetut palvelut. 

Verkkokaupan toimitustavat pähkinän kuoressa

19.4.2018

Verkkokaupat voivat nykyisin tarjota niin kätevät ja nopeat toimitukset, että asiakkaan ei useimmissa tapauksissa enää kannata itse lähteä liikenteeseen ja ostoksille. Verkkokaupan valikoimat ovat laajat, tuotekuvaukset paremmat kuin myymälässä ja muiden tuotteen ostaneiden vertaisarviot helposti nähtävissä. Jotta verkkokaupasta ostava asiakas olisi tyytyväinen myös toimitukseen, kannattaa..

Nämä maksutavat jyräävät verkkokaupassa

19.4.2018

Viisi vinkkiä verkkokaupan maksutapojen valintaan Verkkokaupassa ostosten tekeminen ei saa jäädä siitä kiinni, että asiakkaan toivomaa maksutapaa ei löydy. Maksutavan on kuitenkin oltava turvallinen ja helppo sekä asiakkaalle että kauppiaalle. Tässä viisi vinkkiä verkkokauppiaalle maksutapojen valintaan.

Kansainvälisiin kuljetuksiin uusia lisäpalveluita

17.4.2018

Postin kansainväliset BtoB-kuljetuspalvelut Express Business Day Parcel ja - Pallet ovat saaneet lisäpalveluita. Kaikki lisäpalvelut ovat uusia. Lisäpalveluiden avulla kuljetusta on mahdollista muokata eri käyttötilanteisiin sopivaksi.

Nouto- ja jakelupalvelu joustaa myyntisesongeissa ja loma-aikoina

12.4.2018

Kesä lähestyy – varauduthan tarvitsemiisi joustoihin nouto- ja jakelupalvelussa Nyt kannattaa miettiä kevään tulevia myyntisesonkeja ja varata lisänoudot ajoissa. Huomioithan myös nouto- ja jakelupalvelun tarpeet kesälomien ajaksi ja muutokset hinnoitteluun palvelun keskeytyksessä.

Viisi vinkkiä verkkokaupan ohjelmiston valintaan

12.4.2018

Harkitsetko verkkokaupan käynnistämistä? Jos asiakaskohderyhmät, markkinointi ja tuotestrategiat ovat jo hanskassa, voi seuraavana olla vuorossa verkkokaupan tekniikka - eli ohjelmiston valinta. Tässä viisi vinkkiä, jotka auttavat valitsemaan verkkokaupallesi sopivan ohjelmiston. 

Arjen sankarit: Muodostelmaluistelu on yhteistyötä

5.4.2018

Postin Yritysasiakaspalvelussa työskentelee kaksi maailmanluokan luistelijaa: Martina Timonen ja Heta Saukkola. Pienestä pitäen jäällä viihtynyt kaksikko tavoittelee kultaa samassa joukkueessa ja työporukassa. - Muodostelmaluistelijalta vaaditaan tietynlaista pelisilmää, yhteistyökykyä ja taitoa hahmottaa, missä kaveri menee, Martina kertoo, - ja tietysti luistelutaitoa. Nämä taidot ovat vieneet..

Joustavaa yhteistyötä erinomaisella palveluasenteella

4.4.2018

Tekstiilipalveluja toimittava Lindström Oy on 170 vuoden iällään vanhimpia yhä toimivia suomalaisia yrityksiä. Lindström tarvitsee toimintansa tueksi laajan kattauksen erilaisia logistiikkapalveluja, joista Posti on Suomessa vastannut vuodesta 2010 lähtien.

Smartpost-automaatti on tätä päivää

23.3.2018

Smartpost-automaatti lisää asukkaiden ja käyttäjien tyytyväisyyttä kerrostaloissa ja toimistokiinteistöissä Postin Smartpost-pakettiautomaatti on tätä päivää: se tuo verkkokaupan ostokset ja muut pakettitoimitukset suoraan taloyhtiön tai toimistokiinteistön tiloihin vaivattomasti ja pienin kustannuksin.

Posti Fast Delivery – Deliveries within the same day, six days per week

22.3.2018

Faster deliveries for online store parcels  Online store customers are becoming more and more demanding. Starting next fall, Posti’s new service will delivers online purchases on the same day in the Helsinki capital region.

Posti Fast Track – saman päivän toimitus kuutena päivänä viikossa

19.3.2018

Verkkokaupan paketit perille yhä nopeammin  Verkkokaupan asiakkaiden vaatimukset nousevat koko ajan. Postin uusi palvelu toimittaa tilaukset perille samana päivänä syksystä alkaen pääkaupunkiseudulla.

Tietosuoja Postissa

15.3.2018

Henkilötietojen asianmukaiseen käsittelyyn suhtaudutaan Postissa vakavasti. Tähän kuuluu tietojen oikeudenmukainen, läpinäkyvä käsittely sekä tietosuojan periaatteiden tunnustaminen ja noudattaminen. Rekisteröidyn oikeuksia kunnioitetaan ja tietoja käsitellään vain laillisin perustein ja siinä laajuudessa kuin on välttämätöntä Postin tarjoamien palveluiden hoitamiseksi.

Kiinalainen verkkokauppa mullistaa markkinaa – Posti on mukana muutoksessa

12.3.2018

Suomalaiset tilaavat yhä enemmän verkko-ostoksia ulkomailta ja erityisesti pientavaroiden tilaukset Kiinasta ovat kasvaneet rajusti. Suosituimpia shoppailupaikkoja Kiinassa ovat AliExpress, Wish, JD.Com ja Light In The Box. Peräti 37 % suomalaisista sanoo viimeisimmän verkkokauppaostoksensa olevan nimenomaan Kiinasta.

Rahtikirja sähköistyy -kyselyn tuloksia

12.3.2018

Sähköistämme rahdin koko tilaus-toimitusketjun vuoden 2018 loppuun mennessä.Saimme edellisessä uutiskirjeessämme julkaisemaamme kyselyyn paljon vastauksia ja hyviä kehitysehdotuksia. Työryhmä käy nyt läpi kaiken saadun palautteen ja kehitysehdotukset.

Kunnalle säästöjä kotihoidon tehtäviä ulkoistamalla

9.3.2018

Väestön ikääntyminen kasvattaa kotona tarjottavien hoitopalveluiden tarvetta ja kustannuksia huomattavasti. Tiedätkö sinä, mihin kotihoidon palveluissanne työskentelevien hoitajien työaika nyt kuluu?

Postin uuden sukupolven terminaali K3-alueella käyttöön kesällä 2018

9.3.2018

Postin uuden jätti-investoinnin, yli 30 miljoonaa euroa maksavan tavaraterminaalin rakennustyöt Vantaalla ovat sujuneet aikataulussaan. Terminaali otetaan käyttöön loppukesällä 2018. 

Posti-Paten X Factor

9.3.2018

Tiesitkö, että postilaisten joukossa on ainakin yksi taitava muusikko, joka on esiintynyt niin Suomessa kuin Euroopassa? Häntä on nähty ja kuultu myös valkokankaalla ja radiossa.

Logistiikkaa ympäristökuormitusta minimoiden

28.2.2018

Hiilineutraalia logistiikkaa Suomen tieverkossa kulkee joka päivä tuhansia tonneja tavaraa. Posti on sitoutunut kehittämään omia kuljetuksiaan jatkuvasti luontoa kunnioittaen ja ympäristökuormitus minimoiden. Posti Green -toimintamalli takaa yrityksille tehokkaat kuljetukset uusimmalla teknologialla.

Yrityspostinumero – tyylikästä, kätevää ja asiakkaita palvelevaa

21.2.2018

Asiakasnäkökulma ratkaisi yrityspostinumeron valinnassa PRH:n (Patentti- ja rekisterihallituksen) asiakkaille Arkadiankadun toimipiste oli tuttu käyntipaikka yli 20 vuoden ajan. Samaiseen osoitteeseen päätyivät myös lähes kymmenellä eri postilokero-osoitteella lähetetyt kirjepostit.

Neljä myyttiä perinteisestä suorasta

16.2.2018

Ovatko perinteisen suoramainonnan päivät luetut? Uusien digitaalisten kanavien ja sovellusten keskellä saatetaan olettaa, että perinteisen printtisuoran päivät ovat luetut. Se on kuitenkin yksi myytti useista niistä, joita perinteiseen suoramainontaan liitetään.

Näin hyödynnät muuttajadataa käytännössä

16.2.2018

Muuttajadatan avulla voit lähestyä kohdennetusti juuri niitä kuluttajia, jotka ovat muuttamassa tai muuttaneet. Lue tästä, mihin kaikkeen muuttaja- ja asiakasdataa voi käyttää.

Näin teet vaikuttavan suoran

16.2.2018

Innovatiivisesti rakennettu perinteinen suora saavuttaa muita kanavia suurempaa sitoutuneisuutta, paremman vastausprosentin ja siten parempia tuloksia. Kokosimme yhteen vinkit, miten sen teossa onnistut.

Miljoona muuttoa, miljoona mahdollisuutta

15.2.2018

Suomessa muutetaan vuosittain miljoona kertaa. Asiakkaan muuton ei kuitenkaan tarvitse merkitä asiakassuhteen päättymistä. Sen sijaan muuton voi nähdä mahdollisuutena markkinoijalle; muuttajat ovat vastaanottavaista ja ostovalmista kohderyhmää. Yrityksen on tärkeää tuntea muuttajakohderyhmä ja tarjota juuri heille räätälöityä palvelua. Olla oikeassa paikassa, oikeaan aikaan.

Asiakasprofilointi avaimena myyntimenestykseen

15.2.2018

Asiakkaat ovat yrityksen ydin. Ei siis ihme, että hyvä asiakastuntemus on yksi yrityksen menestyksen kulmakivistä. On tiedettävä kenelle, mitä ja miksi tarjotaan. Kuluttaja-asiakkaiden profilointi, eli asiakaskannan tarkka kuvaus, auttaa yritystä omien asiakkaiden erityispiirteiden tunnistamisessa.

Sisälogistiikkaa oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa

13.2.2018

Yrityksillä on useita tapoja varmistaa oman sisälogistiikan toimivuus. Sisälogistiikalla tarkoitetaan yleensä alihankintana ostettavaa materiaalien ja tuotteiden käsittelyä. Työ tehdään useimmiten yrityksen omissa tiloissa ja yrityksen omilla järjestelmillä.

Pakettilähetysten volyymiennätykset rikki jouluna 2017 – kuljetusten laatu pysyi korkeana läpi sesongin

5.2.2018

Ennätyksellisen vilkas joulun verkkokauppa kasvatti Postin vuoden 2017 pakettivolyymin yli 37 miljoonaan pakettiin. Pakettivolyymi lisääntyi 9 prosenttia edellisestä vuodesta. Kiireisestä ajasta huolimatta kuljetusten laatu parani huomattavasti.

GDPR – Mistä lääkkeet?

15.1.2018

Ystäväni pieni lapsi poti korvatulehdusta, jonka vuoksi jouduttiin käymään lääkärissä. Sitkeä tulehdus ei hellittänyt, ja asiointikertoja kertyi viikossa useampia. Lopuksi isä tietysti sai vielä itse flunssan – uusi reissu samalle lääkäriasemalle. Joka kerta hänen ilmoittautuessaan tiskillä vastaanottovirkailija luetteli hänelle hänen osoite- ja puhelinnumerotietonsa ja tarkisti, ovatko ne vielä..

Henkilökohtainen avustaja Pirjo hyppäsi tuntemattomaan

5.1.2018

Oli kaunis syksy, kun aloitin työt henkilökohtaisena avustajana. Halusin repäistä itseni irti edellisestä työstä, koska se aiheutti paljon stressiä. Olin miettinyt, minkälaista olisi olla henkilökohtaisena avustajana?

Opas: Kuinka milleniaalit reagoivat perinteiseen suoramainontaan?

29.12.2017

Oletko varma, että tavoitat digitaalisen median kautta milleniaalit ja jäät heidän mieliinsä? Diginatiivit ovat jatkuvan  viestitulvan alla , joista suurin osa  ei jätä   heihin muistijälkeä tai aiheuta reaktioita.

Miten Suomi muuttaa - Tutustu suomalaisiin muuttajiin

29.12.2017

Tee tuloksellista markkinointia muuttajamarkkinoinnin avulla Muuttaminen moninkertaistaa hankintojen määrän, tehden muuttajista houkuttelevan kohderyhmän markkinoijille. Miten Suomi muuttaa -raportista saat tietoa muuttajien määristä sekä kohdentamista helpottavaa dataa, mikä auttaa markkinoinnin sisällön suunnittelussa.

Tutustu tutkimukseen: Perinteiset B2B-tilauskanavat ovat vaihtumassa verkkokauppaan

29.12.2017

Verkkokauppa ja perilletoimitukset ovat voimakkaassa kasvussa B2B-yrityksillä. Lue 3 trendiä, jotka vaikuttavat B2B-verkkokaupoissa juuri nyt. 

Webinaari: Kasvata verkkokauppasi Euroopan kokoiseksi

28.12.2017

Noin puolen tunnin tietoiskussa käsittelemme tärkeimmät pointit verkkokaupan kuljetusten laajentamiseksi Eurooppaan. Esittelijöinä toimivat Petteri Nummela ja Ranja Pasivirta Postin kansainvälisestä pakettiyksiköstä.

Jimm’s salabim ja paketit ovat perillä!

22.12.2017

Suomen paras verkkokauppa peukuttaa Postia PC-pelaajien ja tietokoneen tehokäyttäjien verkkokauppa Jimm’s PC-Store Oy on myynyt tietokoneita, komponentteja ja viihde-elektroniikkaa yli 16 vuotta. Posti on toiminut yrityksen logistiikkakumppanina koko sen toimintahistorian ajan.

Tietopaketti Japanin markkinoille haluaville

21.12.2017

Suomen hyvä maine Japanissa kannattaa hyödyntää juuri nyt

Mitä verkkokauppiaan ja koodarin on hyvä tietää Postin uusista Smartpost-automaateista?

19.12.2017

Mitä verkkokauppiaan ja koodarin on hyvä tietää Postin uusista Smartpost-automaateista? Uudet Smartpost-automaatit kasvattavat Postin noutopisteverkostoa kovaa vauhtia. Verkkokauppiaat voivat tarjota kerrostaloihin ja yritysten toimitiloihin sijoitetut automaatit asiakkailleen toimitusvaihtoehdoksi ja siten lisätä helppoutta ja nopeutta verkkokauppaan.

Yritys, uskalla haastaa identiteettisi – vain niin voit hyötyä datasta

13.12.2017

Järjestimme asiakkaillemme kutsuvierastilaisuuden, jonka keynote-puhuja Gustav Martner muun muassa neuvoo Ruotsin hallitusta digitaalista mediaa koskevissa asioissa ja on sitä mieltä, että algoritmit tekevät mainoksista tyhmiä.

Näin vältyt paperisen saapumisilmoituksen maksullisuudelta

12.12.2017

Lisää vastaanottajan sähköiset yhteystiedot pakettilähetyksiin Postipaketin paperinen saapumisilmoitus on maksullinen 1.2.2018 alkaen. Vastaanottajan yhteystiedot (nimi, osoite, matkapuhelinnumero ja sähköpostiosoite) kannattaakin aina pyytää mahdollisimman täydellisinä ja toimittaa Postille sähköisessä ennakkotiedossa eli EDI-sanomassa. Suosittelemme käyttämään Postipaketin yhteydessä maksutonta..

Joulukortti on merkityksellinen

11.12.2017

  - Jouluna mieleen tulevat ihmiset, jotka ovat eri elämänvaiheissa olleet merkityksellisiä itselle. Joulukortilla halutaan välittää tätä tunnetta ja pitää yllä ystävyyttä matkojenkin taa, Postin tuotepäällikkö Johanna Rouhe kertoo. Lue lisää Postin joulukorttitutkimuksesta.

Uuden sukupolven terminaali valmistuu kesällä 2018

7.12.2017

Vantaalle valmistuu kesällä 2018 terminaali, joka sijaitsee Suokalliontiellä YIT:n kehittämällä K3 Logistics -alueella Kehä III:n ja Helsinki-Vantaan lentokentän välissä.

Milleniaali ostaa sieltä, mistä tavara löytyy helpoimmalla ja halvimmalla

5.12.2017

Milleniaalit käyvät kaupoissa vain sovittamassa tai katsomassa tuotteita ja tilaavat ne mobiilisti verkosta. Totta vai tarua?

Kolme konstia joulukortin matkalle

1.12.2017

Joulukorttien lähettämisessä on hienointa tämä: Kun kortin saaja ottaa sen käteensä, tunnustelee ja kääntelee sitä, katselee ja lukee terveiset, niin siinä hetkessä kaikki korttiin lataamani lämpöiset tunteet ja joulumieli siirtyvät suoraan hänen sydämeensä.  Kokosin sinulle kolme konstia joilla varmistat, että lämpimät ajatuksesi pääsevät perille ajoissa.

Posti on suomalainen

1.12.2017

Osta työtä Suomeen -päivää vietettiin 1.12.2017. Käyttämällä Postin palveluita ostat suomalaista jatkossakin.

Burger King hurmaa hampurilaiskansaa makuelämyksillä ja kupongeilla

23.11.2017

  Nopea syöminen on kasvussa; pikaruokailu kasvaa 7 % vuosivauhdilla*, tarjonta laajenee koko ajan ja kuluttajalla on paljon vaihtoehtoja mistä valita. Kovassa kilpailussa on sekä tuotteen, konseptin että markkinoinnin oltava teräkunnossa - niiden tulee koskettaa kuluttajaa, tarjota jotain uniikkia ja lunastaa lupauksensa. 

Etäpalvelut tulevat kotiin

20.11.2017

Etäpalvelut kotihoidossa ovat päivän trendi Lääkäri- ja terapiakäynneistä hoidetaan yhä suurempi osa etäkäynteinä, samoin työterveyshuollon palveluista. Ikääntyneiden palveluissa eri toimijat kehittävät kilpaa erilaisia etäpalvelukeskuksia ja -palveluja. Hukkuvatko asiakkaan toiveet ja tarpeet kehityksen vauhdissa? Asiakkaille on tärkeintä tietää, että tarvittava apu löytyy oikeaan aikaan,..

Postityöntekijä kunnan kotihoidon apuun - miten se on mahdollista?

20.11.2017

Panostamme työntekijöidemme osaamiseen ja ammattitaitoon

“Verkkokauppa on meille tärkeä asiakashankintakanava”

10.11.2017

Verkkokaupassa asiakkaiden on helppo tutustua tuotteisiin ja siirtyä sitten jatkamaan ostoksia kotikutsuille, tietää ekologisiin lasten- ja naistenvaatteisiin erikoistuneen Noshin omistaja Hanna Rannila.

Kuluttaja ei kaipaa teknologiaa vaan toimivia palveluja

8.11.2017

Smart City -seminaarissa puhuttiin siitä, miten teknologia ja tekoäly muuttavat kaupunkeja, asumista ja työn tekemistä. Posti esitteli tapahtumassa kiinteistöjen oman postin.

Lasten ideoimat tulevaisuuden esineet Omakuvapostimerkeissä

25.10.2017

Suomi 100 -juhlavuoden kunniaksi Arabian taideosastoyhdistys kutsui kaikki Suomen neljäsluokkalaiset oppilaat ideoimaan tulevaisuuden esineitä. Oppilaat saivat suunnitella oman esineensä, ja valitut viisi luokkaa pääsivät toteuttamaan ideansa savesta.

Nopeutta ja läpinäkyvyyttä lähetysten kulkuun

24.10.2017

Tiesithän, että voit tilata kaikki Postin paketti- että rahtilähetykset yhden tilauskanavan, Posti SmartShipin kautta. Tulostat järjestelmästä kuljetusasiakirjat, tilaat kuljetuksen ja hallitset omia osoitetietojasi. Lisäksi saat käyttöösi kätevän Dashboard-palvelun.

Valmiina loppuvuoden sesonkeihin – lisää automaatteja ja väliaikaisia noutopisteitä ympäri maata

23.10.2017

Pakettien nopea ja luotettava liikkuminen on verkko-ostoksia tehdessä keskeinen kriteeri, varsinkin nyt kun joulusesonki on kiihkeimmillään. Me postilaiset paiskimme täysillä töitä, jotta joulusi logistiikka olisi sujuvaa: teemme töitä nyt sesonkiaikoina kolmessa vuorossa, 24 tuntia vuorokaudessa. Myös logistiikkakeskukset pyörivät jopa seitsemänä päivänä viikossa joulusesongin loppuun saakka.

Logistiikan merkitys ilmastonmuutoksessa

10.10.2017

Logistiikan merkitys ilmastonmuutoksessa Logistiikka on merkittävässä roolissa ilmastonmuutoksen hillinnässä. Suomi on sitoutunut vähentämään liikenteen päästöjä 50 % vuoteen 2030 mennessä. Posti on jo pitkään ollut oman sektorinsa suunnannäyttäjä ympäristövaikutusten pienentämisessä ja tarjoaa ainoana logistiikkayrityksenä Suomessa asiakkailleen 100 % hiilineutraalit kuljetukset.

Nyt kasvaa mobiiliverkkokauppa. Oletko mukana?

6.10.2017

Milleniaalit nopeimmin kasvava asiakasryhmä ”Kulutusikään tulleet milleniaalit nostavat nyt mobiiliverkkokaupan volyymeja”, kertoo Finpron kolmivuotisen ecom Growth –kasvuohjelman verkkokaupan asiantuntija Leevi Parsama. Viime vuosituhannen lopulla syntyneet nettisukupolven nuoret muodostavat verkkokauppojen ja -palvelujen nopeimmin kasvavan asiakasryhmän.

Hukkuuko tulos varastoinnin sesonkivaihteluihin?

6.10.2017

Hukkuuko tulos varastoinnin sesonkivaihteluihin? 

Mukaan Japanin suurimpaan verkkokauppaan!

3.10.2017

Japanissa on valtavat markkinat ja kysyntää suomalaisille tuotteille. ”Helpoin tie japanilaisen kuluttajan luo kulkee verkkokaupan kautta”, sanoo Finpron paikallisen toimiston johtaja Pekka Laitinen

Smartpost laajentaa yrittäjien palveluiden markkina-alueeksi koko Suomen

26.9.2017

Digitaalisuus tuo uudet mahdollisuudet myös perinteisiä käsityötaitoja tarjoaville yrittäjille. Vuonna 2016 vuoden käsityöläiseksi valitun Juho Ervingin suutarinpalveluja saa nyt 24/7 ja koko Suomessa.  Suutarinpalvelua Helsingin Töölössä tarjoavan yrittäjä Suutari J. Ervingin markkina-alue ja palvelut laajentuvat kattamaan koko Suomen. Laajentumisen mahdollistaa Postin uusin erilaisille..

Kymmenen faktaa Postin Kotipalveluista

22.9.2017

Posti aikoo kasvaa kotipalveluissa, mutta puheet jakajien tekemästä saattohoitopalveluista olivat uutisankka, kirjoittaa Postipalveluista vastaava johtaja Turkka Kuusisto.

Kysyvä ei tieltä eksy – Sanna ei eksy koskaan

22.9.2017

Pyysimme työntekijöiltämme ilmiantoja arjen sankareista. Saimme vastauksena sydämellisiä viestejä täynnä ilotulitusta - esimerkiksi Sannaa kuvailtiin näin:

Suurin osa ostopäätöksistä tehdään jo ennen muuttoa

21.9.2017

Suomessa muuttaa vuosittain lähes miljoona ihmistä. Muutto on markkinoijalle mahdollisuus niin uuden asiakassuhteen luomiseen kuin olemassa olevan asiakassuhteen jatkamiseen.

Muuttajat lukuina

21.9.2017

  Suomessa muuttaa vuosittain miljoona ihmistä. Muutto on usein merkittävä elämäntapahtuma, johon liittyy monenlaisia kulutuspäätöksiä. Markkinoijalle se on mahdollisuus tavoittaa ostovalmis kohderyhmä juuri heille kohdistetulla, merkityksellisellä viestillä. Mutta keitä Suomen muuttajat ovat?

Tavoita uudet asukkaat

21.9.2017

  Muuttajat ovat ostovalmista kohderyhmää. Muuttajien tavoittaminen muuttoa ympäröivinä viikkoina on mahdollisuus vaikuttaa kulutuspäätöksiin juuri silloin, kun niitä tehdään. Myös muuton jälkeisten kuukausien aikana käytetään tavallista enemmän rahaa. Uutta kotia esimerkiksi sisustetaan ja remontoidaan ja uudelta asuinalueelta etsitään palveluita.

Markkinoija, Hyödynnä muuttoilmoitus

21.9.2017

  Suomessa tehdään vuosittain lähes miljoona muuttoa. Muuttajista 80 prosenttia täyttää verkossa Postin ja maistraatin sähköisen muuttoilmoituslomakkeen, mikä tarkoittaa, että tiedämme ketkä ovat muuttamassa. Postin muuttajatarjoaman avulla hankit näkyvyyttä palveluillesi muuttoilmoituksen yhteyteen. Lisäksi voit kohdentaa verkkomainontaa muuttajille ohjelmallisen ostamisen kautta.

Viisas neuvo joka taloyhtiölle -ota tai jätä

19.9.2017

Smartpost on uusi täyden palvelun automaatti, joka järkeistää taloyhtiön juoksevat asiat tuomalla kaupungin kivijalkaliikkeet ja erilaiset palvelut asukkaiden luo. Siihen voi tilata ja palauttaa verkko-ostoksia sekä hoitaa erilaisia arkisia askareita.  Se on kuin oma posti kiinteistössäsi.

Kesätyöntyöntekijöiden mielestä kesä oli antoisa

15.9.2017

Iikka jakoi ja lajitteli postia Lielahdessa. Hän oli Postin ehdokas Vuoden kesätyöntekijäksi. Ei ihme, sillä esimiehensä Tampereen eri työpisteissä kehuvat miestä kilpaa ja myös asiakkaat ovat tyytyväisiä Iikan työhön ja palveluasenteeseen.

Tapaa Jasmin Anoschkin Galleria ARTagissa 13.9.

12.9.2017

Tapaa henkilöt postimerkkien takana

Logistiikkaprosessin kehittäminen on elinehto, vanhalla mallilla et pärjää.

11.9.2017

”Digitaalisen kaupankäynnin poikimassa monikanavaisuudessa logistiikkaprosessien kehittäminen on elinehto. Ne jotka sen hanskaavat, tulevat pärjäämään”, sanoo toimitusketjujen johtamisen tutkijatohtori Tomi So

Verkon kautta maailmanmaineeseen

7.9.2017

Vipukirves on suomalainen innovaatio, jonka kysyntä räjähti maailmanlaajuiseksi verkon foorumien ja nettikaupan kautta. Nyt Raisiosta lähtee päivittäin pitkulaisia paketteja puun pilkkojille maapallon kaukaisimpiinkin kolkkiin.

Kymmenen metriä kangasta Postin S-paketissa

6.9.2017

Porilainen yhden naisen verkkokauppa pipoiksi.fi myy itse tehtyjä asusteita, ompelutöitä ja kankaita. Usein tuotteet lähtevät asiakkaille kirjeenä tai S-koon pikkupakettina. Lähetyksen yrittäjä näppäilee menovalmiiksi netissä tai mobiilisovelluksella. Postimaksut hoituvat helposti verkkopankissa.

Laadun merkitys kilpailutuksissa

5.9.2017

Kilpailutukset ovat meille kaikille sosiaali- ja terveysalalla toimiville tuttuja. Osa kilpailuttaa, osa osallistuu kilpailutuksiin ja asiakkaat elävät tuloksen kanssa.

Tiesitkö tämän Postista?

5.9.2017

Posti kehittää uutta asiakkaiden tarpeisiin - kotiin tarjottavat palvelut tuovat lisää työtä.

”Jos ei nyt lähde mukaan verkkokauppaan, jää pian ulos”

5.9.2017

Business-to-Business-verkkokauppa kasvaa. Kuluttajapuolelta tutun helpon nettiostamisen parhaat käytännöt siirtyvät pikkuhiljaa myös yritystenväliseen kauppaan. ”Jos ei nyt lähde mukaan, jää pian ulos”, sanoo asiantuntija.

Bittiaika puskee työkalu- ja varaosakauppaan – tutkimus povaa hidasta mutta varmaa muutosta

30.8.2017

Uusi B-to-B verkkokauppatutkimus kertoo, että digitalisaatio on muuttamassa myös jähmeinä pidettyjä työkalu- ja varaosakaupan jakelukuvioita. Japanilaisen Makitan Suomen maahantuonnissa kehitys näkyy etenkin muutoksina tilaus- ja toimitustavoissa sekä myyntiedustajien työssä.

Pusuja ja halauksia!

30.8.2017

Kuvanveistäjä Jasmin Anoschkin toivottaa Suomelle hyvää satavuotissyntymäpäivää. Hän kannustaa muistamaan ystäviä ympäri maailman aidolla kirjeellä tai kortilla, pusuin ja halauksin. Kakun ympärille on ihana kokoontua ystävien kanssa. Jasmin kahvittelee myös omien taideteostensa seurassa.

Kilpailukykyä tuovia elintarvikelogistiikkaratkaisuja

30.8.2017

Kilpailukykyä tuovia elintarvikelogistiikkaratkaisuja

Paketti- ja rahtilähetykset samassa seurantatyökalussa

30.8.2017

Paketti- ja rahtilähetykset samassa seurantatyökalussa Rahtipalveluiden lähetysten seurantaa, poikkeamahallintaa ja ennakkoviestintää on kehitetty asiakkailta saatujen palautteiden ja toiveiden mukaisesti. Posti Dashboard-palvelu mahdollistaa tehokkaan lähetysten kokonaistilanteen seurannan ja raportoinnin niin rahdille kuin paketeillekin. 

Millaisia muistoja lapsuudesta tuttu postimerkki sinussa herättää?

29.8.2017

Suomi 100 -hengessä on ajankohtaista pysähtyä hetkeksi muistelemaan maamme merkittäviä tapahtumia. Millainen on Suomen kehitys tieteessä, taiteissa, arjen käyttöesineissä ja esimerkiksi sosiaalisissa uudistuksissa? Tämä kaikki on taltioitu postimerkkeihin, jotka ovat suomalaisuuden ja Suomen historian aarreaitta. Suosittelen, että teet nojatuolimatkan juhlavuodeksi julkaistun Postimerkkien Suomi..

Öljyn ale ei jatku ikuisesti

25.8.2017

Öljyn ale ei jatku ikuisesti Mitä tapahtuu logistiikan kustannuksille, kun öljyn hinta nousee entiselle tasolleen? Juuri nyt on hyvä aika varautua tuleviin muutoksiin sisäisiä prosesseja tehostamalla. Yhä enemmän massatavaraa Suomessa on seurattu logistiikkakustannuksia kansallisen tasolla jo vuodesta 1990. Aikasarja on maailman pisimpiä. ”Logistiikan kustannukset olivat huipussaan 2008-2009, kun..

Tavoita muuttajat tehokkaasti

24.7.2017

Suomessa muuttaa vuosittain noin miljoona ihmistä. Postin tarjoamien palvelujen avulla tavoitat muuttajat tehokkaasti niin ennen muuttoa, muuttoilmoitusta tehdessä kuin muuton jälkeenkin. Posti on markkinoiden ainoa toimija, joka voi hyödyntää muuttotietoa jo ennen varsinaista muuttotapahtumaa. Tavoitamme myös ennakoivasti mahdolliset muuttajat.

Koko perheen kesädrinksut

14.7.2017

Postilaiset tekivät SuomiAreenan MTV-lavalla herkullisia juomia koko perheen kesädrinksukoulussa. Nappaa reseptit talteen!

Kesätyöntekijät asiantuntijatehtävissä

14.7.2017

 

Nooran kymmenes kesä Postilla

7.7.2017

Yle: Tällainen on hoivatyötä tekevän postinkantajan päivä

4.7.2017

Posti toteuttaa uusia kotipalveluita Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirille. Yle kävi tutustumassa postityöntekijä Kirsi Europaeuksen työpäivään. 

Yle Summerin Tumen työpäivä postimiehenä

3.7.2017

Yle Summerin Tumen työpäivä postimiehenä - katso video Miten sujuu Suomen tunnetuimpiin tubettajiin lukeutuvalta Yle Summerin juontajalta Tumelta postimiehen työt? No, ihan hyvin ne sujuvat. Tume eli Tuomas Kukkonen oli lajittelemassa paketteja päivän ajan Postin logistiikkakeskuksessa Vantaalla osana Yle Summerin uutta kesäsarjaa, jossa Tume kokeili olla "oikeissa töissä" kymmenessä eri..

Suomalaista ruokakulttuuria bitteinä ja paperilla

22.6.2017

Sähköisen ja paperisen viestinnän parhaat puolet hyötykäytössä – Suomaalisuuden arvostus ruuassa on nyt huippulukemissa, olemme suorastaan aallonharjalla, toteaa Ruokatieto Yhdistyksen toiminnanjohtaja Tiina Lampisjärvi.  – Viestintä on ydintoimintaamme. Pienenä yhdistyksenä käytämme paljon sähköisiä kanavia. Muun muassa yrityksille viestimme pääsääntöisesti sähköisesti. Pääkohderyhmämme ovat..

Kiertotalouden ytimessä − case Finlayson

20.6.2017

Jotain uutta, jotain vanhaa - Finlayson, RePack ja Posti Perinteikkäästä 200-vuotiaasta Finlaysonista on muutamassa vuodessa tullut kiertotalouden ja vastuullisen liiketoiminnan edelläkävijäbrändi Suomen tekstiilialalla. Finlaysonin kierrätyskampanjat ovat yksi näkyvä osoitus omaperäisestä ajattelusta ja kuluttajien osallistamisesta. - Kiertotalous on megatrendi ja siinä haluamme olla ihan..

Digiajan kuluttaja vaatii kaupalta koko toimitusketjun evoluution

19.6.2017

Digiajan kuluttaja vaatii kaupalta koko toimitusketjun evoluution Logistiikassa kaupan ala on vetänyt digitalisoitumista maailmanlaajuisesti. Ali Baban ja Amazonin kaltaiset jättiläiset ovat mullistaneet kaupankäyntiä vauhdilla. Nyt monikanavaisuus on päivän sana. Yritykset miettivät uudelleen, mitä kannattaa pitää myymälöissä, mitä fyysisessä varastossa ja mitä tuotteita suoratoimituksen..

Postin Smartpost-automaatit kaikkiin Bonavan uudiskerrostaloihin

19.6.2017

Bonava ja Posti julkistivat joulukuussa 2016 uuden Smartpost-automaattipalvelun pakettien lähettämiseen ja vastaanottamiseen. Bonava tuo Smartpost-automaatit lähivuosina kaikkiin rakennuttamiinsa kerrostaloihin pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella ja Oulussa. 

Postin 2 400 kesätyöntekijää varmistavat sujuvan kesän - Anttonilla alkoi jo viides kesä Postissa

16.6.2017

Anttonia on pyydetty töihin myös jouluna ja muulloin, kun vakituiset työntekijät lomailevat.

Asiakkaita myymälään ja leveyttä verkkokaupan valikoimaan

13.6.2017

Asiakkaita myymälään ja leveyttä verkkokaupan valikoimaan Uhkaako verkkokauppa näivettää kivijalkamyymälät? Kaupan alalla se tiedetään, verkkokauppa kotiintoimituksineen on jo hiljentänyt ovipumppujen laulua. Niin ei kuitenkaan tarvitse olla. Kivijalkamyymälä voi olla verkkokaupalle luonteva lisä, joka palvelee paikallista asiakasta monella tapaa.

Ruoat verkkokaupasta suoraan omaan kotitaloon

12.6.2017

Ruoan verkkokauppaostokset kerrostalojen aulatiloihin

12.6.2017

Vietämme keskimäärin yli kaksi tuntia joka viikko ruokakaupassa. Nyt tuon ajan voi käyttää muuhun itselleen sopivaan tekemiseen ja olemiseen, kun ensimmäisenä Suomessa ruoan verkkokauppaostokset voi tilata suoraan kerrostalojen aulatiloissa oleviin Smartpost-automaatteihin.

YIT:n uusiin kerrostalokohteisiin Smartpost-automaatit

12.6.2017

Kun Posti kuljettaa, nälkä ei yllätä – tutkitaan Palvelukeskus Helsingin toimesta

12.6.2017

Palvelukeskus Helsinki mittaa joka vuosi onnistumistamme laitosateriakuljetuspalveluissamme Olemme jo usean vuoden ajan toimittaneet Palvelukeskus Helsingin tuottamat laitosateriat Helsingin kaupungin asiakkaille. Palvelukeskus Helsingillä on ruokapalveluiden hoitamisesta lähes 100 vuoden kokemus ja se on mukana yli 100 000 henkilön ruokahetkessä päivittäin. 

Henkilökohtainen avustaja Paula nauttii työstään

7.6.2017

Paula Nurmi mittaa kahvia keittimeen Kerttu ja Olli Simolan keittiössä. Hän on toiminnan ihminen ja oikea aarre, kuten Kerttu kuvailee. Paula työskentelee Posti Kotipalveluissa henkilökohtaisena avustajana, joka huolehtii asiakkaiden arjen sujumisesta.

Sote-uudistus tuulettaa palvelumallit

7.6.2017

Hyvin harva meistä työikäisistä asuu vanhempana palvelutalossa. Onnellinen ja hyvä elämä kotona on tulevaisuutta, jonka mahdollistavat kotiin saatavat palvelut ja uudet digitaaliset ratkaisut. Palvelut tulevat ihmisen luo, uskoo Tamora Oy:n toimitusjohtaja Jaana Utti.

Pakettien hinnoittelupalvelu korvautuu Posti SmartShipillä

7.6.2017

Pakettien hinnoittelupalvelu korvautuu 30.9.2017 mennessä Posti SmartShip -palvelulla Pakettien hinnoittelupalvelu poistuu 30.9.2017 ja siihen mennessä hinnoittelupalvelua paketeille käyttäneiden yritysten tulee ottaa Posti SmartShip käyttöön. Kirjelähetysten hinnoittelupalvelu jatkuu ennallaan.  Posti SmartShipillä paketit hinnoitellaan sopimuspalvelujen hinnaston mukaisesti ja lähetetyt paketit..

Suomalaisille brändeille on imua Japanissa

6.6.2017

Rakuten on Japanin suurin markkinapaikka Japanin markkina on maailman 4. suurin ja siitä yli neljännes tapahtuu Rakutenin markkinapaikan kautta. Rakuten on yksi maailman suurimmista sähköisistä markkinapaikoista Alibaban ja Amazonin rinnalla ja markkinajohtaja Japanissa. Meillä oli ilo isännöidä asiakastilaisuutta suomalaisille verkkokaupoille ja suomalaisten tuotteiden valmistajille yhdessä..

Maailman neljänneksi suurimmassa markkinassa, Japanissa, odottaa yli 87 miljoonaa ostajaa

6.6.2017

Rakuten mahdollistaa suomalaiset tuotteet Japanin markkinoille

Näin tukku saa tuotteensa myyntiin nettikauppaan

22.5.2017

Digitalisaatio muuttaa tukkuliikkeiden perinteistä liiketoimintamallia Devlabin ja Aalto-yliopiston suorittaman Tukkuliiketoiminnan digitalisaatio -tutkimuksen mukaan suomalaisissa tukkuliikkeissä ei olla valmistauduttu digitalisaation tuomiin mahdollisuuksiin.

Arktisten lintujen kevätmuutto on mahtava elämys

19.5.2017

Petteri Tolvanen toimii ohjelmapäällikkönä WWF:ssä ja harrastaa lintuja vapaa-ajallaankin. Niinpä hän tunnistaa uusien Arktika-postimerkkien linnut lennosta. - Tietysti tunnistan, olen ikäni harrastanut lintuja ja vietän kaiken liikenevän ajan linturetkillä. 

Henkinen muutos on digitalisaation isoin juttu

18.5.2017

Henkinen muutos on digitalisaation isoin juttu – Palta Digitalisaatio nähdään Postissa yhä enemmän mahdollisuutena. Tulevaisuudessa kilpailuetu löytyy asiakaskokemuksesta. Kun kirjepostin määrä alkoi vuoden 2008 tienoilla vähentyä, moni uskoi sen johtuvan talouden taantumasta. Todelliseksi ja peruuttamattomaksi syyksi osoittautui kuitenkin maailman muuttuminen. Laskut siirtyvät yhä useammin..

Lataa rahtikirjan täyttöohje

17.5.2017

Näin onnistut rahtikirjan täyttämisessä.

Lataa Rahditusperusteiden ABC -opas

17.5.2017

Rahdin hinta määräytyy rahditusperusteen ja kuljetettavan matkan mukaan.

Katso webinaaritallenne mainonnan spontaanista muistamisesta

17.5.2017

logistiikka on aliarvostettu kilpailuedun lähde

16.5.2017

Suomalaisten teollisuusyritysten kilpailukyky syntyy logistiikasta Turun Yliopiston logistiikkaselvityksen mukaan yritysten ja toimialojen logistiikkakustannukset olivat vuonna 2015 keskimäärin 13,9 % liikevaihdosta, muodostaen merkittävän osuuden yritysten toimintakustannuksista. Vastaavasti Liikenne- ja viestintäministeriön vuoden 2012 logistiikkaselvityksen mukaan noin puolet logistiikan..

Tanssikengät Turusta Kontiolahdelle seuraavaksi arkipäiväksi

16.5.2017

Kontiolahtelainen Maija Hirvonen lähettää paketteja Postin kautta joka kuukausi, sekä yksityishenkilönä että työnantajansa Viitekin nimissä.

Annetaan ilon ja naurun kiertää

12.5.2017

Tervolassa asuva Marika Saari kirjoittaa ja lähettää muutamia postikortteja kerran kuussa. Aktiivinen korttien lähettäminen alkoi noin vuosi sitten. Aiemmin korttien lähettäminen oli lähinnä jäänyt joulukortteihin ja satunnaisiin ystävänpäiväkortteihin.

Pakettiautomaatit suosittuja Suomessa ja Baltian maissa

10.5.2017

Ruotsalaisten verkkokauppa-asiakkaiden ostokäyttäytyminen eroaa merkittävästi siitä, miten Suomessa ja Baltian maissa toimitaan. Näissä maissa kuluttajat vastaanottavat lähetyksensä mieluiten suoraan pakettiautomaattiin, kun taas Ruotsissa ne noudetaan yleensä postista.

Posti kasvaa sisälogistiikkaan yhteisyrityksellä SOLin kanssa- Flexo tuo 300 uutta työpaikkaa

3.5.2017

Posti ja SOL ovat perustaneet yhteisen sisälogistiikkapalveluja tarjoavan yrityksen, Flexo Palvelut Oy:n. Kilpailu- ja kuluttajavirasto on antanut hyväksynnän yhteisyritykselle, jolla Posti tavoittelee strategista kasvua sisälogistiikassa. Posti arvioi Flexon tuovan 300 uutta työpaikkaa tänä vuonna.  Posti Group Oyj ja Solemo Oy (SOL) allekirjoittivat huhtikuussa sopimuksen yhteisyrityksen..

Otimme rullakkomaksun käyttöön 1.5.2017

3.5.2017

Otimme 1.5.2017 alkaen käyttöön rullakkomaksun 2,50 €/rullakko. Kun käytät lähetyksiisi Postin rullakoita, et joudu sitomaan pääomaa omiin kuljetusalustoihin ja tilantarve lähettämössäsi pienenee. Postin tarjoama rullakko on myös lavapohjaa edullisempi ratkaisu. Rullakoiden käyttö säästää ympäristöä pakkausjätteen vähentymisen ja kierrättämisen kautta. Rullakkomaksu koskee:..

Tutkimus: Kotiin saatavien palvelujen verohelpotuksia ei tunneta

25.4.2017

Moni seniori hyötyisi palveluista, joilla voi täydentää muun muassa kunnallista kotihoitoa. Taloustutkimuksen huhtikuussa tekemän tutkimuksen mukaan yksityisiä palveluja ostetaan Suomessa varsin vähän kotiin. Vain 8 % 15−79-vuotiaista vastanneista oli tilannut yksityisiä palveluita kotiin vuoden aikana. Tutkimuksen mukaan 60 % suomalaisista ei tunne oikeutta kotipalveluiden verohelpotuksiin.

Suoratoimitus lisää yrityksen myyntiä ja kannattavuutta

12.4.2017

Menestyneiden verkkokauppojen kaava syytä kopioida Menestyneet verkkokaupat ovat jo vuosia käyttäneet myynnin kasvattamiseksi suoratoimitusta, jossa tavara liikkuu valmistajalta suoraan asiakkaalle. Suoratoimituksen hienous piilee siinä, verkkokaupat pystyvät tarjoamaan suuremman tuotevalikoiman, mutta ne eivät todellisuudessa omista eivätkä edes käsittele tuotteita. 

Mitä kuuluu Eurooppa?

10.4.2017

Verkkokauppa kovenee ja kuluttajien vaatimukset kasvavat Viime vuonna ilmestyi useita kiinnostavia tutkimuksia Euroopan verkkokaupan tilasta, joissa keskityttiin muun muassa verkkokaupan valikoimaan, toimituksiin, maksutapoihin ja asiakaskunnan tuntemiseen. Myös Posti teetti tutkimuksen Baltian tavaraverkkokaupasta. Nämä kaikki innostivat pohtimaan suomalaisen verkkokaupan valmiuksia maailmalle..

Kotiin saatavien palvelujen turvaamiseksi tarvitaan monitoimijamallia

7.4.2017

Kotihoidossa on tilaa ja tarvetta erilaisille toimijoille, sillä Suomessa on Euroopan vanhin väestö vuonna 2020. Ryhdyimme Posti Kotipalveluissa ratkaisemaan asiaa asiakastarpeesta käsin. Millaisiin tehtäviin asiakkaat tarvitsevat kotona tukea? Huomasimme, että jopa 40 % kotihoidon tehtävistä on arjen askareissa avustamista. Kuntien kotihoidon asiakasmäärä kasvaa, ja samalla kasvaa paine lisätä..

Markkinointi muuttajille on parhaimmillaan palvelua

3.4.2017

Muutto on ajankohta, joka saa kuluttajan ostamaan. Muuttajan on päivitettävä nykyisiä palvelusopimuksiaan, kuten sähkösopimus ja kotivakuutus, mutta hankittava myös uusia tuotteita ja palveluja. Uusi koti sisustetaan eri tavalla ja isompaan olohuoneeseen ostetaan hienompi televisio. Asuinalueen muuttuessa vaihdetaan yleensä myös ruokakauppaa ja kuntosaliketjua.

Muutto moninkertaistaa hankintojen määrän

3.4.2017

Postin muuttajatutkimuksen mukaan suomalaiset ovat ahkeria muuttajia, jotka vaihtavat vakinaista asuinpaikkaa noin miljoona kertaa vuodessa. Muutto lisää hankintoja ja muuttajat ovat motivoituneita kuulemaan heille tällä hetkellä relevanteista tarjouksista.

Postissakin tutuksi tullut tullikoira Dani jäi eläkkeelle.

31.3.2017

Postissakin tutuksi tullut tullikoira Dani jäi eläkkeelle Tullikoira Dani juhlisti 31.3. virallista eläköitymispäiväänsä tervehtimällä läheisimmät yhteistyökumppaninsa, Finavian ja Postin. Epäviralliset muodollisuudet järjestettiin Helsinki-Vantaan lentokentällä T2-terminaalissa. Vauhdikas ja iloinen tullikoira otti avosylin vastaan kaikki rapsutukset ja huomionosoitukset. Dani ei piilotellut..

Postin rekka näkee valtatien vaarat - älyliikennekokeilu E75:llä

29.3.2017

Posti on mukana maaliskuussa alkaneessa älyliikennekokeilussa, jossa yhdistetään kameroiden ja sensoreiden keräämää tietoa liikenneturvallisuuden parantamiseksi. Kokeneet ammattikuljettajat vakioreitillään keräävät tärkeää tietoa kevään vaihtelevissa keleissä.

Laatu on palautettu – korjaustoimenpiteemme purivat

29.3.2017

Vuoden 2016 loppupuolella Posti sai palautetta huonosta jakelun laadusta. Tilanne oli kaikkien osapuolten näkökulmasta kestämätön, vaikkakin häiriöt olivat paikallisia ja toistuvia vain murto-osassa jakelutoimipaikkojamme. Osassa näistä paikoista ne olivat päässeet kroonistumaan. Tämä näkyi alueen jakelussa niin kustantajille kuin kuluttajillekin.

Miten markkinointibudjetista saa enemmän irti?

28.3.2017

Markkinoinnissa työskentelevät ovat haasteiden edessä, kun kohdeyleisöt hajautuvat useaan mediaan ja erottautuminen digitaalisesta massasta vaikeutuu . Miten siis rakentaa kustannustehokas kampanja, joka saavuttaa kohderyhmän mahdollisimman hyvin?

Postin taidepalkinto kuvanveistäjä Jasmin Anoschkinille

24.3.2017

Postin taidepalkinto on postimerkkitaiteen palkinto, joka jaetaan nyt ensimmäistä kertaa. Palkinnon saa kuvanveistäjä Jasmin Anoschkin. Palkintoon kuuluu 10 000 euron rahapalkinto ja postimerkkijulkaisu taiteilijan töistä.

Tilaa päivitykset sähköpostiisi!